GTT test

Discussion in 'Zwangerschap' started by bonnievdakker, Jun 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ik heb van de VK een verwijzing voor een GTT (Glucose Tolerantie Test) gekregen. Daar moet ik om 8.30 zijn met een compleet nuchtere maag. Dan wordt er bloed afgenomen. Vervolgens drink je een heel zoet drankje en na 3 uur nemen ze weer bloed af. Ze kunnen dan geloof ik zien hoe je lichaam de suiker opneemt. Wie heeft deze test ook gehad en weet waarom ze dit willen weten? (ben ik de VK vergeten te vragen :oops: )

2. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    Dat heeft volgens mij te maken met eventuele zwangerschapssuiker. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik die test ook gehad. Ze doen dat vaak als ze constateren dat het kindje wel erg hard groeit. Kindjes van mama's met zwangerschapssuiker zijn vaak namelijk erg groot.
    Mocht je het hebben, dan is er volgens mij heel goed mee te leven (ik geloof wel met medicatie en bepaald dieet) en gaat het ook meestal weer over na de zwangerschap.
    Maar vraag het voor de zekerheid even op het forum 'Vraag aan de verloskundige' want ik ben natuurlijk ook maar een leek...
    Succes in ieder geval!

3. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Ik heb die test een jaar of 2 geleden gehad, ivm mijn CU (darm ontstekingen) vies drankje maar verder niets vervelends aan, alleen lang wachten :(

Gaat er dan vaak om of je een alergie hebt voor melksuikers, de suikers uit melk producten waarvoor veel mensen tegenwoordig allergisch zijn. De ademtest heeft dus weinig met suikerziekte te maken. De bloedtest zal voor suikerziekte zijn.

4. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    klopt is idd om te zien of je evt. zwangerschapsdiabetes ontwikkeld of hebt. Ik heb deze test ook gehad en bij mij was het duidelijk dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Moest eerst dieet volgen, hielp niet afdoende, nu dieet plus insuline spuiten en nu gaat het goed. De suikerwaarden zijn nu mooi onder controle.

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    ben net geweest. Viel super mee, alleen wel erg saai twee uur wachten! Zal volgende keer van de VK wel horen wat de uitslag is.

Share This Page