Gtt test

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door haneen, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. haneen

haneen Lid

12 aug 2012
    61
    0
    0
    Noord Holland
    Hallo allemaal,

ik was maandag naar het ziekenhuis gegaan voor de gtt test. Ik moest nuchter komen. Ze hebben in mijn vinger geprikt
    daarna moest ik een glucose drankje drinken
    ik moest 2 uur wachten op de afdeling en al die tijd mocht ik dus niets eten.
    na 2 uur werd er weer bloed geprikt.
    Gisteren kreeg ik telefonisch de uitslag. De waardes waren te hoog. Eerst prikje was 6,3 en na het drankje 9,8 mMl. Nu is er een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog voor veder onderzoek en waarschijnlijk hoef ik niet meer terug naar de verloskundige.
    Ik maak m eigenlijk nu ook veel zorgen dat ik misschien wel echt Zwangerschapsdiabetes heb.
    Hoe was het bij jullie? En moesten jullie insuline spuiten of was dieet voldoende? En was jullie suiker misschien na verder onderzoek gewoon weer normaal? Liefs

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Beide waardes zijn veel te hoog en heb je zwangerschapsdiabetes helaas :(. Ik heb het ook gehad, eerst zonder dieet en later insuline. Er is een topic met meiden die in het zelfde schuitje zitten. Na de bevalling ben je er gelukkig weer vanaf!

3. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Haneen, je hebt inderdaad zw.suiker. Dat is met deze test bevestigd en zal niet betwist worden, het is nu zo.
    Bij 'gezondheid' is er een onderwerp met allemaal dames met zw.suiker.
    Sommige spuiten insuline, en andere (zoals ik) hebben het met dieet onder controle.

Ja zal snel bij de gyn langs moeten, bij de dietist en diabetesverpleegkundige. Later zul je ook bij de internist belanden.
    Laat het even landen, het valt echt allemaal wel mee en het is goed voor jou en je kindje dat dit ontdekt is!!

4. haneen

haneen Lid

12 aug 2012
    61
    0
    0
    Noord Holland
    Bedankt voor de reacties en de tips dames . Ik ga daar verder lezen.
    Liefs

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik had bij de laatste zwangerschap suiker,

Nuchter was het 5.2 en 2 uur na het drankje 9.1

Het was met een dieet Goed te doen en ik heb geen insuline hoeven spuiten.

Overigens alleen bij de gyn geweest ( stond hier al onder behandeling) en niet bij een diëtist of internet oid

Ik kreeg een lijst mee met wat ik wel en niet mocht eten en wat de max was

Deel Deze Pagina