Ik zeg niet dat mensen met overgewicht er allemaal zo uit zien, ik probeer alleen het soort persoon te schetsen bij wie ik het niet zou zeggen. Maar iedereen weet over wat voor personen ik het heb, iedereen ziet zulke mensen wel eens op straat. En zulke personen laat ik idd doorlopen met een open gulp want ze lopen toch al voor lul met hun voorkomen. En dan bedoel ik dus niet met hun overgewicht maar met het totaalplaatje, je ziet zo of je te maken hebt met een verzorgd iemand of met iemand die niets om zijn voorkomen geeft. Dus laat ik het zo zeggen: Tegen een verzorgd iemand zeg ik het wel, tegen een onverzorgd iemand niet. Open gulp of niet, diegene loopt toch wel voor lul.
Waarom loop je per definitie voor lul als je minder verzorgd ben... Jij kan jezelf wel verzorgen maar een ontzettende lelijke, scheve rotkop hebben... Dan loop je ook voor lul(om even in jouw wereld te blijven waar je pas goed bent als je tegen het perfecte aan zit) Dus dan zou niemand het ook tegen jou hoeven zeggen... Je loopt immers toch al voor lul met die kop van je...
Maar een ontzettend lelijke kop kun je niets aan doen, dat is geen keuze. Iemand die lelijk is kan daar niets aan doen. Jezelf goed verzorgen, dat is wel je eigen keus. Je kunt er zelf voor kiezen om even te douchen, passende, schone kleren aan te trekken en te zorgen dat je er verzorgd uitziet. Als het je niet uitmaakt dat je er als een zwerver uitziet, waarom zou een open gulp je dan wel boeien?
Ik zou het gewoon zeggen. Of diegene nou een vreemde is of niet. Maakt mij ook niks uit of diegene er onverzorgd eruit ziet, heel erg stinkt, super overgewicht heeft of lelijk is. Ik ga heel dichtbij staan en doe alsof ik diegene ken, om vervolgens te zeggen dat haar/zijn gulp open staat. Voor mij is een mens een mens. Of je nou voor l*l loopt of niet.
ik heb gestemd anders, ik denk niet dat ik tegen iedereen durf te zeggen, soms maakt het mij ook niet echt uit, ligt echt aan de persoon denk ik en situatie, maar meestal let ik er niet op, mijn partner zegt soms weleens en die man dan had de hele tijd zijn gulp open. laatst had ik zelf mijn gulp open. ook duidelijk zichtbaar niemand die wat zei, dat vond ik dan wel weer jammer
Ik zou dan niet door de groep 'toeteren' dat iemands gulp openstaat. Maar als ik die persoon er even discreet op kan wijzen, zou ik het wel doen. Ik heb ook graag dat een ander dat voor mij doet.
Ik heb anders gestemd omdat er ook situaties zijn dat ik niks zou zeggen als ik het b.v opmerk maar zelf haast heb. Maar in de meeste gevallen zal ik zeker proberen die persoon op een discrete manier aan te spreken. Zelf zou ik dat ook waarderen, zeker in deze maatschappij waarin velen weinig om anderen geven (merk ik in ieder geval in onze omgeving) waardeer ik zo'n vriendelijk gebaar des te meer. Het maakt me ook niet uit of iemand dan verzorgd erbij loopt of niet, wat in mijn ogen verzorgd is is voor een ander onverzorgd en vice versa. Ja, het is een keus om jezelf te douchen etc maar als die persoon niet in mijn directe omgeving (zoals mijn huis) is dan zit ik daar niet mee hoor, ieder zijn ding. Niemand loopt graag voor schut, ook de mensen niet die in mijn ogen onverzorgd zijn. Ook die mensen hebben gevoel en eigenwaarde. Zelf heb ik het ooit gehad dat ik een gaatje in m'n broek had, precies bij m'n bilspleet. Voor iedereen te zien en toen ik het zelf opmerkte aan het eind van de dag werd er doodleuk gezegd "Oh, dat was vanochtend al hoor." Nou dan voel je je behoorlijk rot! En eerlijk.. Daar heb ik best even mee gezeten, vond het echt jammer dat mijn collega's het al in de ochtend hadden gezien maar niet de moeite namen mij hierover aan te spreken. Ik behandel een persoon zoals diegene mij behandeld, en/of zoals ik zelf behandeld wil worden.
Ja ik zou zoiets zeggen,op een discrete manier uiteraard . Zeker als het een bekende is maar net zo goed tegen een onbekende,als ik achter iemand in de rij sta bijvoorbeeld. Als ik doorgelekt zou zijn of wat dan ook dan zou ik het zelf erg prettig vinden dat het mij gezegd zou worden van Goh sorry maar ik zie dat je doorgelekt bent. Niemand wil voor lul lopen toch?
Ik zeg het altijd als er iets niet goed is. Bijv gulp open, blouse scheef, etensrest op het gezicht of kleren, alles. Ik zeg dan zoiets als je moet even hier wrijven, daar zit iets. Of je moet even je broek goed doen voor. Gewoon netjes melden dus zonder helemaal precies te zeggen dat de gulp open staat of er snot op hun wang zit.
Ik denk eigenlijk niet dat de meeste mannen het heel erg interesseert als zijn gulp open zou staan, mijn man in elk geval niet. Een vrouw die doorgelekt is dat is wat gênanter maar vind vrouw op vrouw met wat makkelijker om dus iets in die richting te melden. Heb trouwens zelf eens gehad dat een man met uitgaan me vertelde dat mijn gulp openstond, weet nog wel dat ik dat best vervelend vond en zoiets had waarom kijk je daarnaar?!
Een open gulp valt vaak gewoon op. Ik denk echt niet dat mensen denken: omg hij/zij keek naar mijn kruis 😱 Ik denk dat ze eerder blij zijn dat het even gemeld wordt.
Jahoor, vind dat niet gênant ofzo heb er gewoon wat onder aan dus er valt niks te zien en buiten dat valt het (mij althans) weinig op bij mensen, vooral tijdens het uitgaan.
Het is allang bewezen dat zowel vrouwen als mannen iedereen scannen... dat hij het zag zegt dus niks, dat hij er iets van zegt suggereert juist dat hij er verder niks mee bedoelde... dat jij denkt dat hij dan meteen op een bepaalde manier zou kijken omdat hij zo vriendelijk was je erop te wijzen zegt meer hahahaha
Ik durf het niet dnek ik. Laatst had ik wel zoiets genants, godzijdank was mijn oudste van 6 bij me.. Ik ging hem naar school brengen; ik kwam wat buurkinderen tegen op straat, die vond ik al zo naar me kijken.. Zegt mijn oudste opeens: mama er hangt daar wat........... En neeeeeeeeeeeeeee ik heb gewoon een sliert wc papier uit mijn broek achter me aan hangen!!!! DUs ik trek het snel weg en stop het in mijn zak, vraag ik aan mijn zoontje zie je nog wat, tilt hij mijn jas op en hij zegt: jahoor mama hier....dus nog een stuk weg moeten halen.. Hoe ik het gedaan heb geen idee maar ik ben zooooo dankbaar dat ik niet zo de klas ingelopen ben hahahaha..