Op onze zoektocht naar een koophuis hebben we nu een leuk huis op het oog. Alleen dit zal ons eerste koophuis worden en we hebben dus totaal geen verstand van verbouwingen en de daarbij horende kosten. Ik hoop dus dat een van jullie een van onderstaande verbouwingen zelf heeft laten uitvoeren en wil vertellen wat dit gekost heeft zodat we een ruwe schatting kunnen maken. We laten, als we verder willen met dit huis, sowieso nog een bouwkundige keuring doen. We denken dat het volgende gedaan moet worden: - een dakkapel van 5 m breed laten plaatsen - kozijn openslaande deuren vervangen door nieuwe (hout) ongeveer 3 meter breed - een badkamer van ongeveer 2 x 2 m verbouwen (hoeft niet super luxe. Weet dat prijs zal afhangen van welke materialen je uitkiest. Mocht je een foto willen delen dan is dat ook heel welkom voor inspiratie ) - toilet (2 x) nieuwe tegels en een inbouw toilet - aanleggen thermostaat voor de verwarming Alvast heel erg bedankt voor de informatie!!
dakkappel 5m 7000 (dochter krijgt er volgende week een) badkamer 2,5 x 2,5 krijg ikzelf voor ongeveer 6000 (materialen koop ik steeds met kortingsbonnen. Grohe kranen, hangtoilet enz.) toilet x2 1000 thermostaat en kozijn denk ik samen voor 1500 Dit zijn mijn schattingen. Vraag vrijblijvende offertes aan. En opo de tegels kan je ook heel veel besparen kwam ik achter. Voor 20000 moet deze klus haalbaar zijn denk ik. Veel succes.
bedankt Catharin. Hier heb ik wel wat aan. Bespaar je op de tegels met kortingsbonnen of door af te dingen? Zara we willen alles wel laten doen. Wij zijn wel handig maar dit soort verbouwingen laat ik toch graag aan de professionals over (slopen moet overigens denk ik wel lukken). Tips waar we op moeten letten zijn overigens ook altijd welkom
Ik heb mijn tegels voor de badkamer voor een zeer schappelijke prijs. Alleen voor de tegels ben ik 600,- kwijt. (2,5 x 2,5 x 2,30 hoog en vloertegels. Zaak zit in Flevoland, is echt een aanrader.
op tegels kun je idd een hoop besparen als je even goed om je heen kijkt.. er zijn ook heel veel 'dump' zaken met tegels.. voor de rest zou ik idd ook even vrijblijvende offertes aanvragen.. maar gelukkig heb ik een handige vent die het allemaal zelf kan..
Even een tip voor de tegels, haal wel kwantiteit! Als je kromme tegels hebt dan zijn de kosten om deze mooie plaatsen waarschijnlijk nog duurder dan gewoon goede tegels.
Ik denk dat je aardig voorzichtig bent met de inschattingen. Per toilet ben je zo 1500 euro kwijt, tegels, toilet en natuurlijk de man uren. Mijn zusje was voor het aanleggen van thermostaat en cv een dikke 2000 euro kwijt. Het vervangen van een schuifpui naar openslaande deuren kregen wij een offerte vorm 2000 euro.
Voor de badkamer zou ik rond de 7.500/8.000 rekenen (als je zoals je zegt niet iets luxe of speciaals wilt ). Wij hebben in december een dakkapel van zo'n 4 meter laten plaatsen voor 5.500. Vooral heel veel offerte opvragen.
Dank jullie wel. Als ik het zo lees zullen we al snel tussen de 25.000-35.000 uitkomen (zeker als ik me bedenk dat mogelijk nog een paar raamkozijnen vervangen moeten worden). Ben benieuwd of dit, plus een beetje meer, van de vraagprijs af kan. Eerst nog maar een tweede bezichtiging en eens goed meten of al onze spullen (lees, banken, eettafel e.d) in het huis passen
Daar zou ik niet teveel op rekenen, maar niet geschoten is altijd mis. Ik ga ervan uit dat er met de vraagprijs al rekening mee is gehouden dat er nog wat verbouwd moet worden, en bijv een dakkapel is niet echt een noodzakelijke verbouwing (als in het is anders onleefbaar). Maar goed, misschien willen ze er graag vanaf. Hopelijk krijg je wat je wil
Ze wonen er pas een paar jaar, dus gekocht tijdens de crisis. Weet de prijs die zij ervoor betaald hebben. Vrees dus dat er niet heel veel af kan. Wat betreft de dakkapel, er zit er nu een op maar die ziet er slecht uit (en dan niet alleen cosmetisch, maar het hout ziet er slecht uit). Vraag me af of de vraagprijs is afgestemd op hetgeen gedaan moet worden. Heb de makelaar gevraagd wat er nog gedaan moest worden en die kwam niet verder dan "mogelijk" de tuindeuren (wat hij gehoord had van de verkopers). Heb hem er zelf op moeten wijzen dat er meer plekken in de kozijnen waren die slecht was, en dat moest hij wel beamen.