Ik zit met veel vragen.Onze dochter is nu 5 weken oud en heeft veel rare klachten na mijn idee. Ze kreunt heel erg hard als ze ligt, ze smakt heel veel alsof ze haar mond vol heeft met voeding. Als ze kreunt loopt ze rood aan en gaat soms heel hard huilen. Ze slaapt onrustig, drinkt onrustig, en wel veel zuigen. Soms gaat ze heel hard kreunend zuigen. Ze geeft ze na bijna 2 uur naar de voeding over en komt t zelfs uit haar neus. Ze rochelt veel met ademhalen. Ik houd haar na t voeden lang rechtop, haar bed je staat schuin maar t lijkt erger te worden. Ik geef borstvoeding op verzoek. Nu lijkt t mij alsof ze maagzuur heeft. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat heb je er aan gedaan? Wat zijn klachten bij (verborgen) reflux? Morgen moet ik voor t eerst naar t cb heb een lijst gemaakt met klachten en t kreunen gefilmd om t te laten zien. Ik zit er best overin. Iemand ervaring?
Ervaring ja, maar toch moeilijk om jouw situatie van op afstand te beoordelen. Als je vermoedens van reflux hebt, zou ik contact opnemen met een kinderarts. Mijn dochter is nu 7,5 maand en krijgt al sinds ze enkele weken oud is Zantac tegen de reflux. Helaas haar dosis ook al twee keer moeten opvoeren, omdat ze last blijft hebben. Zonder medicatie is het krijsen en brullen na elke voeding, kronkelen aan de fles, voortdurend hikken en melk teruggeven. Met medicatie geeft ze nog steeds voortdurend terug (is alleen maar erger geworden sinds ze rolt en tijgert natuurlijk) maar de pijn is wel onder controle.
Klinkt wel als reflux. Mijn zoontje heeft t ook en gebruikt nexium hiervoor vanaf een week of 8 oud (nu 7 maanden). Met med gaat t goed maar zonder niet, pas een x geprobeerd. Ik ben door HA doorverwezen naar een KA.
Je kan beter naar de ha gaan... Die kan je als het nodig is een verwijzing geven naar een kinderarts... Als je dit trouwens morgen aankaart bij t cb... Beem dan aub geen genoegen met het antwoord er is niks en alle baby's huilen...
Klinkt herkenbaar (onze zoon had KMA icm met reflux). Je kan altijd eerst even morgen met het Cb overleggen (maar vaak kunnen ze verder weinig voor je doen). Mocht je nog niet gerustgesteld zijn en het je niet lekker zitten zou ik zeker even contact met je HA opnemen.
Ik ben idd bang dat ze me afschepen. Maar dat laat ik niet gebeuren en anders zit ik do bij de ha. Wat hebben ze er bij jullie allemaal aangedaan? Hoe stellen ze het vast?
Bij ons is het bij de HAP vastgesteld. Het cb, de wijkverpleegkundige, de ha en de assistente zeiden allemaal: het gaat weer over, alle baby's huilen en het kan een jaar duren toen het was vastgesteld kreeg ik adviezen mee: kleinere speen (had ze al), goed hoog houden met voeden, bedje omhoog, nutriton, e.d. Van nutriton kreeg ze obstipatie, dus ik had weer teruggebeld. Kreeg ik de assistente: Ja je moet het een week aankijken Daarna overgestapt op friso comfort en BINNEN 24 uur was ze als een blad omgedraaid!! Ze had ook nog ns darmkrampen erbij, ik had daarvoor Infacol maar ben overgestapt op cinababy en ook hiermee: binnen 2 dagen was ze omgedraaid! Inmiddels 7 weken van je verlof afgesnoept maar het was een verademing!