BV op verzoek en combi BV/FV (schema)

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Devero, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    De afgelopen 3 maanden heb ik steeds BV gegeven op verzoek, soms aangevuld met een flesje KV (Friso HA) voor de nacht en de laatste paar weken eigenlijk structureel de laatste voeding KV (rond 21.15)

Deze week moet ik beginnen met werken dus moet ik gaan kolven én combineren met KV (niet genoeg kolfopbrengst). In de eerste plaats vind ik het lastig om ineens hoeveelheden te moeten inschatten.
    Aangezien de kleine rond de 6-7 voedingen per dag vraagt en 5500g weegt, ga ik maar uit van 120/135 KV per flesje en 135-150 cc BV per flesje omdat BV wat lichter verteerbaar is en onze kleine eerder tevreden met meer dan met minder ;) (is goed op gewicht, niet te zwaar)

Verder is het met oog op de KV mijn bedoeling om wat meer schema in te gaan bouwen en minder op verzoek te voeden. Op advies van het CB ga ik uit van om-en-om op tijden dat ik aan het werk ben en daarnaast gewoon BV op verzoek (komt vaak neer op iedere 2 uur). Wel wil ik vasthouden aan de KV voor de nacht, omdat ze hier al aan gewend is. Verder wil ik zoveel mogelijk BV aanbieden, zolang de kolfvoorraad strekt zeg maar :)

Globaal komt het neer op het volgende schema:

8.00 BORST - 1e voeding
    10.00 KV 120/135cc
    12.30 BV 150cc
    14.30 KV 120/135cc
    17.00 BV 150cc
    19.00 BV 150cc of BORST op verzoek.
    21.15 KV 120/135 - laatste voeding

Ziet dit er een beetje okee uit? Ik heb overigens geen idee hoe onze meid het hierop doet. Misschien kan ik wel een voeding laten vallen omdat ze het op KV langer uithoudt. Dat zal moeten blijken. De eerste dagen wil ik hier achter zien te komen door het KDV op te laten schrijven hoe laat ze drinkt als ze 'voeden op verzoek, maar niet éérder dan de door mij aangegeven tijd'. Klinkt dat logisch of hebben jullie een ander advies?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Je schema ziet er prima uit! Borstvoeding mag je geven zoveel je dochter daarom vraagt. Op flesvoeding zit altijd een max. Maar hier kom je nog lang niet aan. Het is goed om te kijken hoe ze het hierop in de praktijk doet!

Wanneer je een voorraadje gekolfde borstvoeding hebt, kan je de flesvoedingen altijd vervangen door de afgekolfde borstvoeding!

Succes met je eerste werkweek, dat zal vast even wennen zijn!

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina