Onze kleine man begint af en toe de nachtfles over te slaan. Hij wordt rond half vijf wakker maar met een speen 1 of 2 maal slaapt hij door tot tussen half zeven of half acht in de ochtend. Heel fijn natuurlijk, maar hij krijgt dan te weinig voeding binnen. Hij krijgt elke 4 uur 180/6 maar dinkt dit alleen in de middag en avond leeg. Zonder die nachtfles zitten we op vier voedingen! De laatste fles op de avond is rond 20.30 uur. Daarna gaat hij de nacht in. We hebben wel eens geprobeerd een late avondvoeding te geven, maar daar is meneertje niet van gediend. Hij wordt daar echt wakker van en slaapt dan niet meer goed in. Het is dan als volgt met soms tot wel een uur speling. We maken hem eigenlijk nooit wakker voor een voeding. 07.00/07.30 11.30/12.00 15.30/16.00 20.00/20.30 Normaal zit hier dus nog een nachtvoeding bij rond 03.30/04.30 uur. Maar die valt nu soms weg. 180 cc is echt de max. Meer krijgt hij niet op. Hij zal nu rond de 5500 gram zijn. Iemand tips?
Er wordt uitgegaan van gemiddeld 150 cc per kilo per 24 uur maar 120 is het minimum en dat redt hij dan wel. Lekker zo houden en hij meldt zichzelf wel als hij honger heeft?
Hij krijgt wel genoeg binnen aangezien hij zich overdag niet eerder is gaan melden en hij 's nachts niet meer wakker wordt. Ik zou me er niet druk om maken. Als je toch liever meer wilt proberen te geven zou ik eens een dag proberen wat hij doet als je hem zijn flesjes wat eerder geeft, zodat hij 5 flessen overdag heeft.
Bedankt! Vandaag tijdens het wennen op het kdv was zijn "schema" alweer heel anders. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken...
Oh spannend het wennen.... hoe ging het? En on topic: Ik zou ook de voedingen wat eerder proberen te geven, zodat je toch op 5 voedingen uit komt. Het gaat ook om het vocht wat ze binnen moeten krijgen. Onze tijden zijn: 07/11/15/19/23 Voor die van 23 uur moeten we haar maken. Anders even overleggen met het cb?
Maar je geeft met 4 flessen genoeg 120/150 x lichaamsgewicht laat je kindje het zelf Regelen, kunnen ze goed en komt ie weer voor de nacht 90/3 en weer door
Grappig, hij regelt het zelf heel goed inderdaad. Eergisteren weinig gedronken, was een wendag op het kdv. Gisteren weer helemaal ingehaald met een fles in de vroege ochtend en weer eentje rond half negen. Dus weer 5 voedingen. Vandaag waarschijnlijk weer 4 want hij werd vanmorgen pas om 07.30 uur (!!!) wakker. Kanjer! Het wennen ging goed, hij heeft zelfs uren geslapen! Ze hebben zelfs even in hem moeten prikken om te zien of ie het nog wel deed Hij kan goed slapen, ...als hij eenmaal ingeslapen is dan.