Krijgt hij teveel? en is hij te zwaar?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Pollewop, 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewop

Pollewop Actief lid

7 dec 2006
    477
    0
    0
    Moeder zijn!!
    Hallo..
    Mijn zoon is nu 11,5 week en krijgt nu 5 voeding per dag van 180+6.
    Vorige week ben ik hem gaan wegen en toen woog hij 6020gram.
    Nou is mijn vraag.. krijgt hij niet teveel voeding? en is hij niet te zwaar?

Ik word er zo onzeker van iedereen die zegt dat hij te zwaar is voor zn leeftijd. :oops:

Sorry maar hoor graag hoe jullie erover denken en wat jullie ervaringen zijn...
    Alvast bedankt xx

2. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik denk dat het CB je hierbij goed kan helpen, aan de hand van de groeicurve. Er word dan ook naar jullie lengte en gewicht gekeken.
    Het ene kind is het andere niet hé en laat je niet gek maken.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind wel dat hij veel voeding krijgt maar te zwaar is hij niet. Je mag per kilogram lichaamsgewicht 150 cc geven dus kom jij op ong 900 cc. 5x 200 cc is dus eigenlijk te veel.

4. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Poeh dan heb ik een probleem, Isa weegt nu ongeveer 5,6Kg en krijgt nu 5 flessen van 180cc + 6 schepjes.
    Met minder krijg ik er de dag niet door, echter krijg ik van alle kanten te horen dat ze netjes op de curve zit en niets te dik is en dit prima mag hebben voor haar leeftijd.

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik denk ook meer dat t n richtlijn is hoor.. Maar boven n liter mag niet hè!

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle zat ook al heel snel op flessen van 180/6, hoor! Ook toen het van het CB eigenlijk nog niet mocht.. Maar ja, zij zitten niet de hele dag met een huilend kind he? Dat heb ik ze ook haarfijn uitgelegd en ze weten nu wat ze aan me hebben.

Ik hoor het altijd netjes aan, en ik heb ook echt wel mijn onzekere vragen, maar ik pik er tussenuit wat ik nodig heb en laat me niet gek maken. Tot nu toe heb ik een (over het algemeen) heel tevreden kind, en dat is het belangrijkste! Toch?

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nee het is juist precies goed. Je moet van de 180 cc uitgaan, en 5 keer 180 is 900 ;)

8. Mirelle

Mirelle Actief lid

11 dec 2006
    469
    0
    0
    Oss
    Lola woog met 2,5 mnd 6125 gram hihihi.
    Gezonde meid dus en niet te zwaar hoor, het gaat ongeveer gelijk op met haar lengte.
    Maak je geen zorgen, dat baby vet is heerlijk.
    Ze is nog maar 1 x verkouden geweest en dat duurde een dag of 3!
    Zegt genoeg naar mijn mening.

Groetjes, Mirelle.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    aantal en hoeveelheid voeding wat hij krijgt is niet te veel hoor, tis eigenlijk netjes wel wat de kleine eet....niet te veel niet te weinig....

en wat gewicht betreft moet je er op het moment niet te veel acht op slaan meid, het ene kind eet net zo veel als die van jou en is lichter, terwijl het andere kind (die van jou) misschien wat zwaarder is, maar dat zegt allemaal nog helemaal niks...

als jouw kindje het verder goed doet, het cb vindt dat die goed groeit, en jijzelf het idee hebt dat het goed gaat waarom je dan druk maken>>

ik had 2 heel verschillende kinderen, de oudste was echt een "ieltje" ondanks wat hij wegdronk op een dag, terwijl de jongste echt een bolletje was maar lang niet zo veel weg werkte als de oudste...

en als je nu kijkt...hij is lang en gewoon "gewoon" en zij doet verder ook niet onder voor andere hoor...ze heeft altijd boven die groeicurve gezeten wat betreft gewicht, en eronder wat betreft lengte, maar dat heeft ze allang al ingehaald...

tis altijd maar een soort gemiddelde het ene kind is het andere kind niet...

je kleine krijgt datgene binnen wat ie eigenlijk ook binnen zou moeten krijgen dus daar is niets mis mee, en wat een ander groot of zwaar vindt, ach daar moet je gewoon niet "te zwaar" ;) aan tillen...

mocht je je zorgen maken kun je het altijd op het cb vragen hoe het zit.....maar bedenk wel dat ook zij met gemiddelde te maken hebben en dat je kindje onder een gemiddelde of boven een gemiddelde kan zitten...

succes

10. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Hoi,

Sam woog bij de 2 maanden afspraak op het cb 6270 gram en kreeg toen ook 5 flessen van 200cc voeding voor hongerige baby;.. Hij zit met lengte en gewicht helemaal boven aan in de curve.

11. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Dano woog bij 11 weken 5905 gr, en was prima volgens CB. ik geef trouwens BV

overigens is 180+6 scheppen wel degelijk 2000CC voeding ;)

Deel Deze Pagina