Gulzig, onrustig, aanhappen, loslaten, hoesten en hikken. Voedingshouding /kolven?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door samarinde01, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Goedemorgen,

Ik heb een vraag wat betreft onze zoon van 3 weken oud. Mijn borstvoeding is prima op orde. Ik twijfel niet aan de hoeveelheid melk. Misschien heb ik juist wel heel veel melk.
    Mijn zoontje drinkt erg onrustig aan de borst. Hij neemt grote slokken, drinkt snel en verslikt zich dan. Daardoor trekt hij zich los van mijn tepel, huilt even geƫrgerd om vervolgens weer aan te happen.
    Totaal duurt dit maximaal rond de 10 minuten en hij lijkt dan totaal verzadigd. Valt dan vaak in slaap.
    Verder groeit hij goed en heeft voldoende plasluiers.

Afgelopen week is reflux bij hem geconstateerd en daar doen we zoveel mogelijk aan. Bedje ophogen, rechtop laten zitten na het voeden enz..
    Ik vraag me af of het zin zou hebben om mijn voedingshouding te veranderen. Ik heb geprobeerd hem op mijn schoot te laten zitten en zo rechtop te voeden, maar ik vind het lastig te bepalen of ik zo een goede houding heb. Hij is namelijk nog steeds onrustig met drinken.

Kunt u eens omschrijven hoe ik rechtop voeden zou kunnen aanpakken?

En denkt u dat het zin heeft om een afspraak te maken met een lactatiedeskundige? Wellicht is het voor mijn zoon beter om melk af te gaan kolven en via een fles geven om zo mijn (waarschijnlijk) snelle melkstroom te omzeilen.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

om kort te zijn: ik denk zeker dat het zin heeft een afspraak te maken met een lactatiekundige. Veel problemen en klachten rond reflux kunnen verminderen door voedingsbeleid iets aan te passen. Zij kan je ook helpen met de fijnste houding voor jullie allebei te zoeken. Ik denk dat je veel baat kunt hebben bij het zogenaamde 'biologic' voeden. (biologic nursing) Kindjes hebben dan meer de leiding, dat geeft ze rust!

Zoek iemand in je buurt die je aanspreekt en maak een afspraak! Het is het waard!
    je vindt lactatiekundigen via Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding of via Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Succes!

Deel Deze Pagina