7.5 maand en ineens nachtvoedingen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door naampje, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    hallo,

heb een vraagje betreft mn zoontje.

zijn schema is:

7.30: borstvoeding
    11.00: fruit
    12.00: korstjes brood en borstvoeding
    16.00: borstvoeding
    17.30: half potje olvarit
    19.00/19.30: borstvoeding

dit ging zonder de bijvoeding altijd perfect en hij slaapt al sinds 7 weken door. NOOIT snachts gemeld..

nu ik ben begonnnen met bijvoeden snap ik er niks meer van...
    en sinds ruime week,word hij huilend wakker snachts of mopperend en kan ik niks anders doen dan voeden om hem rustig te krijgen en weer te laten slapen.
    Hij drinkt echt 2 hele borsten leeg. het is dus niet eens troostdrinken.
    Maar aanwennen aan een nachtvoeding ( wat nu dus al een beetje is ben ik bang ) lijkt me niet de bedoeling...

heb ook al eens geprobeerd gewoon even aanleggen, of maar 1 borst ( voed altijd beide borsten ) pikt hij niet en gaat hij NIET slapen.

Heeft u misschien tips of heeft u dit vaker gehoord?

Vind het met name raar dat sinds hij meer krijgt extra eigenlijk ( geen voeding voor weggelaten ) hij snachts wil drinken.

alvast heel erg bedankt voor uw reactie..

liefs naampje

2. naampje

naampje Actief lid

14 dec 2008
    153
    0
    0
    overdag slaapt hij perfect trouwens en is het een onwijs tevreden en blij mannetje...

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Je kunt proberen een extra voeding overdag in te bouwen. Misschien eerst een voeding en dan het halve potje olvarit? Kindjes nemen vaak een nachtvoeding om de volgende reden:
    - voeding (als ze calorisch overdag net aan genoeg hebben)
    - groei spurt of iets onder de leden (dan is het vaak tijdelijk)
    - ander dagritme: opvang, drukke dagen, mama weer aan het werk?

Op zich mag hij komen voor een nachtvoeding, ook al ben je al lang gewend zonder. Ik vermoed dat hij door de nachtvoeding je borstvoedingsproductie in balans en veilig stelt. Probeer het dus eens een paar dagen om hem overdag extra te voeden.

Veel succes, goed bezig hoor!

Deel Deze Pagina