Gulzig!

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Gabber, Nov 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabber

Gabber Niet meer actief

Hallo,

Ik heb een vraagje over mijn zoontje Nike.
    Die is nu 6 weken oud, en drinkt vanaf het begin heel erg gulzig zijn flesjes.
    We gebruiken de Aventfles en hebben al de voeding voor spugende babys.

De eerste paar weken deed hij het best goed op die voeding maar nu drinkt hij weer heel gulzig zodat hij veel laat lopen ( morsen ) aan de zijkanten.
    En na de fles huilt hij meestal een tijdje omdat de voeding hem dwars zit, nadat hij dan eens flink heeft gespuugd gaat het beter.
    Hij kan ook moeilijk boertjes laten.

Wat is er nu aan de hand en wat kan ik nog doen tegen het gulzig drinken??? Misschien andere fles?

Hij zit nu op 4 flessen van 210 water en 7 schepjes voeding en hij weegt iets meer als 5560, want dit is het gewicht van 2 weken geleden.

Ik hoop op een reactie en alvast bedankt,

Groetjes Helma

2. Gabber

Gabber Niet meer actief

Weet de voedingsdeskundige hier niks op??

3. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Helma,

Ik denk dat je kindje per flesje een iets te grote hoeveelheid voeding krijgt, in deze leeftijd is het beter om de voeding over 5 flesjes te verdelen, dan kunnen de darmen het ook wat makkeleijker verteren. Daarnaast kun je bij het kruidvat spenen kopen waar nog geen gaatje in zit, dat kun je er zelf in maken. Misschien is dat een optie?

Groeten eveline

4. Gabber

Gabber Niet meer actief

Nou die te veel an voeding zal wel niet want dat krijgt hij al zeker 3 weken, dan had hij daar toch eerder last van moeten hebben?

Ik heb me al de dr broun fles gehaald en deze bavalt erg goed........ dus maar even afwachten hoe het verder gaat.

Groetjes helma

Share This Page