Gulzige drinker, welke fles, welke speen??

Discussie in 'Voeding' gestart door p03sl13f, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ons kleintje van nog geen 4 weken oud drinkt ontzettend gulzig. Zijn eerste flesjes dronk hij in nog geen minuut leeg. Wij zijn toen van een difrax fles naar de dr Brown fles gegaan met een prematurenspeen.dit ging zo een 2.5 week goed. Daarna begon hij ontzettend gulzig zijn fles te drinken. Zijn oogjes helemaal wijd open en nam ook geen pauze meer. Eruit halen had weinig zin. Daarna deed hij het weer.
    We hebben een normale speen geprobeerd maar hiermee verslikte hij zich steeds. Toen weer terug op de difrax. Speen maat 's geprobeerd, ging veel ge hard, toen voor nood even op de prematurenspeen van dr Brown gebruikt, ging beter. Volgende dag nieuwe speen voor difrax, de 123 ring. Is ook nog te groot.

Nu zijn we over gestapt op de dental speen. Hiermee drinkt hij ontzettend ontspannen.
    Alleen nu is het probleem, dat hij na een halve fles, als een blok in slaap valt en niets meer doet. Het is gelukkig niet iedere fles zo, maar regelmatig laat hij best wat staan. En dan bedoel ik zo een 30 cc van de 90.

Mijn vraag is nu aan jullie, is er iemand die hier ervaring mee heeft en tips heeft voor spenen of flessen of iets dergelijks?
    Met de dental speen drinkt hij heerlijk rustig maar naast het feit dat hij in slaap valt, is het ook nog eens een drama om de speen op de juiste manier op de fles te krijgen. Het gaatje zit namelijk bovenop maar wanneer je de dop erop draait, zit hij nooit gelijk goed! Heel frustrerend als je een huilende baby hebt met honger..

Hopelijk kunnen jullie nog een beetje wijs uit mijn verhaal en heeft iemand voor mij DE tip om dit op te lossen.. voordat ik een heel assortiment aan flessen en spenen uit geef.

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Dat de speen niet goed zit dat is inderdaad heel vervelend...
    Maar wat betreft het in slaap vallen en de hoeveelheden, daar is niets mis mee toch?
    De ene keer wat minder is niet erg, en 60cc prima, als ie weer honger heeft dan merk je het wel ��

3. p03sl13f

p03sl13f Actief lid

7 jan 2015
    142
    2
    18
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie!
    Ik ben dan snel bang dat hij te weinig drinkt. Vannacht liet hij ook 50 staan. Gelukkig zijn laatste 3 flesjes wel weer erg goed gedronken.

4. cvr84

cvr84 Lid

25 okt 2014
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft ook enorme zuigkracht en in t begin alle spenen geprobeerd.
    Uiteindelijk de dr. Brown fles met prematuur speen en voeding met johannesbroodpitmeel ingedikt. Was tegen het spugen maar hielp ook bij het gulzig drinken.
    Nu drinkt ze uit speen level 2 met jbpm. Zuigkracht is iets afgenomen.

Deel Deze Pagina