Dreumes met onstilbare honger

Discussie in 'Voeding' gestart door Hilly1980, 15 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij hebben een ondernemende dreumes van bijna 13m en de laatste paar dagen lijkt hij wel een bodemloze put... Wat hij zo'n beetje eet:

Banaan
    Yoghurt met granen (of boterham)
    180+6 (slaap)
    Peer
    Boterham (of warm eten)
    Mandarijn
    Cracotte of Maisboogies
    180+6 (slaap)
    Warm eten (of boterham)
    Papfles (slaap)

En als het aan hem gelegen had, had 'ie nog meer gegeten. Alle flessen gingen droog op, het fruit werd geinhaleerd. Hij werd pissig omdat 'ie de perenschillen niet mocht...

Hebben jullie ook van die vreetzakken? :D

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Het is inderdaad een goede eter, maar dat is alleen maar goed! :)

Maar is dit dan je schema op een dag of heb je gewoon een lijstje gemaakt van alles wat hij in totaal eet?
    Als het namelijk alle eetmomenten onder elkaar zijn zou ik wel proberen om in minder eetmomenten meer eten te geven.
    Dus gewoon 3 hoofdmaaltijden en 2-3 tussendoortjes.
    Vaak zijn het ook wel fases hoor. Zo heeft mijn zoontje maanden z'n groente en aardappels naar binnen gepropt, nu wil hij het al maanden weer niet en eet hij alleen kale pasta goed.
    Momenteel kan hij ook wel 5-6 boterhammen eten op een dag, al is hij met 3 op een dag ook tevreden, dus nog even zoekende wat ik hiermee ga doen.
    Ons schema is sinds hij 14 maanden is zo:

Ontbijt: 1 boterham en een beker thee daarbij vaak nog een cracker of een plak ontbijtkoek. De laatste tijd soms 2 boterhammen.
    Tussendoor: Koekje o.i.d. met beker drinken
    Lunch: 2-3 boterhammen met een beker melk
    Tussendoor: Fruit (eet momenteel alleen peer) met een beker drinken
    Na middag: Soms nog wat rozijntjes of een soepstengel, als hij lang heeft geslapen gewoon alleen fruit.
    Avondeten: Met 14 maanden at hij nog een bord vol, inmiddels eet hij hooguit 2 hapjes, tenzij het kale pasta is en een paar stukjes vlees. Daarna nog een toetje
    Voor het slapen gaan: Beker drinken en soms nog een biscuitje, maar vaak ook niks.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Door de flessen melk heeft hij meer eetmomenten, maar die houden we er bewust nog in. En verder hebben we grofweg 3 hoofdmaaltijden en 3 tussendoortjes. Maar een extra tussendoortje ben ik niet per se tegen. Ik vind het niet erg als hij 'graast'. Wil straks ook met monkey platters gaan werken ;)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nee opzich is dat ook niet zo erg zeker als het gezonde tussendoortjes zijn.
    Maar ik merk bij mijn zoontje dat als hij in de ochtend ontbijt met 2 boterhammen hij het dan langer volhoud dan als hij er maar 1 krijgt. Met 1 boterham staat hij na een uur weer aan het kastdeurtje te trekken voor bv. een plak ontbijtkoek of een cracker. Natuurlijk mag hij van mij een cracker hebben (ontbijtkoek niet altijd) maar doordat ik dus heb gemerkt dat hij dit na 2 boterhammen pas veel later heeft, rond de tijd dat het tijd is voor een tussendoortje, kies ik er nu dus voor om z'n ontbijt uit te breiden.

Maar verder staat er alleen maar 'goede' dingen op je lijstje, dus volgens mij kan je prima zo doorgaan!

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Thx!

6. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het lijkt op onze dochter als ze in een groeispurt zit. Hier wordt dat gevolgd door een week waarin ze ineens veel minder eet (en dan denk je met smart terug aan die goede eet periodes ;))

7. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Herkenbaar. Onze zoon is sowieso al een erg grote eter, maar in een groeispurt zoals nu is hij onverzadigbaar. Tja, als hij het nodig heeft ;)

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier ook met periodes een veelvraat. Kan dan echt de hele dag eten als ze de kans krijgt is vaak na een of twee weken gaat ze weer normaal eten

9. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten

Let je wel op met tandbederf? Door tandartsen wordt maximaal 7 eet- en drinkmomenten aanbevolen om gaatjes tegen te gaan.

Mijn zoontje heeft weinig interesse in eten, hij eet omdat het moet geloof ik :p

Deel Deze Pagina