gulzige drinker

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door mouschy, 10 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Hallo ik heb een zoontje Marijn hij is nu een maand, en hij drinkt heel gulzig bv, hij smakt er bij en maakt vaak geluidjes. Hij krijgt dus veel lucht mee naar binnen, en daar heeft hij last van. Hij heeft last van krampjes en laat veel windjes. Vind het zo sneu maar ik heb geen idee wat ik er aan kan doen. Ik laat hem overnieuw happen, maar dat helpt niet want hij drinkt net zo als daarvoor. En ik laat hem ook boeren na elke borst...
    Mijn andere zoontje heb ik ook 7 mnd bv gegeven, en hij had daar geen last van, hij dronk ook wat 'netter'.

2. Verhoeven546

Verhoeven546 Actief lid

17 sep 2007
    167
    0
    0
    Dit is heel vervelend. sommige kinderen hebben nog geen goede spierspanning waardoor ze vaker de borst loslaten.
    je kun een kind hierbij ondersteune:
    - je legt je hand onder je borst met de duim naar boven.
    - legt het kind aan de borst.
    - schuift nu je hand wat naar voren. duim en wijsvinger ondersteunen nu de kaak van de baby de overige vingers blijven onder de borst liggen.
    dit kan soms helpen om een kind te leren netter te drinken.

Ook zie je dit vaak wanneer moeder veel melk heeft en een sterk toeschietreflex. wanneer een kind aan de borst gaat drinken en de melk schiet toe kan het zijn dat het kind ineens zoveel melk binnen krijgt dat het de melk niet weggeslikt krijgt en daardoor de borst loslaat. je kunt dan net even voordat je gaat voeden de eerste melk even afkolven. hierdoor zie je vaak dat het kind wat rustiger de melk binnen krijgt en daardoor netter gaat drinken.

3. mouschy

mouschy Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    Heel erg bedankt voor het advies! ik ga het uitproberen, ik heb best heel veel melk en het spuit er ook vaak uit, dus ik denk dat dat ook het probleem is. Hij hoeft er niet te veel moeite voor te doen ;)

Deel Deze Pagina