Hoi! Vorige week de 'stoute schoenen' aangetrokken en mijn zoontje van nu bijna 14 weken niet meer wakker gemaakt om 23.00 voor fles 5. Ten eerste merkte wij op dat hij het niet fijn vond om wakker gemaakt te worden en al diep sliep. Daarnaast dronk hij ineens amper meer iets of zelfs niets en je kon hem zo weer terug leggen. Prima, hij geeft het in onze ogen zo zelf aan. En bij honger meldt hij zich wel. Nu zit ik alleen een beetje met de tijden.. Zoals vandaag begonnen om iets na 6.00, toen 10.15, 14.15 en tegen 18.15. Toen 19.30 op bed en heerlijk slapen. Hij heeft wel al een paar keer tussen 18.00 en 19.00 fles 4 gehad en kwam toen na 5.30 (18.00 of 19.00 maakte hierin niks uit). Hij red het dus lang! Klein flesje accepteert hij amper na zoveel uur, om te proberen toch wat later te starten. Maar.. het liefst zou ik iets later starten. 5.30 a 6.00 is met 4 flessen om de 4 uur (hij meldt zichzelf) , ik vind 18.00 zo vroeg voor de laatste. Toevallig vandaag bij cb geweest en verpleegkundige gaf aan dat het zo prima is overigens als hij het zo red. Hoe ging dit bij jullie? Overigens eerst geprobeerd om in plaats van 23.00 21.00 fles 5 te geven maar hier preces hetzelfde verhaal.. Amper drinken. Hij heeft zelfs een keer 18.45 - 7.45 gedaan! Toen kwam hij zelf iets later dan 18.00. Ik hoorde hem toen wel om 4.30 en dacht oke even wachten, wellicht red hij het nog zeker een uurtje.. blijkbaar toen weer in slaap gevallen en pas 7.45 wakker! In het geval van zo'n 4.30 moment: Finn plopt speentjes uit / is geen speentjes kind dus die geven heeft weinig zin om te checken of het wel honger is. Hebben jullie nog andere tips? Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb en start per 19 december. Een beetje ritme zou dan fijn zijn (ik weet het is een baby, ze vergooien af en toen wat, maar wellicht zijn er toch wat tips).
Ik ga er even vanuit dat hij eind van de middag nog een slaapje doet? Zou je bv. rond 16.00/17.00 een klein flesje kunnen geven van 90+3 ofzo, dan een uurtje slapen en dan rond 19.00/19.30 de laatste fles en naar bed? Dan overbrug je misschien net dat ene uurtje. En wellicht is het maar een paar dagen nodig. Als hij dan dat ritme doorpakt en van 19.30-7.00 ofzo gaat slapen kom je al gunstiger uit. Maar goed, niet elk kind is zo makkelijk te sturen natuurlijk, maar het is misschien uit te proberen?!
In het begin deden wij dan een klein flesje om 05.00 bv.60 of 90 met 1 of 2 schepjes. En dan de eerste fles gewoon om 07.00. Maar lees dat hij dat niet wilt. Niet ineens heel erg rekken.. gewoon met 10 minuten telkens zodat je uiteindelijk op 07.00-11.00-15.00-19.00 uit komt? Zijn dat een beetje gunstige tijden voor je straks wanneer je aan je nieuwe baan begint? ( gefeliciteerd trouwens ) je kunt hem bijvoorbeeld al wassen en aankleden van ter voren, even spelen, knuffelen. Ect ect. Met kleine stapjes. Ohja en wij gaven in de laatste fles ( dus die van 19.00 ) wel 30 meer en dit doen we nog steeds
Dit hadden wij ook. Best vervelend he. Ik probeerde overdag wat te rekken, zodat hij de laatste fles tussen 19-19:30 kreeg. Ik merkte dat ZL er best 4,5 uur tussen kon houden. Wat olifantje zegt, vind ik een goede tip! Tussendoor een klein flesje zodat je het kunt overbruggen.
Gefeliciteerd met je baan! Als hij zo vroeg komt zal ik langer tussen de flessen laten, zodat je op een later tijdstip eindigt. En anders kan je de 4 uur aanhouden en een klein flesje rond 21:00 uur geven als rekken echt niet lukt. Je geeft aan dat hij het in principe lang redt om te slapen, maar ik vind 18 uur laatste fles te vroeg (oke, wij geven nu 18:30-18:45 uur laatste fles). Als zoon hier zo uit komt (wat met 4 flessen nog niet voor is gekomen) geef ik rond 21 een flesje van 90+3. Hier de tijden hoe wij het doen. Wij starten om 06:30, omdat dit voor ons goed uit komt wat werken en kinderen naar school brengen betreft. 06:30 - 10:30 - 14:30 - 18:30. Maar zoon slaapt nog wel van 16:30 tot 18:30, als hij dat slaapje er af gaat halen moeten wij ook even gaan kijken hoe of wat. Weet niet of jouw zoon nog laat in de middag slaapt? Gisteravond was eerste keer fles om 18:30 gegeven en vanmorgen om 06:30 wakker moeten maken.
Bedankt! Ik ben heel blij dat ik zo snel alweer een baan heb kunnen vinden! En bedankt voor jullie tips! Vanmorgen was hij om 5.30 wakker (ik hoorde hem ook evn rond 2.30 in de nacht, maar toen is hij weer in slaap gevallen, ik heb namelijk ook weer geslapen en had hem anders echt wel blijven horen)en tegen 6 uur de fles. De tijden vandaag om en nabij: 6.00 - 10.15 - 14.30- 19.15. De laatste dus kunnen rekken, hij kwam zelf iets later. Hij ligt sinds 20.30 op bed. Ben heel benieuwd wat er nu gebeurd ! Het is inderdaad net dat ene uurtje . 6.30 zou nl top zijn. Finn is naar mijn mening een enorme slaapkop. Overdag nu tussendoor zo'n 1,5 uur wakker en tussendoor slapen als een roos. Op zich lekker, afgelopen weken namelijk wel eens anders geweest / ook huilerig dan. Dat ik ook niet goed wist wat er scheelde, en dat vind ik dan vooral vervelend. Je vind wilt het dan graag oplossen voor hem. Hoe oud zijn jullie kindjes naar 4 flessen gegaan? En was dat ook omdat ze sliepen rond 22.00 a 23.00 of bijna niets meer dronken? Ach, het blijft nu wel een verassing als je dan op je wekker kijkt , als je hem hoort momenteel 😃😅..
Netjes! Ben benieuwd. Ons zoontje was 6 weken. Super snel. Maar de fles van 23.00 wad drama. Hiervoor moesten we hem uit zijn diepe slaap halen, dronk niet tot nauwelijks en waren heel lang bezig. Van de eerste fles liet hij vervolgens weer veel staan. Moet ik wel erbij zeggen dat hij vrij groot is. Hij sliep met 4 weken ook al door.
Hier was ZL 5,5 maand toen hij over ging naar vier flessen. De fles van 22:30 dronk hij altijd slapend dus ik vond het lastig beoordelen. Ik merkte het toen hij steeds meer van de ochtendfles liet staan. Toen se fes van 22:30 laten vallen. Ging in een keer Goed
Hoe laat kwam hij vannacht/vanmorgen? Zoon ging met 3 maanden over op 4 flessen, omdat wij hem er geen plezier mee deden om nog een fles om 22-23 uur te geven. Nog even om 21 uur gegeven, maar ook zonder succes. Hij ging huilen, speen uit duwen, schudden met zijn hoofd. Dronk dus maar 40cc maximaal. Die paar slokken... Dronk toen 150+5 en toen hij de vijfde fles liet vervallen zijn wij gaan ophogen naar 180+6 en dat drinkt hij nog. Er zijn wel dagen geweest dat hij 210+7 vier keer dronk.
Hier sliep hij met 3 maanden van 21.00-5.00, maar kreeg nog wel 5 flessen, dit is zo gebleven tot een maand of 5-5,5. Toen werd hij 's morgens af en toe wat later wakker. Vanaf 6 maanden sliep hij van 20.30-8.00 ongeveer, had toen 4 flessen, maar al snel nog maar 3. Maar met 9 maanden was dat doorslapen weer afgelopen en kwam hij vrijwel elke nacht weer voor een fles tot hij 16maanden was.
Hier vanaf 3 maanden naar 4 flessen gegaan. Ze slaapt wel lang, dat scheelt! Ze krijgt 08.00, 12.00, 16.00 en 20.00. Tegen 10.30 krijgt ze dan een beetje fruit en rond 18.30 groente. Ze is nu bijna een half jaar. Als ik moet werken, krijgt ze om 07.00 de eerste fles, ritme blijft dan verder wel hetzelfde omdat ze S ochtends nog veel slaapt. Ze is heeeeel af en toe wel eens om 6uur wakker, dan doe ik een speentje in en slaapt ze verder. Weet niet of dat bij jou ook zou lukken? Verder geen tips.. succes met je nieuwe baan!
Bedankt! Gisteren 7.00 - 11.00 - 15.00 en toen kwam hij pas om 20.00. Hij heef geslapen van 21.00 tot 7.00 a 7.15! Vandaag beetje dezelfde tijden, alleen valt mij 1 ding op de afgelopen 2 dagen: Hij wordt omstreeks 9.45 al onrustig en dan snel wakker. Het lijkt dan echt al op honger (huilen, vuistje in mond, trappelen, zoeken etc.) Dit laat hij alleen zien als hij honger heeft en inmiddels herken ik zijn verschillende huiltjes wel.Dat is best snel, hij heeft dan namelijk om 7.15 een fles van 210/7 gehad.. De rest van de dag haalt hij makkelijk 4 uur en gisteren zelfs bijna 5. Wij houden wakker worden/verschonen - eten- schoot/spelen aan en bij moe (vaak na zo'n 1,5 uur soms wat langer) naar bed.Dan slaapt hij zo tot of vlak voor zijn volgende fles. Behalve dus tussen fles 1 en 2.. Het enige wat een beetje helpt is over de schouder en rondlopen /wiebelen en dat tot zijn volgende voeding en zelfs dan onrustig.. Kan dit door de lange slaap in de nacht? Dat hij dus onvoldoende verzadigd id van de 1e fles? Hij krijgt toch een flinke.