Goedemorgen dames, ik maak me toch al heel het weekend zorgen. Vrijdag kreeg ik een placenta lokalisatie en groei echo bij een speciaal centrum waar oa de 13 wkn en 20 wkn echo gedaan word. Met 28 wkn kreeg ik een groei echo bij de verloskundige zelf en daar viel al wel op dat het hoofdje op p3 zat en erg klein was vergeleken de rest. Ik ben inmiddels 32 weken en aan de hand van de echo vrijdag ga ik een GUO krijgen. Het hoofdje zit op p 0,4 en zit in een afbuigende lijn. Buikje zit op p20,4 Beentjes zitten op p 2,0. Met een totaal van p8 en de baby weegt ongeveer 1400 gram. De baby is in de afgelopen 4 weken 350 gr aangekomen maar het hoofdje is dus eigenlijk blijven hangen qua groei. wat kan ik verwachten ? Hoe snel zal ik opgeroepen worden ? Wat als het hoofdje echt zoveel te klein is ? Ik wil graag thuis bevallen maar als het kindje echt zoveel te klein is zal die droom wel een droom blijven. Ik ben vooral bang voor het onbekende en niet wetende hoe nu verder. alvast bedankt dames
Sterkte, hopelijk een gezond klein kindje. Heb je al een afspraak gehad met een kinderarts? Deze kan je veel meer vertellen dan je hier op het forum zult leren. Mijn oudste zoon had een minime afwijking aan het nierbekken, helemaal goed gekomen, en voor hem hebben we ook een hoe en wat afspraak gehad voor de geboorte.
nee ik ben vandaag wel ingepland voor 2 afspraken die morgen zijn. Eerst een echo en dan een gesprek. Ze weten eigenlijk nog niks behalve dat het hoofdje dus extreem klein is en nu moeten ze opzoek naar de oorzaak.