Gyneacoloog weet niet wat er in mijn baarmoeder zit.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Meisjeeigenwijsje, 16 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meisjeeigenwijsje

Meisjeeigenwijsje Actief lid

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Hallo,

Eigenlijk hoop ik op ervaringen, terwijl ik het niemand toewens.. dus eigenlijk ook weer niet...

Ik kreeg ongepland een positieve zwangerschapstest in mijn handen, ongepland, zeker welkom. Echter had ik een week daarvoor bloedverlies gehad dus meteen de dag erna naar de verloskundige om te kijken hoe het zat.
    Daar zag het er niet goed uit, ze verwachte day ik een miskraam gehad had. Moest een week later testen en als ik nog een positieve test had terug bellen. Week later, test positief (knalpositief) dus terug naar de verloskundige. Het was gegroeid, zat ergens in de 6e week maar het zag er niet goed uit. De baarmoeder was niet mooi rond en van binnen was het niet mooi als een holte, het zag eruit alsof er bloed in zat. Er was ook geen hartslag. Doorgestuurd naar de gynaecoloog om medicatie te krijgen voor een miskraam. Afgelopen maandag daar geweest. Controle echo en de gynaecoloog wist niet wat ze zag. Wat er in mn baarmoeder zat, in de vruchtzak was gegroeid, het zag er nogsteeds niet uit als een goede beginnende zwangerschap, maar omdat het groeide wilde ze de miskraam een week verzetten om te kijken of ze volgende week wel zien wat het is. HCG geprikt en deze kwam overeen met het termijn van 6-7 weken zwangerschap, precies zoals ze alles gemeten en naarmate mijn laatste menstruatie voor de bloeding. We moesten niet uit gaan van een goede zwangerschap, maar omdat het groeide, en mn hormoon Steeg wilde ze wachten.. ze hadden dit nog niet eerder gezien.. iets wat dood is hoort namelijk niet te groeien..
    Iemand enige idee wat dit zou kunnen zijn, ik word gek van alle gedachtes en het wachten...:cry:

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Wat een nare onzekere situatie..
    Heb je ook een echo van hoe het er nu uit ziet gekregen?

Sterkte ermee..

Meisjeeigenwijsje vindt dit leuk.
  3. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Nee ik heb geen foto ervan bij gekregen helaas... T was ook een beetje veel te verwerken en ben daar vergeten om te vragen..

4. Beausecret

Beausecret VIP lid

26 apr 2016
    5.474
    6.089
    113
    Vrouw
    Wat een ellendige onzekerheid, vreselijk. Wat is nu het plan? Wanneer mag je weer op controle? Veel sterkte..

5. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Maandag terug voor een echo, dan kijken hoe verder.. waarschijnlijk toch een miskraam opwekken maar ik zou wel graag willen weten wat er nou in mn buik zit

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.478
    5.838
    113
    Wat ontzettend naar deze onzekerheid. Maar het is niet altijd zo dat weefsel niet doorgroeit. Een leeg vruchtzakje kan ook gewoon door blijven groeien volgens mij

7. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Dat klopt, alleen groeit er iets in het vruchtzakje mee door en dat hoort niet als het niet leeft

8. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.710
    7.188
    113
    Vrouw
    Wat een vervelende situatie zeg. Het lijkt me heel naar om te weten dat er iets groeit dat er niet hoort, maar je nog wel moet afwachten. Sterkte daarmee! ♡

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik vermoed een Mola zwangerschap of een halve Mola. Ben je van Nederlandse afkomst?

10. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Ja k ben van Nederlandse afkomst, ik denk zelf geen mola, dan moet je hcg namelijk torenhoog zijn en dat is het niet

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.749
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een korte zwangerschap gehad welke er niet mooi uit zag, dat was hun eerste vermoeden, toen een halve Mola, dat schijnt ook te kunnen. Beide komen nauwelijks voor bij mensen met Europese afkomst. Had meerder echo's gehad werd heen en weer geslingerd tussen al deze mogelijke diagnoses. 1 x miskraam pillen gehad welke niet aan sloegen. Toen een curretage. Uiteindelijk, na onderzoek konden ze niks raars vinden werd mij gezegd. Tot de dag van vandaag achtervolgt mij dat.

Vind het erg verdrietig voor je ♥

12. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Pohh dat klinkt idd erg als mijn situatie nu.. denk ook echt dat het lang in mijn hoofd blijft zitten als ik niet weet wat er nu in mijn buik heeft gezeten..:(

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Mag ik vragen om foto's van al je testen?

14. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Dat mag zeker

Bijgevoegde bestanden:

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx.

Wat als de bloeding nou een innesteling was??
    Dan zit je nu rond de 6 weken en komt het echo beeld en de hcg hoogte wel overeen.

16. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Dan zou mn vruchtzak kleiner moeten zijn denk k..

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Weet ik niet.
    Ik was niet bij de echo's, dus ik weet niet hoe groot alles elke keer gemeten is.

18. Meisjeeigenwijsje

16 jun 2019
    486
    404
    63
    Vrouw
    Nee mn alles is steeds volgens termijn opgemeten alleen wat in de baarmoeder zat zag er niet goed uit..

Deel Deze Pagina