8 weken 6 dagen echo niets te zien

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Racexkippiej, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee 10 januari was mijn laatste ongesteldheid.
    Ik heb 2 weken geleden al een test gedaan omdat ik mij vreemd voelde hier kwam niks uit. Daarna nog wen test gedaan deze was ook negatief toch voelde ik steeds meer veranderen aan mijn lichaam. 3 dagen geleden toch maar weer een test gedaan en deze was wel positief! Ik was erg blij. Volgens de berekeningen zou ik 8 weken en 5 dagen zwanger zijn. Vandaag had ik een afspraak bij de vk , maar bij de echo zowel uitwendig als inwendig was niets te zien. Het kan valse hoop van mij zijn maar ik heb het idee dat er iets niet klopt. Net weer een testje gedaan en deze was duidelijker dan de andere. Volgende week vrijdag mag ik nog een keer een echo laten maken. Ik hoop echt stiekem dat er dan wel iets te zien is. Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring?

2. emetje

emetje Fanatiek lid

24 sep 2015
    1.163
    0
    36
    Ik denk dat je veel korter zwanger bent dan je denkt, als je al 8 weken zou zijn zouden je tester eerder ook positief moeten zijn.
    Ik denk dat je dan ongeveer 4 a 5 weken bent, daartussen en dan is het heel goed mogelijk dat er op een echo nog niets te zien is.

Spannend, ik duim voor een goede echo de volgende keer!

3. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Ik denk dus ook dat je veel korter zwanger bent. Bij 8 weken moet je ook wel een knaltest hebben en niet nog oplopen. Hopelijk op de volgende echo meer te zien 😊

4. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het klinkt inderdaad alsof je veel minder lang zwanger bent, dan je denkt. Zeker omdat de testen oplopen, maar je pas veel later dan verwacht positief testte.
    Sterkte met deze onzekerheid! Hopelijk volgende week een mooie echo!

5. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Bedankt voor de reacties! , maar wat ik zo vreemd vind is dat ik sinds 10 januari geen bloedverlies heb gehad?

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.953
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe positief was je test 3 dagen geleden?
    Heb je daar een foto van?

Je hebt zowieso een veel later ei gehad en bent dus zeker nog geen 8-9 weken zwanger maar eerder 4-5 weken.
    Het lijkt alsof je een cyclus hebt overgeslagen vorige maand ;)

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Dat kan.
    Soms duurt een cyclus om wat voor reden dan ook langer dan normaal.
    Heb je ovulatietesten gebruikt of getempt? Want dan zou je zeker moeten zijn van je eisprong.
    Ik denk dat je pas 4 a 5 weken zwanger ben en dan zie je inderdaad weinig tot niks op een echo.
    Je kan wel vragen of je hcg getest kan worden. En dan na een aantal dagen nog een x. Zo zie je of die oploopt en of er überhaupt sprake is van een zwangerschap :)

8. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Nee dat heb ik niet gedaan , zo bewust was ik er niet mee bezig. Ik ga sowieso van het positieve uit en wil het eerst graag laten onderzoeken voor de vk echt kan vaststellen dat ik een miskraam heb gehad en me doorverwijst naar het ziekenhuis.

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.953
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Miskraam??

Ik zie totaal geen reden om uit te gaan van een miskraam! Je ei was gewoon veel later wat niet vreemd is aangezien je cycli lengte aan het oplopen was en je dus onregelmatige cycli hebt. ;)

Als je tussen de 4 en 5 weken zwanger bent zie je nog helemaal niks op een echo. Dus het echobeeld klopt bij je zwangerschapsduur.

Heb jij ook verteld dat je (ondanks de laatste ongi op 10 jan), vorige week nog nega testte en 3 dagen geleden pas positief??
    De vk had jou nooit nu al moeten laten komen, maar had beter ff een week of 2 kunnen wachten ;)

10. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

2 jun 2014
    6.008
    19
    38
    Helemaal mee eens!!

11. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Ze stelde mij terwijl ze bezig was een aantal vragen, of ik kramp gehad had ( dit was eergisteren wel na het fietsen) en of ik een regelmatige cyclus had ( mijn cyclus is ongeveer 30 dagen) en of 10 januari echt de laatste dag was van de ongesteldheid. Na aanleiding van mijn antwoorden constateerde ze dat het waarschijnlijk een miskraam is. Ik heb in alle spanning niet gezegd dat ik pas net positief getest had echt stom van me!

12. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Je laatste cyclussen gingen al naar de 40 dagen eroverheen. Dus dat deze misschien nog langer was bijvoorbeeld 45 dagen is dan niet zo gek. Dan heb je alweer 2 weken verschil.

Kramp na het fietsen kunnen ook banden zijn of dergelijke. Er is vanalles aan het rekken en ruimte aan het maken.

Misschien morgen maar even bellen en het hele verhaal vertellen? Waarschijnlijk ben je idd pas 5 weken ongeveer en dan zie je weinig.

Heel veel succes!

13. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom

Dat zijn wel nog de cyclussen van 2014 , heb 4 maanden geleden wel een lange cyclus gehad van 45 dagen. Maar de laatste 3 maanden weer heel regelmatig. Ik zal haar morgen bellen en het nog eens goed uitleggen. Ik heb in ieder geval alweer een beetje meer hoop gekregen dankjewel

14. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom

Ik heb die test helaas niet meer, maar ik weet zeker dat hij minder duidelijk was, morgen ga ik een test halen van clearblue misschien ook wel handig om te doen. En nog wat van de kruitvat ik zal dan om de paar dagen een testje doen en ze dan hier plaatsen.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.953
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh minder duidelijke test zelfs.... als het echt hcg was dan ben je nu zelfs nog geen 4 weken en dus echt veeeel te vroeg voor een echo.

Mijn advies is ook om de echo volgende week nog een weekje (of 2) te verschuiven zelfs.
    Dan ben je rond de 7-8 weken en is goed duidelijk te meten hoever je bent.

Ik zou idd een nog ff een test doen om te kijken of het inmiddels een duidelijke streep is.

Cb digi zou ik niet doen. Die geeft vaak alleen maar verwarring omdat het een indicatie is en nogal eens niet juist is ;)

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ik sluit me bij de anderen aan. Heb je nog meer testen liggen van het zelfde merk? Zo ja, iedere 2 à 3 dagen een testje doen en kijken of ze oplopen. En inderdaad de vk eens bellen met dit verhaal. Een miskraam lijkt me eerlijk gezegd minder waarschijnlijk dan een prillere zwangerschap.

17. Amch

Amch Fanatiek lid

21 jun 2015
    1.014
    388
    83
    je ei was gewoon veel later daarom teste je ook pas later positief
    zou gewoon even afwachten is nog niks aan de hand
    en lopen je testen op

18. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom
    Ik heb geen idee hoe je hier een afbeelding plaatst maar ik heb vandaag echt een knaltest gekregen!!

19. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.953
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Mooi!! Dan zou ik er vanuit gaan dat je vandaag 4 weken zwanger bent.
    Op de echo volgende week ben je nog geen 6 weken en dus is de kans groot dat je nog niks gaat zien (behalve een vruchtzak) en daarom zou ik de echo gaan verzetten met het verhaal dat je verwacht nu pas rond de 4 weken te zijn ;)

Stel dat je hem laat doorgaan en de vk denk dat je dan rond de 10 weken moet zijn, zal ze gaan zeggen dat je mk hebt.. terwijl dat niet klopt. Dus ff de vk op de hoogte brengen :)

20. Racexkippiej

14 dec 2012
    72
    0
    6
    Horeca
    Bergen op zoom

Ja dat denk ik ook, ik heb haar net gebeld en alles verteld ze belt me zo terug om te puzzelen hoe ver ik nou echt ben. Ook ga ik morgen voor de zekerheid bloed laten prikken om mijn hcg waarde op de meten.

Deel Deze Pagina