Woensdag krijg ik inwendig onderzoek door mijn eigen verloskundige om te kijken als mijn baarmoedermond al rijp is. Zoja, dan mag ik na het ziekenhuis en wordt daar weer inwendig onderzoek gedaan om te kijken als het inderdaad rijp genoeg is en als dat zo is dan worden mijn vliezen gebroken. ( dit omdat ik al een aantal weken aan de maximale hoeveelheid paracetamol zit en de pijn niet minder wordt ) Maar nu heb ik de hele tijd in mijn hoofd wat kan ik verwachten, van een inwendig onderzoek. Ik kan niet wachten om mijn kleine man te zien!! Maar heb steeds het gevoel dat mijn baarmoedermond nog niet rijp is en het dus nog wel even kan gaan duren en ik voorlopig de maximale hoeveelheid nog moet slikken.
Waarvoor slik je de paracetamol als ik vragen mag? Bij een inwendig onderzoek gaat ze gewoon met haar vingers naar binnen en voelt of het rijp is. Eigenlijk niet veel bijzonders of pijnlijks.
Bedankt voor je reactie! Ik slik zoveel paracetamol omdat ik fibromyalgie heb. ( Reuma ) En het is de hele zwangerschap goed gegaan tot de laatste paar weken. Hiervoor heb ik geen medicijnen in de zwangerschap gebruikt en om nu de laatste weken toch aan de medicijnen te gaan, raadde mijn reumatoloog dit af en het te proberen met paracetamol. Wat ik dus begrijp is dat ze gewoon naar binnen gaat en dan weet ze als het rijp is of niet? Dit is ons eerste kindje dus heb geen flauw idee wat ik kan verwachten. Kan je zelf ook merken dat je baarmoedermond rijp is? Meer afscheiding of iets ?