Ik heb aanstaande dinsdag een GUO echo.. tijdens 20 weken echo bleek dat kindje groeiachterstand heeft... mensen die hier ervaringen mee hebben? Las op internet dat dit een uur zou gaan duren?
Bij mij duurde de GUO inderdaad ongeveer een uur. Wij hadden de GUO ivm een eventuele slokdarmafwijking (dit was gelukkig niet het geval). Wat mij opviel was dat hij wel 20/30 minuten met alleen het hart bezig is geweest. Daar heeft hij het langst naar gekeken.
Hier 4x een GUO gehad. Duurde ongeveer 45 minuten en er wordt zeker erg lang naar het hartje gekeken (tenminste bij ons ook). Hier kregen we hem omdat er wat afwijkingen werden gezien bij de 20 weken echo.
Hier een GUO gehad vanwege lichte schisis bij mij. De echo duurde zo´n 25 minuten, er werd ons weinig uitgelegd. Het grootste deel van de tijd werd er idd naar het hartje gekeken, maar dit was dacht ik ook wel zo bij de SEO bij dochterlief. Alleen kregen we daar meer uitleg wat er op het scherm was, en hadden ze wat mooie beelden van het kindje waar we ook een foto van meekregen. Dit keer deed de gyn gewoon haar ding.. deelde aan het einde mee dat alles goed was en dat het verslag naar de verloskundige zou gaan.. Kregen 2 foto's mee van het geslacht. Het ging heel anders dan ik had bedacht en was ook een beetje teleurgesteld dat we niet meer van het kindje hebben gezien, zoals bij de SEO van dochterlief wel het geval was. Al was ik natuurlijk gewoon blij dat alles goed was.. Ons werd van tevoren verteld dat er uitgebreider werd gekeken, maar dat er verder geen verschil was met de SEO. Hoorde later dat de GUO wel vaker zo ervaren wordt (En het is natuurlijk ook een medische echo...), dat had ik graag van te voren geweten, dan had ik me erop ingesteld. Veel succes dinsdag, hoop dat alles mee blijkt te vallen.
Hier ook meerdere malen een GUO gehad. Dit ivm het overlijden van ons eerste kindje. Duurde elke keer ongeveer een uur en echt alles word zeer uitgebreid bekeken.
ik heb een guo gekregen bij beide dit omdat ik ssa antistof positief ben tijdens zwangerschap en dit betekend dat de baby een hartblokkade kan krijgen, het duurde ongeveer 3 kwartier ze bekeken het hartje en de aders van de baby, en ze hebben de baby ook in 3d laten zien, dat hoeven ze niet te doen maar vond het wel heel fijn dat ze dat deden !
Wij krijgen regelmatig een GUO ivm echodensiteit van de darmen van onze baby en eventuele aanwezigheid van syndroom van down. Ze duren bij ons 3 kwartier tot een uur, elke keer weer. Ze beginnen van voor af aan en bekijken alles. Er wordt inderdaad weinig uitgelegd, maar er zit een echoscopist en een assistent bij die alles invuld op de computer. Dus alles wordt wel benoemd en of het goed is of niet. Wij krijgen ook elke keer een deel in 3D, dat is inderdaad erg leuk dat ze dat doen. Succes!
Bedankt voor de reacties! moet het maar een beetje op me af laten komen morgen, en hopen dat alles in orde is!
Wij werden me de 20-weken echo ook doorgestuurd voor een GUO, met juist de tegenovergestelde reden als jij, ons kindje bleek veel te groot te zijn. De GUO duurde bij ons ruim een uur. Buikomtrek, hoofdomtrek en echt alle heel veel botjes werden opgemeten. Ook werd er uitgebreid naar het hartje en de overige organen gekeken, en ook werden daar verschillende metingen gedaan. De echoscopiste noemde alle metingen op en er was iemand bij die alles in de computer noteerde. Ik vond dat er best wel uitleg werd gegeven, zeker op momenten als ik iets vroeg. Aan het eind nog een heel even in 3d ons kleintje mogen bewonderen.
Wij hadden een GUO ivm vergrote ventrikels in het hoofdje bij de 20 weken echo. Ik heb de GUO positief ervaren, het duurde denk ik bijna een uur. Ze bekeken alles uitgebreid (dus niet alleen het hoofd) en we kregen ook gewoon veel uitleg over wat er te zien was. We hebben geen 3D gezien maar wel een paar foto's meegekregen. Ik denk dat het ook erg afhankelijk is van degene die de echo doet
Wij hebben bij de jongste ook een GUO gehad ivm een verhoogd risico nav de combinatietest. Het duurde ongeveer 45 min. en de gyn heeft vnl gekeken naar zgn softmarkers die op downsyndroom zouden wijzen. Ze hebben echt alles van top tot teen bekeken en vertelde tijdens de echo wat hij zag en of dat goed was. wij vonden het een positieve ervaring. Gelukkig bleek bij ons alles goed te zijn. Succes morgen!