12 w echo, wat is de volgende ?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door eltigra, 12 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Hoi, misschien een rare vraag maar ik heb net de 12 weken echo en ct. gehad.
    Wat is nu de volgende echo en word ik door de vk doorgestuurd of moet ik zelf bellen?:(

2. Djoess

Djoess Bekend lid

14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Als alles goed is, en je doet geen combinatietest, is de 20 weken echo de volgende. Bij mijn vk wordt je doorgestuurd en je moet bij de assistente een afspraak maken. Maar ik hoor en lees ook heel vaak dat je zelf moet bellen, dat hangt dus van je vk af denk ik.

Oh, en gefeliciteerd met de 12 weken!

3. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    s Hertogenbosch
  4. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Ik kreeg met de vroege echo rond 7 weken (ivm eerdere missed abortion) een papier met allerlei informatie over de 20w echo en hoe ik een afspraak moest maken. Ik heb zelf toen na mijn termijnecho een afspraak gemaakt met het echocentrum.

Je kunt denk ik het beste even je VK praktijk bellen, dan heb je direct meer duidelijkheid :).

Gefeliciteerd met de 12 weken :D!

5. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    In principe heb je na de termijnecho de twintigwekenecho.
    Bij ons word deze gedaan door een echobureau en ik krijg een verwijzing mee van de vk. Ik moet wel zelf een afspraak maken.

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Mijn VK regelde de 20 weken echo. Die doen we bij een andere praktijk dan bij de vk zelf en zij kan in de agenda kijken van die praktijk dus plant zij het gewoon in. Bij iedere afspraak die ik met de VK heb kijken we vooruit wanneer ik weer moet komen en maken dan gelijk een afspraak.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier volgt na de termijnecho ook de 20-weken-echo, en die vindt plaats in het echo-centrum in het ziekenhuis. Daarvoor moet ik gewoon zelf een afspraak maken door met het echo-centrum te bellen. Zij sturen dan de resultaten (alle metingen etc) door naar mij en naar de verloskundige.
    Verschilt dus per vk hoe ze het regelen; je hebt denk ik rond de 16 weken sowieso nog een afspraak met de vk? Hier is dat nog ruim op tijd voor het plannen van een echo. (Ze plannen hier max 4 weken vooruit, tenzij medische redenen, dus als ik bv met 10w zou bellen om de 20w-echo in te plannen, kan dat nog niet.)

8. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    je kan als je 16 weken bent een geslachtbepalend echo doen, maar die is niet mee verzekerd en die moet je zelf betalen indien je die dus wilt. (dat is meestal bij een pret echo bureau) de 20 weken echo komt hier naar en daar moet je vaak zelf een afspraak voor maken, soms heb je geluk dat de vk zelf echo appratuur en anders moet je het bij een echobureau doen of ziekenhuis, het best raad is om je verloskundige/gynecoloog er over te bellen

Gefeliciteerd met je 12 weken :D

9. daan23

daan23 Bekend lid

23 mrt 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    De 20wk echo inderdaad!!
    Alhoewel ik deze week bij de controle bij de vpk ook snel even een echo kreeg

10. eltigra

eltigra Actief lid

22 jun 2012
    263
    0
    0
    s Hertogenbosch
    Thnx voor de felicitaties en de info ! X

Deel Deze Pagina