GUO - geavanceerde echo bij 11+ weken.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Elletje, 17 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Ik heb nu 2 weken na elkaar een echo gehad waarbij het kindje zelf een goede ontwikkeling liet zien, Maar wel vocht onder de huid heeft van ca. 2,2 mm.

    Vorige week echo gehad ivm heftig bloedverlies (geen oorzaak gevonden) daarbij is het per toeval ontdekt.
    Vandaag termijnecho gehad. Kindje was in 6 dagen 8mm gegroeid en doet voor zover het nu te zien is precies wat het moet doen. Hartje klopt goed, groeit goed, was lekker aan het spartelen en tegen aan het werken. Maar beide keren is er dus onderhuids vocht gemeten van ca 2mm dikte.

    Nu moet ik volgende week naar het ziekenhuis voor een GUO.

    Op zich maak ik me niet heel veel zorgen. Maar ben benieuwd naar wat ik kan verwachten en naar wat verhalen. Vanuit de verloskundige hoor ik dat er op dit moment alleen nog maar gesproken kan worden op een verhoogd risico op alsnog een miskraam.
     
  2. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Vandaag gebeld en de GUO is morgen. Niemand die iets soortgelijks heeft meegemaakt?
     
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Succes vandaag, geen ervaring mee met guo op dat termijn. Wel met latere guo, dan wordt er veel uitgebreider gekeken dan met de normale echo's.
     
  4. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Thnx. We weten dat we met alle scenario’s rekening moeten houden vanmiddag.

    Maar als we naar ons gevoel luisteren. Dan komt het gewoon goed met dit kindje. Zelfs mijn man zegt het en hij is over het algemeen hier een stuk terughoudender in. Maar krijgt ook eigenlijk altijd gelijk. Bij de vorige zwangerschap zei hij ook vlak voor de echo. Het is niet goed. En hij bleek gelijk te hebben.
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.351
    3.639
    113
    Vrouw
    Jeetje wat een spanning. Geen ervaring maar wilde je even sterkte en succes wensen vanmiddag.
    Hopelijk komt het allemaal goed met jullie kindje.
     
    Elletje vindt dit leuk.
  6. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Dank je.
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Was er pas hier niet iemand die dit ook had?
    Succes iig!
     
  8. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

  9. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Ben je al wat wijzer?
    Sorry heb er geen ervaring mee maar wil je wel succes wensen!
     
  10. Rosea

    Rosea Actief lid

    16 feb 2016
    287
    240
    43
    Vrouw
    Hier ook geen ervaring, ben wel heel benieuwd hoe het gegaan is vandaag! Ik duim voor goed nieuws!
     
  11. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Heej meiden. Heeft even geduurd mijn antwoord. Maar overal ziet het er niet extreem verontrustend uit. Op dit moment wordt de kans op een gezond kindje op 80% geschat. Zit nog steeds wat vocht en de nekplooi is iets boven gemiddeld. Maar ontwikkeling is precies zoals het op deze termijn zou moeten. Maagje was vol blaas was vol. Miskraamkans is bij ons nu nog 25% en kans op chromosomale afwijkingen 2% waar die normaal 1% is.

    zelf zijn we erg opgelucht. De echo wordt volgende week herhaald maar hebben wel verzoek gekregen om na te denken over de vlokkentest. Die wordt afhankelijk van de echo van volgende week wel aangeraden voor ons.
     
    Cupcake01 vindt dit leuk.
  12. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie opgelucht zijn! ❤
     
  13. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Morgen om 13:00 herhaling van de guo om de groei en de ontwikkeling te controleren. En om te controleren hoe het nu met het vocht zit.
     
  14. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat spannend allemaal! Heel veel succes vanmiddag.
     
  15. Constellations1984

    Constellations1984 Actief lid

    13 sep 2019
    106
    99
    28
    Vrouw
    Succes vandaag, hopelijk ziet het er goed uit :)
     
  16. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel succes straks!!
     
  17. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Succes! En ik vroeg me af waarom wordt er niet eerst een nipt gedaan voor je vlokkentest moet doen...?
     
  18. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Hopelijk is alles goed gegaan!!
     
  19. Elletje

    Elletje Fanatiek lid

    Jaaaa kindje is helemaal gezond verklaard. Volgende echo wordt 20 weken echo.
     
    Ongeduldig90, ZoWelkom84, Maev en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina