1 week en 2 dagen terug gezet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door joyce86, 17 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Hoihoi

Vandaag eerste echo gehad, dacht zelf 8 weken te zijn maar uit de echo bleek 6.5 weken. Hartje klopte wel en de verloskundige was gewoon positief maar ben zelf toch wat geschroken.

Iemand net zo'n ervaring, zo ver terug gezet, en dat het hopelijk gewoon allemaal goed is gegaan??

Wie stelt mij gerust??

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoi Joyce,
    Allereerst gefeliciteerd!
    Niks om je zorgen over te maken hoor! Die rekenmethoden kloppen lang niet altijd. Het aantal weken was eerst globaal gebasseerd op je cyclus. En nu berekenen ze het aantal weken adhv de lengte van je kindje. Daar kan inderdaad verschil tussen zitten. Bij mij scheelde het 6 dagen. Maar dan is het kindje eigenlijk ook nog te klein om een exacte uitgerekende datum vast te stellen. Dus het kan makkelijk zijn dat het een volgende keer weer net iets anders is. Ik weet niet of je nog een echo hebt over een aantal weken of niet? Ik kreeg bij 13 weken weer een echo omdat we zo'n combinatietest hebben gedaan. En toen bleek de termijn van de eerste echo te kloppen.
    Maar geen zorgen om maken, gewoon genieten!

3. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Ik heb met 16 dec de termijn echo, ben dan net iets meer dan 10 weken. En zo had de verlos het ook uitgelegd maar ik had zo'n regelmatige cycles maarja.

Moet me er even over heen zetten...

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan misschien ook zo zijn dat je een late eisprong had? Of latere innesteling? En een mm meer of minder scheelt een heleboel met deze termijn, dus kan zomaar hoor..

(Zelf wist ik precies wanneer ik mijn eisprong gehad had, maar toch had ik ook een week verschil met wat ik dacht.. Kwam vermoedelijk door een late innesteling van het eitje).

5. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ben bij deze zwangerschap exact 1 week en 2 dgn teruggezet..
    Zie m'n banjer.. ga inmiddels bijna bevallen :)

Een mooi kloppend hartje is een goed teken, probeer je daar aan vast te houden!

6. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @maartt thnx dat je even reageert, voel me nu al wat zekerder!
    @nina dit was juist de maand at ik zeker wist wanneer mijn eisprong was omdat we waren begonnen met ovu testen. Maar verloskundige had het idd ook over late/langzamere innesteling

7. Annemieke82

Annemieke82 Actief lid

15 mrt 2010
    158
    0
    0
    Zeeland
    Had ik ook, precies hetzelfde! Net als jij bij 8 weken (dacht ik) 9 dagen verschil. Was er ook van geschrokken. Bij de volgende echo werd ik weer 4 dagen vooruit gezet en daarna nog 1 dag. En nu trappelt ons mannetje er vrolijk op los! Een mooi kloppend hartje is echt al een heel goed teken!

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik had bij mijn oudste ook dat ik 9 dagen teruggezet werd. Ze meten dat de baby, maar een millimeter kan dagen schelen.
    Wacht even de termijnecho af, misschien valt het dan mee!

9. touwtje

touwtje Actief lid

14 apr 2010
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Dit had ik ook, ik werd ook een week terug gezet. Maar hebben ze bij jou een in of een uitwendige echo gedaan? Want bij een inwendige kunnen ze het veel beter opmeten! En dan nog, ze hoeven er maar iets naast te zitten, dat scheeld zo een paar dagen!

Geniet ervan!

Liefs

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.006
    15.624
    113
    Nabij Utrecht
    Als je gebruikt maakt van alleen ovu testen kan je nooit zeggen of je eisprong 100% zeker heeft plaatsgevonden.
    Je kan alleen zeggen dat er ergens een lh piek heeft plaatsgevonden, maar dat wil niet zeggen dat hij daadwerkelijk ook gaat springen ;)

Ik denk dat je eisprong wat later is geweest en ook de innesteling ;)

Hoelang is trouwens normaal je cyclus en op welke datum had je je eisprong (volgens de testen)?

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    mijn gyn vertelde ons toen wij een week en 2 dagen terug werden gezet dat het altijd nog moeilijk meten is .
    bij ons ging het fout ... maar ken genoeg verhalen waar het wel goed bij ging

12. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Ik ben ook een week teruggezet bij de eerste inwendige echo, van 8w6d naar 7w6d. Ik kon niet zeggen wanneer ik precies voor het laatst ongesteld was geweest dus ze hebben de kleine moet opmeten.

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben bij mn 2e zwangerschap ook 9 dgn teruggezet.
    klopte later ook wel want testte een week over tijd pas positief1
    dus waarschijnlijk late eisprong of innesteling. wanner had jij een positieve test??

14. Peanut

Peanut Actief lid

2 mrt 2010
    361
    0
    0
    fulltime mama!
    Zuid-Holland
    hier hetzelfde gehad bij m'n vorige zwangerschap.
    blijkbaar had de innesteling wat langer geduurd dan "normaal" en werd ik dus ook 1.5 week teruggezet.

m'n zoontje wordt in januari 3, dus hier is het helemaal goedgekomen! ;)

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    @tresje ik teste aleen dag voormijn nod positief, daarom vind ik t erg raar. Maar heb alweer wat vertrouwen. En moet toch afwachten,volgende echo pas 16 dec.

16. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ik ben ook een week terug gezet als ik uit zou gaan van de laatste dag van menstruatie.
    Wel teste ik pas na 3 weken positief met een ovu test en een week later al een positieve zwangerschapstest! Als ik geen ovu testen had gedaan zou het ook lijken dat ik na 4 weken ook 4 weken zwanger zou zijn. Blijkbaar maak ik snel HCG aan, want bij mijn zoontje heb achteraf ook positief getest met 3,2 weken zwangeschap ;) en dat was toen direct een duidelijke streep en een positieve digitale!

17. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ik was 1week en 4 dagn terug gezet vandaag de tweede echo gehad en weer 3 dagen vooruitgezet en alles wat tip top in orde !

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ik ben ook 1week en 2dagen terug gezet. mijn berekening (en die van de vk) was 10weken en 4dagen, maar echo-kerel zei 9weken en 2dagen. maar kweet zelf donders goed wanneer ik geklust heb :p dus ik vertrouw op mn eigen berekening. voor zekerheid volgende week nog een termijn echo om zekerheid te krijgen wat betreft de bevallings datum, ik kom op 9juni uit en hij 17juni, flink verschil

19. Lunar

Lunar Lid

14 sep 2011
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij gingen ze een echo doen toen ze dachten dat ik 10 weken zwanger was. Ik bleek maar 8 weken zwanger te zijn, dus 2 weken teruggezet. Met de 11 weken weer een echo gehad, en ben toen weer een week vooruit gezet. En alles is goedgegaan, ben nu 33 weken en 6 dagen zwanger! ;)

20. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik ook Joyce!! Snapte er ook geen bal van.. Maar nogmaals m'n banner klopt toch echt :D

Komt goed. Pfff nog wel lang wachten tot je volgende echo hè! Ik leefde in het begin ech van echo naar echo. Dat heeft een heleboel loze energie gekost.
    Maar ik begrijp je heel goed hoor!

Deel Deze Pagina