Slecht zicht 20 weken echo/ervaringen gezocht

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door xxPetra, 12 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hallo,

Wij zijn gisteren voor onze 20 weken echo geweest. De baby lag met de billen omhoog dus de echoscopiste zei dat ze hem/haar zo niet geheel kon bekijken. Daarnaast lag de baby grotendeels onder mijn navel wat ook problemen gaf volgens haar, want door de navel gaan geen echo stralen dus dat gaf een zwarte vlek. Daarna dacht ze dat het weefsel van mijn buikwand wat compacter was waardoor ze het slechter zag.
    Vlak voor het einde zei ze ineens dat ze zich afvroeg of ik misschien last had van een verminderde hoeveelheid vruchtwater.
    De nieren werkten goed en het maagje was gevuld dus ze zei dat er wel voldoende vruchtwater is voor de baby alleen dacht ze dat een verminderde hoeveelheid ervoor kon zorgen dat ze slecht zicht had.
    Nu moeten we vrijdag naar de gynaecoloog toe.

Ik vind het allemaal erg vaag en ze droeg ook steeds een andere reden aan voor het slechte zicht.
    Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Niemand met een zelfde soort ervaring?

3. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Bij ons lukte het in eerste instantie ook moeilijk om alles in beeld te brengen. Verschil is wel dat die bij mij door de gyn werd gedaan terwijl een echoscopiste toekeek (uitgebreide e in ac zkh). De enige verklaring die ze ons gaven was dat het kindje er niet goed voor lag. Andere dingen die je noemt hebben ze niet gezegd. Bij ons is het toen uiteindelijk wel gelukt om alles in beeld te krijgen. Maar ik moest steeds even gaan lopen om er voor te zorgen dat het kindje draaide. We zijn er bijna een hele ochtend in totaal mee bezig geweest.

4. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Jeetje, dat is ook wat dat je de hele ochtend ermee bezig bent geweest! wel fijn dat alles uiteindelijk goed was! Ik probeer me er nu maar bij neer te leggen dat als het echt ernstig was geweest ze me gelijk diezelfde dag nog naar het ziekenhuis hadden gestuurd. even afwachten tot morgen dus...*zucht*

5. Babyfan

Babyfan Niet meer actief

Hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt, met de info die je tot nu toe hebt kun je niet zo veel. Begrijp dat er nu wel voldoende vruchtwater is voor het kindje om te groeien. Het zal ook wel verschillen per zwangerschap hoeveel vruchtwater je hebt. Weinig hoeft nog niet te weinig te zijn. Ook zit er een groot verschil in de kwaliteit echo/apparatuur. Kan best zijn dat het met een betere echo allemaal goed (zichtbaar) is.

Maar het is wel balen. Was tenminste zelf erg gespannen voor de echo en toen het in eerste instantie niet lukte ook teleurgesteld. Je stelt je zo in op dat moment, en dan lukt het niet.
    Volgens mij beseffen sommigen mensen ook niet wat bepaalde uitspraken met je doen. Kennis kreeg telefonisch te horen, na de echo, dat er toch iets niet klopte. Was op een vrijdag. Pas na het weekend kon ze bellen met de VK om te vragen hoe het zat. Bleek het maandag volgens VK helemaal ok te zijn.

Hoop dat je snel een duidelijk en positief bericht krijgt.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb het ook gehad. Compacte buikwand lag bij mij aan m'n overgewicht, zat gewoon een laag tussen waardoor het iets minder duidelijk te zien was. Maar ook mijn meisje lag met haar kontje onder mijn navel met een schaduw als gevolg en ze liet zich nog niet eens in beweging brengen ook ;)
    Ik moest dus terug komen, omdat er een aantal belangrijke metingen niet goed genoeg gedaan konden worden en het dus niet betrouwbaar genoeg was.

Uiteindelijk een week later nog eens geweest en toen konden ze het wel goed zien. Ze lag wel weer met haar kontje onder mijn navel waardoor ze toen het geslacht niet met 100% zekerheid konden zeggen.

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Babyfan, je hebt helemaal gelijk over dat sommige geen idee hebben wat ze teweeg brengen met hun uitspraken! Daarnaast deed ze ook zoveel uitspraken over wat de oorzaak van het slechte beeld kon zijn dat je dan ook niet meer weet wat je moet geloven.
    Hopelijk morgenochtend meer duidelijkheid!
    lekker tactisch ook voor die kennis van je dat ze haar op vrijdag bellen. dan zit je heel het weekend in de stress en blijkt er nog niks aan de hand te zijn ook.

Noonoo, fijn om te horen dat jij zo'n zelfde soort ervaring had! en super dat je de keer erna wel een goed beeld had van de kleine!

8. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Hoi Petra weet je al iets meer, ging het nu beter?
    Gr. Dot

9. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

heej dot, sorry voor late reactie maar we waren met vakantie.
    Eenmaal bij de gynaecoloog bleek er helemaal niks aan de hand te zijn.
    Fieuwwww!!!
    Hij zei dat alles er prima uitzag en dat mijn vruchtwater normale hoeveelheid was. Waarom de echoscopiste dacht dat het weinig was..geen idee. maar misschien had ze gewoon slecht zicht en trok ze die conclusie. voor haar goed om ons door te sturen maar het heeft ons onnodig erg veel stress opgeleverd.

hoe gaat het met jou?

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Super dat alles ok is!:D
    Leuk is dat als ze hardop gaan speculeren wat er allemaal mis kan zijn :(
    Hier was de echo ook goed, al was het kindje iets klein, maar kan nog allemaal ingehaald worden.
    Succes verder!:)

Deel Deze Pagina