Hallo dames, Als de kleine er dinsdag nogniet is zal ik een controle krijgen bij de gyn in het ziekenhuis. Ik heb trouwens geen idee of er een speciale term is voor deze controle, maargoed. Ik vraag me af wat er nou eigenlijk precies word gedaan tijdens zoeen onderzoek. Hoe andere vrouwen het ervaren hebben en hoe alles daarna is verlopen. Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat als ze vinden dat de baby beter snel geboren kan worden ik meteen opgenomen word in het ziekenhuis? Ik was eerst op internet gaan lezen maar lees alleen maar enge verhalen over het feit dat je meer kans op het overlijden van je kind na de 41ste week en ik zit daar nietzo op te wachten, dus vandaar. Liefs!
Hai meid, Ik ben ook bijna twee weken overtijd gegaan. Toen ik 41 weken en 2 dagen zwanger was, moest ik me ook melden in het ziekenhuis voor de zogenoemde ser0niteitscontrole. Dit houdt in dat ze allerlei controles uitvoeren om de conditie van moeder en kind te bepalen en op basis daarvan wordt met jou overlegd of het nog veilig is dat je nog doorloopt. En ook wordt er vastgesteld wat de uiterste datum is dat je nog zwanger mag doorlopen (met andere woorden; er wordt een inleidingsdatum afgesproken). De controles houden in dat je enige tijd aan de CTG gaat om de hartslag en de bewegingen van het kindje te meten. Daarnaast wordt er een echo gemaakt om oa. te kijken of je nog voldoende vruchtwater hebt. Bij mij waren alle controles goed en hoefde ik me 'pas' weer te melden als ik met exact 42 weken nog niet was bevallen. Uiteindelijk ben ik bevallen met 41 weken en 5 dagen. Ik kan me echter voorstellen dat als de controles niet goed zijn (of niet goed genoeg) dat je dan inderdaad moet blijven of je al de volgende morgen moet melden. Veel succes meid! Hoop dat alles goed is met jou en de kleine en dat je bevalling alsnog zeer binnenkort vanzelf op gang komt!
Hoi Zinaa, Bedankt voor je lieve en uitgebreide reactie, ik heb er veel aan! Ik hoop ook dat ze uit zichzelf komt, maar ik vrees van niet (voorgevoel). Liefs
Hier heb ik met 41 weken een echo gehad omdat ik anderhalf uur achter elkaar Thirza niet voelde bewegen, (en die had iik vanaf 14 weken werkelijk waar elk half uur (en vanaf 20 weken wel elke minuut ) gevoeld, dus dat was reden om even ingestuurd te worden). De hoeveelheid vruchtwater wordt gecheckt, er wordt gekeken of je al weeenactiviteit hebt, het hartje van je kleintje wordt in de gaten gehouden, dat zijn even de dingen die ik onthouden heb. Bij mij was er een enorme hoeveelheid vruchtwater, al wat weeenactiviteit (die ik niet voelde, maar met apparaten dus wel zichtbaar was) en een prima kloppend hartje, dus ik kon gewoon weer naar huis en afwachten. Een week later begonnen de echte weeen, en 27 uur later werd Thirza geboren, 2 weken overtijd dus. Een heel enkele keer word je bij een dergelijke controle wel direct in het ziekenhuis gehouden, maar dat is bijvoorbeeld als je echt veel te weinig vruchtwater hebt of het hartje niet goed klopt. Maar dat zijn uitzonderingen, de meeste vrouwen die overtijd lopen, baren gewoon een gezond kind
ik kreeg toen controle met 41+4 bij mij hebben ze toen eerst een half uur ctg gedaan , toen nog een keer een half uur. toen moest ik bij de gyn komen en die heeft een echo gemaakt en inwendig gevoeld. ik mocht daarna gelijk blijven want de ctg was te eentonig en die paar dagen maakte ook niet veel meer uit. volgende dag met 41+5 ben ik bevallen. succes met de laatste daagjes hopelijk heb je je meisje snel in je armen!!
Hey dames, Bedankt weer voor de reacties. Mijn ziekenhuis afspraak blijft staan voor morgen. Maar ik heb samen met mijn verloskundige besloten toch te gaan strippen vandaag, dus ik hoop dat het dan op gang gaat komen allemaal. Bij mijn moeder was dit twee keer wel het geval toen ze overtijd liep en mijn zwangerschap lijkt nogal op die van haar dus ik hoop dat ik een beetje geluk heb en morgen lig te persen! Nouja, als er niks gebeurd moet ik dus even op die controle komen morgen. In ieder geval is me wel veel wat duidelijker daarover dankzij jullie lieve reacties! Liefs
succes alvast, Hier ook na de gyn met 41,3 idd ctg gehad en een uur aan bloeddrukmeter gelegen, echo gemaakt maar ik bleek heel weinig vruchtwater te hebben en moest in ZH bevallen en za. en zo. op contr. komen zouden me ma. inleiden. Dat is niet nodig geweest zaterdag gestript en zondag bevallen wel in ZH maar dat ivm weinig vruchtwater.
Ik ben benieuwd, voor mij is er ook een afspraak gemaakt voor serotiniteitscontrole (jee, wat een woord!) voor aanstaande dinsdag... Ik ben dan 41+3. De zwangerschap verloopt hartstikke goed (op bekkenklachten na en nu slaapproblemen), vruchtwater was nog goed volgens de vk gisteren. Dus ik verwacht eigenlijk niet dat de gyn meteen iets wil doen. Maarr..... die zaterdag (als ik dus 42 weken ben) is mijn schoonmoeder jarig, de donderdag erna ikzelf. Zou het écht niet leuk vinden als ons kindje op een van deze dagen geboren gaat worden... Zouden ze dan al gaan inleiden met 41+3 of +4? Aan de andere kant vind ik het eigenlijk ook zonde als het medisch gezien niet nodig is, wat ik vaak lees over ingeleide bevallingen, dat zijn niet de meest gemakkelijke zeg maar... Pff, naja, goed bedenken wat we willen dus...