Guppies

Discussie in 'De lounge' gestart door susanne1979, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    nog een guppievraag,ik heb er nu al 3jaar, veertigtal maar vanavond 6 dode uitge"vis"t, ik zie nog andere guppies waarvan hun staart precies dichtkleeft en ze hierdoor niet meer goed kunnen zwemmen,ook twee vissenkoppen uit mijn zuurstofpomp gehaald,bwoark....blijkbaar eringezogen... lijkt wel griezelfilm,iemand idee waaraan dit ligt, heb niets gewijzigd aan water, temperatuur....

    groetjes
    flyke
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    haha wat een verhalen allemaal.
    Mijn zusje had ook goudvissen en een jaloerse kat.
    En dat gaat dus niet samen.
    Op een dag was ze een goudvis kwijt, zij overal zoeken maar ze kon hem nergens vinden dus ze dacht al heeft die kat vast helemaal opgegeten.
    Toen ze na een paar weekjes haar tv kast ging verplaatsten zag ze wat aan het behang kleven, en jawel een bijna verteerde goudvis haha BAH BAH!
    Ook heeft ze als klein meisje eens een vis gepikt uit de dieren winkel en in haar jaszak gestopt, uiteraard was het beestje dood toen ze thuis kwam (gek he ;) )

    maar goed guppies moeten dus in een warme bak met water ;)
     
  3. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente
    flyke, misschien moet je even de ph-waarde en kh-waarde van je aquarium meten. Bij de dierenspeciaalzaak kun je daar sticks voor kopen en eventueel druppels om de waardes bij te stellen. ;)
     
  4. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Het samenkleven van de staart is een ziektebeeld, best even naar een aquariumzaak bellen en raad vragen!

    Vissen - zelfs koudwatervissen- mogen nooit in een ronde kom gehouden worden! Eveneens mogen er nooit glasparels of andere lichte zaken als ondergrond gebruikt worden, een donkere ondergrond is het beste. Guppy's zijn warmwatervissen maar kunnen overleven in water tot 20° C, dit is wel de echte minimumwaarde en bij de minste daling kunnen ze sterven. De ideale temperatuur voor guppy's ligt toch hoger.
     
  5. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Waarom mag er geen lichte ondergrond in een vissekom/aquarium zitten?
     
  6. speeters

    speeters Fanatiek lid

    26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Omdat de vissen zo niet meer weten wat onderkant en bovenkant is en helemaal in de war kunnen raken. Vissen die bijvoorbeeld in een bak/kom met doorzichtige glasstenen zitten zullen onderste boven gaan zwemmen, zich wentelen, erg nerveus zijn, ... en uiteindelijk sterven. Een donkere ondergrond schenkt de vissen de nodige rust. Zand is bijvoorbeeld ook mogelijk maar dan is het best toch enkele donkere stenen, stukken hout, ... op de ondergrond te plaatsen.
     
  7. flyke

    flyke Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    bedankt voor jullie reactie!
    vandaag nog 1 dode vis onderaan en 1 opnieuw in mijn pompje, heb het pompje debiet anders ingesteld, misschien heb ik dit drie weken geleden bij het verversen van aquarium per ongeluk anders ingesteld bij het uitwassen.....


    groetjes
    flyke
     
  8. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Wij hebben ze gewoon in een vissenkom gehad en fokken dat die beessies deden... heb er heel de familie blij mee kunnen maken...
     

Deel Deze Pagina