vandaag het salaris binnen. dus rekeningen betalen die niet automatisch gaan. heb ik 1 bedrag over gemaakt naar een wild vreemde!!! weg centjes ik baal zo..... bank kan niks doen helaas gatver. het gaat niet om een wereld bedrag maar nu met een verjaardag bevalling en de feestdagen in de buurt kan ik het wel anders gebruiken. heb nog een cent overgemaakt met het vriendelijke verzoek het bedrag weer terug te boeken. hoop zo dat ze het weer overmaken bah bah bah zo dat moest even
als het rekeningnummer met de naam niet overeenkomen hoord de bank het toch niet goed te keuren? of ben ik nu achterhaald aan het denken? edit: wel balen natuurlijk ja, en hopen dat die mensen ook kijken naar hun rekenening, en het zien en ook zo vriendelijk zijn het terug te sturen...
Helaas wel.... volgens mij werkt alleen ING nog zo. Ik heb Rabo en die doet de betaling gewoon als naam-nummer niet overeenkomen iig.
SNS doet de betaling ook gewoon als naam en nummer niet kloppen. Kon de bank je niet verder helpen? Ik weet natuurlijk niet om welk bedrag het gaat, dat ligt er ook aan. Maar deze week hebben wij hetzelfde op kantoor gehad. Met de bank gebeld en die hebben de ontvanger van het geld aangeschreven dat deze het moet terug storten binnen 2 weken. Doet diegene dat niet dan krijgen we de gegevens (ik denk naam en telefoonnummer) van die persoon om zelf contact op te nemen. Echter brengt de bank wel 24 euro in rekening voor de moeite die ze zich moeten doen....
de naam en het nummer komen overeen. zou een bedrag over maken naar de wehkamp maar het laatste cijver heb ik verkeerd ingevuld blijkbaar. je krijgt dan een melding met of je het bedrag over wil maken. ik had 1 minuut daarvoor ook een bedrag over gemaakt naar de wehkamp en toen kreeg ik ook zo'n melding dus heb meteen op ok gedrukt zonder goed te lezen. ze kunnen maandag een onderzoek starten dan gaan ze idd de persoon aanschrijven met het verzoek het terug te storten. zijn volgens mij geen kosten aan verbonden. maar was laatst ook ergens in het nieuws was een vrouw die had 15000 verkeerd overgemaakt en die heeft uiteiondelijk 3000 terug gekregen. tis maar net wat de ontvanger doet
Hopelijk bestaan er nog eerlijke mensen en boeken ze alles terug... Vind het wel schandalig dat er zo weinig aan te doen is.
hoop voor je dat de ontvanger een eerlijk iemand is. ik zou het in ieder geval gelijk terug gestort hebben en zo hoop ik nog een hoop mensen.
*checkt even haar rekening (geintje) Oei, wat balen zeg! Ging het om veel geld? Hoop dat he het nog terug krijgt!
heb even gekeken.. helaas heb je t niet naar mij over gemaakt haha nee even serieus: flink vervelend zeg! hoop dat ze t netjes terugtstorten
Paar jaar geleden had ik ook zoiets met een bedrag van een paar honderd euro. Ik had meteen de SNS Bank gebeld en die hebben de overboeking direct voor mij ongedaan gemaakt. Was ik uiteraard erg blij mee. Wat vervelend dat je bank niks voor je kan doen in dezen. Hoop dat de ontvanger zo eerlijk is het weer naar je terug te boeken.
Hier heb ik het een keer andersom gehad. Iemand had ruim 8000 euro gestort wat bedoeld was voor een bouwbedrijf. We hebben het toch maar even nagevraagd maar op geen enkele manier heb je dan recht om het te houden... Ons nummer lijkt blijkbaar nogal op dat van het bouwbedrijf want er is ook al 2 keer een flink bedrag afgeschreven met een automatische incasso... Inmiddels is de link tussen ons en het bouwbedrijf geblokkeerd