Fotoboek

Discussie in 'De lounge' gestart door lisanne123, 25 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik ben bezig met een jaarboek met de foto's van dit jaar van me zoontje .
    Die wil ik bij kruidvat bestellen .
    Er is keuze tussen gewoon papier , hoogglans papier , mat fotopapier of hoogglans fotopapier . Bij fotopapier kunnen maar 98 bladzijden dat wil dus zeggen dat zijn Verjaardags foto's er niet in gaan passen . Dus dat ik bij 12 maanden stop met 1 foto met hoera 1 jaar , en dan een extra fotoboekje (niet zo groot en luxe als het jaarboek) voor de Verjaardags foto's ? . Of ik moet voor het gewone papier gaan dan kunnen er meer foto's in en de verjaardags foto's er ook in doen ?

Vind het verschil kwa prijs heel groot kwa hoogglans gewoon papier en hoogglans fotopapier het boek wordt 50 euro duurder . Opzich heb ik het er voor over als het verschil wel groot is ? Mat fotopapier is juist weer goedkoper dan hoogglans gewoon papier. Bij de fotopapier versies vallen de bladzijden plat zodat ze aansluiten zeg maar .

Ik heb trouwens bij sommige maanden onwijs veel leuke foto's . Bij 6 maanden bijvoorbeeld 5 pagina's terwijl het er bij 8 maanden maar 1 is ? Is dat wel mooi? Of staat dat raar ?

En weet iemand misschien een leuk gedichtje voor op de begin pagina , over zijn leven , onze liefde voor hem en de toekomst .
    Denk dat jullie wel weten wat voor soort gedichtjes ? Ik zie ze regelmatig voorbij komen.

Alvast bedankt !!

2. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de verjaardagsfoto's er nog bij doen. Zo doe ik het zelf tenminste, is toch een afsluiting van het eerste jaar. Ik heb zelf ook van het begin veel meer foto's als van nu. Ik vind dat niet raar hoor. Ik lees nog even mee voor het gedichtje, leuk idee! :)

3. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik maak ze ook bij kruitvat op gewoon papier. Echt super mooie boeken zijn het.

Ik zou zijn verjaardagsfoto's er ook wel bij doen. Ik eindig altijd met verjaardagsfoto's. Ik doe aan de voorkant van het boek een foto dat ze net 1 is bijvoorbeeld. En op de achterkant van het boek een foto dat ze bijna 2 is. Dan zie je dat heel mooi per jaar en per boek.

Ik eindig met een mooie verjaardagsfoto en een stukje tekst naar haar. Wat toepasselijk is geweest voor dat jaar. Gewoon iets vanuit het hart.

Veel plezier! Het is zo leuk werk!

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Wam , leuk dat jij ook met het fotoboek bezig bent :) .
    Als je een leuk gedichtje weet deel je het dan ? Ben hard opzoek haha.
    Wat voor papier kies jij ? En hoeveel bladzijden wordt het boek ongeveer ?

Puzzelstukje, het gewone papier bevalt dus goed ?
    Ik zou echt het verschil niet weten . Maar als het gewone papier al zo mooi is is dat goed . Het is inderdaad wel leuk om de verjaardagsfotos erbij te doen . Maar een apart boekje (goedkopere versie , minder bladzijden en minder groot) van de verjaardagen lijkt me ook leuk .
    Eigenlijk is het allebei leuk , als je de foto's maar heb :D apart of bij elkaar .

Wat voor soort tekst heb jij er in gezet ?
    Ik merk dat ik toch best wel emotioneel zo een boek kan maken haha , het zijn natuurlijk tijden die je nooit meer terug krijgt . Dus de tekst wordt steeds nogal zwijmel achtig :p en misschien wat te ik hou zoveel van je achtig :p voor een grote puber die straks met zijn zweet sokken achter zijn computer het boek bekijkt whaha moet er nog even niet aan denken.

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    ik koop altijd het.medium boek en daar koop ik dan gewoon extra bij als het nosig is. doe elk jaar hetzelfde en het staat ook op de rug. dus zo is het ideaal ook in de kast.

ik heb er dit jaar dus van jaar een tot jaar twee ingezet van: wat hebben we veel leuke dingen met elkaar beleeft en wat heb je er veel van geleerd en genoten. we gaan er volgend jaar weer zo'n leuk jaar van maken!! en dan een foto in passe partout vorm. maar dit is wat ik leuk vind he. iemand anders hoeft dit niet leuk te vinden.

6. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik maak het boek bij albelli. Ben er al een tijdje mee bezig. Vorige week kreeg ik een aanbieding, het xl fotoboek (30x30cm) met kaft naar keuze, 120 blz en glanspapier voor 75 euro. Ik heb dus die bon gekocht en hebt nu tot 3 dec de tijd, komt precies uit met de verjaardag van mijn dochtertje op 25 nov :D.. Ik vind zowel het glanspapier als het matte papier mooi, fotopapier geen ervaring mee.

Deel Deze Pagina