ZUMBA - Iemand ervaring?

Discussion in 'De lounge' started by Mirella28, Jun 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    1,143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik zie vaak die telsell reclame voorbij komen voor Zumba

Voordelen:
    - Op een leuke en swingende manier afvallen.
    - Tot wel 1000 calorieën per uur verbranden.
    - Zowel vet verbranden als uw spieren verstevigen met de verschillende workouts.

Het klinkt zoals alle tellsell reclames weer es too good to be true.

Maar het ziet er wel leuk uit.
    Iemand ervaring met deze dance workout?

2. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    Ik doe aan Zumba in de sportschool en vind het geweldig! Het is enorm leuk en intensief. Echt een combi van dansen en sporten. Ik vind het een aanrader.

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Weet je wat ik zo irritant vind aan dat Zumba, ze laten alleen maar slanke mensen zien die dan zo graag willen afvallen, dan denk ik je gaat dat toch niet doen als je 120 kilo weegt .. Het zal best een leuke sport zijn maar kom op zeg wees ff reeel en zeg gewoon dat dit niets voor dikke mensen is ..

word zowieso nooit goed van al die tell sell reclames want ze laten altijd perfecte figuurtjes zien ( wat gewoon niet haalbaar is ).. Daar voel ik me dan zo ongeloooofelijk kut door ..

Maar goed ieder zijn ding ;)

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    En waarom zou dat niks zijn voor dikke mensen chantal? Bij ons op de sportschool doen er mensen aan alle soorten en maten aan mee hoor! Het is toch gewoon een vorm van sport?!?!

5. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

Apr 2, 2006
    3,019
    0
    0
    Ik heb zelf meerdere zumba dvd's en daar zie je genoeg mensen op die ruim 100kg wegen, en ze kunnen goed bijbenen. Ok, de instrukteurs zijn maatje 34, maar aan de andere kant zie je allerlei soorten en maten ;)

Zelf ben ik er ook over aan't denken om te gaan zumba'en in de sportschool, want die dvd's gebruik je een week en daarna niet meer (mijn ervaring)

6. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi,
    ik heb de Zumba DVD's en ga elke week 2 maal Zumba doen in de sportschool want dat vind ik nu eenmaal superfun!
    En er doen inderdaad mensen mee van alle maten en gewichten en alle leeftijden. Je maakt het ook zo zwaar als je zelf wil. Een vriendin van mij is redelijk zwaar gebouwd en zij doet gewoon minder "hevig" als ik, maar tis toch even leuk!!!
    De DVD's zijn wel leuk voor tussendoor, maar ik verkies toch het "samen" sporten in een sportclub... En je moet het echt meer dan 1 keer per week doen om af te vallen en wat op je eten letten he!
    Een kennis van me is de afgelopen maanden met de DVD's al 15 kilo afgevallen in combinatie met een licht dieet!!!

7. chantal1984

Omdat ik dat gewoon geen sport vind voor dikke mensen .. Het zal best wel leuk zijn maar denk dat dat gewoon niet iets is voor dikke mensen ..

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    En toch geef ik sidmick gelijk hoor :)
    Dik of slank iedereen beleeft er veel plezier aan, maar je moet het ook willen leuk vinden he! Heb je het trouwens zelf al eens geprobeerd?
    Ik kan je verzekeren dat die vriendin van me bij de sportclub het niet meer zou willen missen...

9. chantal1984

hihihih Nee heb het nog niet geprobeerd en ga het niet doen ook, ik krijg daar de slappe lach van dat kan ik je nu al verzekeren ;)

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Op tv leek mij dat super om te doen, maar er is zoveel volk in de sportschool die dat komen volgen... Dat steekt mij een beetje tegen.

Vermits mijn abonnement in de sportschool nog 2 maanden loopt, moet ik het precies toch ook eens gaan uitproberen ;)

11. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Wel Chantal1984 dat is nu net het leuke eraan! Tis zo ontspannend en een beetje dolletjes dat iedereen er met een brede glimlach naar buiten komt! Echt een aanrader na een stressvolle dag of om even stoom af te blazen en die calorieen die je verbrandt is leuk meegenomen :)

12. chantal1984

Ik krijg geen poot meer vooruit als ik dat moet gaan doen, denk dat ik alleen maar zittend op de grond met mijn handen tussen de benen kan zitten ( omdat ik in mijn broek pies van het lachen ) want ik zie mezelf dat niet doen .. Ik pis nu al in mijn broek van het idee hahahahahah ..

13. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,803
    4,185
    113
    Dat is prima, dan is het gewoon niet jouw ding en moet je het ook neit doen. Maar ik vind het een beetje raar om dan te zeggen dat het niet voor dikke mensen is.....:(

14. Punieka

Punieka Lid

Jun 8, 2009
    81
    0
    0
    Ik heb de dvd's van Zumba. ik vond t echt een tegenvaller. Ik zou zeggen lekker naar de sportschool, en bodyattacken enzo.Dat heb ik 2 jaar gedaan 2 x in de week gedaan, thuis klooien werkt echt nie. Juist wanneer je mensen om je heen hebt ga je vaak nog net even meer geven. Ik raad juist dikkere mensen aan om dat ook te doen, je moet je niet blindstaren op een dvd die jaren geleden opgenomen is..hup hup, en begeef je onder de echte mensen!

15. chantal1984

Vind ik niet raar hoor ... Mijn mening is gewoon dat dat niets voor dikke mensen is .. dat mag toch

16. Aisha010

Aisha010 Actief lid

Mar 20, 2009
    117
    0
    0
    Het is goed te doen hoor ook al ben je dikker dan de rest. Zelf weeg ik nu 105 kilo (vorig jaar april nog 132 kilo) en doe er ook aan mee. Sommige stukken kan je idd echt om lachen, maar het is op een leuke manier bewegen zonder dat je het door hebt. Je moet alleen niet de hele tijd in de spiegel kijken naar jezelf. Althans, dat heb ik dan, dan kan ik ook in de lach schieten. Maar wat je zegt het is niet voor iedereen.

17. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ik ben erover aan het nadenken om te sparen voor die dvd's en dan op mijn vrije dagen een uurtje te gaan zumba-en.
    Ik doe op dinsdagavond al aqua-aerobic, en dit zou een goede aanvulling zijn tot ik wat beter in mijn vel zit.
    Financieel kan ik nu nog niet èn een abbo op sportiom hebben èn abbo op sportschool.

18. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    ok even vraagje...
    ik ben net begonnen met sporten, heb 0 aan conditie en nog beetje last van ikkannietniezenofspringenwantdangaathetmis-kwaaltjes nav de bevalling, is het iets voor mij? of moet ik eerst waterdicht zijn(maw moet je springen enzo) en hoe zit dat met de conditie?

thnx, Taliaa

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Qua conditie is het te vergelijken met een andere dansles van 1 uur, maar wij springen er soms wel eens bij. Maar volgens mij kan je dan ook gewoon passen hoor! Meiden die pijn hun knieën hebben bij ons doen ook sommige bewegingen niet...
    En als je het met de DVD doet kan je toch ook gewoon even passen?
    De DVD moet trouwens ook niet zo duur zijn hoor... Hij is perfect te downloaden als je daar mee bekend bent... :)

20. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,182
    113
    Brabant
    nee, ik wil het in de sportschool doen (ken mezelf...). En springen kan wel, maar ehm... nouja, nog niet te fanatiek, maar goed...
    En moet je ook dingen samen doen? of lekker alleen de juf nadoen?
    Ik zal eens kijken bij ons, wanneer het is..
    bedankt weer!!!

Share This Page