Hallo dames, Aangezien ik de vorige keer zo goed geholpen ben doe ik nog eens een beroep op jullie . We willen onze dochter graag vernoemen. Ze krijgt dus 2 extra namen. We hadden al heel lang de namen Elise en Annette. Deze zijn afgeleid van Elisabeth (roepnaam L.ilian) en N.etty. Ze gaat L.iz heetten. Nu begin ik te twijfelen of L.iz, Elise, Annette nog wel zo mooi uitziet omdat zowel L.iz als Elise is afgeleid van Elisabeth. Nu kun je zeggen draai Annette en Elise om maar L.iz direct gevolgd door Annette vind ik niet mooi klinken. Hebben jullie nog eventueel een andere suggestie als 2e naam of is het niet storend als beide namen enigszins op elkaar lijken. Wederom bedankt voor het meedenken!
Ik vind het een mooie combi. Al kan het wel lijken of ze dubbel vernoemd is naar Elisabeth. Dus je zou ook L.iz Annette kunnen doen.
Belle of Bella zou inderdaad ook nog een optie kunnen zijn. Ilse zo heet een meid uit mijn directe omgeving dus die valt af. Babet vind ik dan weer te veel op Annette lijken qua uitspraak. Maar de 1e 2 zouden ook een kanshebber kunnen zijn.
Liz Beth Annette? Zelf zou ik voor de Elize met Liz als roepnaam optie gaan, of voor Liz Lillian Annette.
Of Elizabeth Annette en dan roepnaam Liz? Ik vind Lis trouwens mooier dan Liz, dan kun je ook voor Elisabeth Annette gaan. Liz Elisabeth Annette zou ik in ieder geval niet doen. Edit: oeps ik had over Elise heengelezen. Maar verder kun je wat ik hierboven zei alsnog toepassen.
Dankjewel dames. Voor een roepnaam willen we sowieso niet gaan. Haar naam wordt Liz en dat willen we ook vastgelegd hebben in de registers. Lis met een s vind ik minder mooi. We hebben alle mogelijkheden op een rijtje onder elkaar geschreven om het even te laten bezinken. We zijn er nog niet helemaal uit.