Inmiddels (pas) 8 weekjes zwanger van ons tweede mupke! Langzaam al eens aan het oriënteren voor een naam voor dit wondertje. We hebben al een dochter van 2, ze heet J.0es. Ik ben op zoek naar zowel jongens als meisjes namen. Met het liefst 4 letters..... Ik hou niet van Engelse/geknutselde namen. Wel van kort, stoer, lief.... Namen die op ons lijstje al staan; Nora Saar/Sara Mees Sepp (ik hou van deze naam, alleen vind ik de dubbele "P" op het eind "onzin" Seph vind ik ook niks en Sep heeft maar 3 letters.... ) Ben benieuwd naar jullie reacties!!
Meisje: - Nore - Puck - Tara - Jolé - Pien - Nina - Kina Jongen: - Mats - Joah - Joas - Teun - Mink - Ezra - Thom - Senn (maar dubbele letter) - Ties Geen idee welke stijl jullie leuk vinden, dus ik roep maar wat
Ook geen idee welke stijl precies, dus hier wat ideetjes: Cato Demi Ella Ilse Iris Juul Lola Luna Loïs Maud Nola Nova Noor Roos, Rosa Suze Vera Bram Daan Duuk Enzo Ivan Levi Liam Luuk Luca Mats Mauk Mick Mika Milo Noah Seth Siem Stan Timo
Pip Fien/Fiene Lies Lise/Lize Puck Pien Linn Kiki Bibi Mimi Jade Dide Mels Jens Ties Guus Thijs Tijn Stan Sten Sem Mats/Mads Kick Koen/Coen Jari Jaro Otis Ole Finn Ilan
Van jullie lijstje vind ik Saar voor een meisje heel tof en Mees voor een jongen Seb of Sepp ook leuk! (Ik zou me niet blindstaren op vierletterige namen!) Anyway, hier wat andere vierletterige ideetjes! Zusje Arna Bine Caro / Karo Clea Dana Door, Dore Ebbe, Ebba Elie Elin Ella, Elli / Elly Else / Elze, Elsa Elva, Elvi / Elvy Feia Fien Gisa Iben Ichi / Ishi Imma Inci Isha / Icha Jana, Jona Jule Juna Kaat, Keet Kaia / Kaja / Kaya / Caya / Caja Kari / Cari Kato / Cato Kris Leni, Lene, Lena Levi Lien, Lina Linn Lise Lore Luka / Luca Lune, Lone Luus Maja / Maia / Maya Mare, Mari Meie, Meia Miek, Mies Mika / Mica Mone, Moon, Mona Moos Nika / Nica Nore, Noor Otte, Otta Pien Rena Rine Rixt Roby / Robi Roos, Rosa Rune Saga Sien Svea Veer, Vere, Vera Vita Vive Ylva Ymke, Yfke Broertje Aris Axel Bent Bram Daaf Ebbe Elis Emil Faas, Faan Feie / Fije Finn Flip Fons Gijs, Guus Goos, Gies Hade Hein Hias Huub Iben Ichi Ilan, Idan Isai Ivar Iven, Iwen Kobe Laut Lias Lode, Lude Ludo Luit / Luyt Luuk Maas, Moos Mads / Mats Mart Mels Mick Nels, Nils Niek Nijs Noak, Noam Noud Olaf Olis Olle, Onne Otto, Otte Ralf, Rolf Reik / Rijk Rein / Rijn Rien Rink Roar Roby / Robi Rune Siem Stef, Sten Sven Teun Teus, Taus Thor Ties Tije / Teie Tijl, Tijn Timo, Tibo, Tilo Tobe Toon Tore, Ture Tuur Twan Wibo Wolf Wout
Dank al voor jullie uitgebreide reacties!!! Dit zijn inderdaad wel het soort namen waar we naar opzoek zijn. Sommige zijn super maar vallen af ivm neefjes/nichtjes/ vriendjes/vriendinnetjes. Zit toch met die 4 letters in m'n hoofd hoor Michelle. We hebben alledrie een naam met 4 letters..... En vind het dan zo gek uit zien als ons tweede kindje er maar 3 heeft, haha. Of meer natuurlijk!
Mart vind ik leuk! Mijn opa had alleen die naam, dus is hier wat oubollig.... Weet niet hoe ik het dan vind zeg maar. Mats gister nog genoemd tegen m'n vriend, ook leuk! Nora vind ik ook geweldig.... Voor een meisje is voor mezelf nu top 2 Saar/Sara en Nora, maar weet niet welke van de twee hoger scoort! Alles met Suus valt af, ivm schoonzus. Lars, Roel en Cas is "te gewoon?" Ofzo voor ons, past niet zo leuk vind ik.....
Noor Linn Lies Saar Lana Lara Pip Puck Vera Cato Mees Puck Flin Daan Moos (leuk!) Max Ravi Jort Joep Luuk Loek Raaf Wolf Vos
En Seb? Luna Elle Evy Nouk Lente Nala Julie Nova Izzy Lotte Mila Elin Sanna Belle Cato Lieke Demi Isa Quint Siem Jens Luuk Joep Noud Daan Bram Jonah Olaf Sol Mats Levi Finn Dex Krijn
Seb is dan weer 3 letters..... Haha. Thnx voor jullie ideeen, zitten leuke tussen maar veel valt ook al af door familie of vrienden (en/of hun kids)
Wat een geweldige naam heeft jullie oudste! Ik dacht meteen aan Nouk/Noek voor een meisje. Van jouw lijstje vind ik Saar en Mees erg leuk. Moos voor een jongetje vind ik ook leuk!
Dankje! =) We zijn er zelf ook suuuuper blij mee, maar wel lastig om er iets bij te verzinnen..... Ik vind bijvoorbeeld een Daan of Emma er niet bij passen... Nouk; leuk! Maar een goede vriendin van me heet Anouk....... Jammer! Misschien komen we straks toch nog bij Saar of Mees uit, of.... Seph..... Aaahhh twijfels!!
Joes en Nora klinkt heel mooi! Joes en Boaz/Boas Joes en Gijs Joes en Liek Joes en Lune Ik heb een beetje de oud-hollandse namen bedacht verder, dat is Joes ook.. Jongen Joes en Tijn Joes en Giel Joes en Faas Joes en Duuk Joes en Niek Joes en Naud/ Noud Joes en Rens Joes en Siem Joes en Teun Joes en Wout Joes en Tijl Joes en Stef Joes en Siep Joes en Maas/ Maes Joes en Hein Meisje Joes en Fien Joes en Babs Joes en Door Joes en Maud Joes en Kaat Joes en Mint Joes en Rixt Joes en Wies Joes en Saar
Dankje!!! Dat is inderdaad de richting waar we naar zoeken. Vind je Nora niet te "'nieuw/populair" (en dus anders) bij Joes? Ik vind het zelf ook wel mooi...!!!