Ik vind het niet gek hoor, vind er niks mis mee dat ze gewoon in hun ondergoed gymen. Naar wat ik begrepen heb is op de school waar onze kids straks heen gaan (na de zomervakantie pas hoor, maar het lijkt nog maar zo kort...het gaat mij te snel allemaal) gymen de kinderen in gymkleding. Het is daarbij zo dat de oudere kindjes, de jongere kindjes helpen en dan is het toch zo gepiept. Geen idee waarom ze ervoor gekozen hebben wel gymkleding te doen, maar vooruit, ik vind het best ! Als ze in de hemd/onderbroek hadden moeten gymmen had ik het ook best gevonden ! (alleen hoe doen ze dat dan eigenlijk bij kinderen die geen hemd aan hebben onder hun shirt/trui? Is dat niet een beetje erg frisjes ?) Liefs Hanneke.
Ik vind dat ook niet raar!Mijn zoon gymt ook in zn ondergoed.Kost teveel tijd dat die kleuters zich hebben omgekleed.
Ik mag aannemen dat ouders ingelicht worden dat gymmen in ondergoed gebeurt, en dus dat ouders er voor zullen (moeten) zorgen dat de kindjes allemaal ook een hemdje aan hebben...? Lijkt mij tenminste dat je dat best van ouders mag verlangen. En je wilt als ouder toch ook dat je kindje gewoon lekker mee kan doen...?
Maar waarom vind je het zelf dan raar als ik vragen mag? Hier gymt mijn dochter dus ook gewoon in ondergoed.
ik vind het erg vreemd. als we onze gymspullen waren vergeten dan gingen we wel in ondergoed en soms de kleutertjes doen dit standaard maar wij kregen als kind van onze ouders altijd gymkleding mee en meestal was dit een turnpakje (het liefst een ballerina versie )
Bij ons hebben ze wel gymspullen op school dus makkelijke broek met een shirtje.. Zou zelf ook geen moeite hebben met gym in hun ondergoed want omkleden doen ze ook in de klas..
dat is dus hier aan de orde, mijn zoontje wil dus absoluut geen hemd aan! nooit niet gewilt ook. hier op school gymen ze ook in ondergoed, maar omdat alleen een onderbroekje wel koud is, heeft mijn zoon een t-shirtje op school liggen bij zijn gymschoenen.
Ik vind het wel raar. Maar ik hoefde nooit in mijn ondergoed te gymmen. En mijn man moest in zijn ondergoed gymmen en die wilde het echt niet. Ik wil dan ook niet dat onze kinderen in hun ondergoed MOETEN gymmen. Ze zijn oud genoeg om zelf gymkleertjes aan te trekken, en ik zie de moeite er ook niet echt van in om een broekje en shirtje mee te geven. Vooral mijn man is hier erg fel in, en laat de schoolkeuze hier ( o.a. ) van af hangen.
ik weet nog wel dat er op gymdag, aan de ouders gevraagd werd om die dag standaard een hemd aan te doen. Dus elke dinsdag bv.
Toch zou ik weleens willen weten WAAROM sommige er zo tegen zijn. Niet dat ik dit veroordeel hoor, ben alleen benieuwd naar de reden.
@ Wendelaa. Ik vind het zelf dus niet raar. Maar toen ik dit aan mijn collega vertelde, reageerde ze zo fel dat het wel raar is.... Dus dacht misschien ligt het aan mij dat ik het niet raar vind. Al zou mijn zoontje wel gewoon gymkleertjes zelf aan kunnen doen, maar snap wel dat dit een stuk makkelijker en sneller geregeld is. Maar aan alle reacties te zien vinden de meeste het dus niet raar
waarom niet gewoon gymkleding vraag ik me af. vind het persoonlijk echt raar en dan ook die rede. omkleden kan een kind vanaf groep 3 toch wel (als gym in lespakket zit) en waarom zou je dan in je ondergoed moeten gymen. in de kleuterklassen kan ik er dan nog wel mee leve omdat dit meestal spontane ativiteiten zijn en misschien ook nog kinderen hulp nodig hebben met omkleden maar vanaf groep 3 vind ik echt wel dat gymkleding noodzakelijk is. waarom, tja dat weet ik niet, vind het gewoon netjes en helaas tegenwoordig in 2011 haast noodzakelijk met de verhalen in het nieuws. zou me e rniet prettig bij voelen als mijn kind in der ondergoed sport
Vanaf groep3 is t natuurlijk ook een heel ander verhaal, maar de vraag van TS gaat over groep1 toch, de kleinste kleuters? Daar vind ik t niet raar bij, zodra ze wat ouder worden is gymkleding logischer lijkt me.
Ik werk zelf in groep 1/2 en wij gymen ook in het ondergoed. De tijd die anders verloren gaat is zonde van de tijd die je ook had kunnen gymen. We zijn nu in 5 minuten klaar met uitkleden en zijn aan het gymen. Aankleden duurt ietsje langer bij de meeste kinderen in mijn groep. Als een kind geen hemd aan heeft dan laat ik hem/haar altijd zijn shirt die er dan vaak onder zit aan houden. Of in de zomer gewoon in het hemdje ofzo wat het aanheeft. Schoenen hebben ze bij ons ook niet aan. Vanaf groep 3 wordt er in de gymzaal gegymd en gaan ze wel volledig in gymkleding. Maar als ze dan hun spullen vergeten zijn gymt er ook wel eens 1 mee in hemd en onderbroek.
Oh ja even als toevoeging. Ik heb ook wel eens kinderen gehad die pas op school kwamen die hun broek of shirt niet uit wilden. Dan niet dan gymden ze gewoon mee in datgene wat ze aan wilden laten. Enige voorwaarde is wel blote voeten i.v.m veiligheid. Uiteindelijk blijkt altijd dat een kind na een paar keer net als de andere kidneren iets erbij uittrekt. 1 x een jongetje gehad die zo'n 3 maand zijn broek heeft aangelaten, maar die had dan ook akelige dingen meegemaakt en dan push je al helemaal niet (doe ik bij anderen ook niet hoor)
Nou hier gymen de kindjes op de kleuterschool ook in ondergoed,met alleen hun gymschoentjes aan.Dat is niet zo raar.
Het ging hier volgens mij idd om de kleuters. Die gymen ook nog niet echt, maar die doen spelletjes in het speellokaal. Toevallig ben ik op school nu bezig met oefeningen voor in het speellokaal, ik zit op de PABO. Het is heel normaal dat kleuters in hun ondergoed naar het speellokaal gaan. Het scheelt tijd en het is juist zo leuk om die tijd te benutten met spelletjes e.d.!