Ons zoontje wordt bijna 4 en omdat hij én momenteel veel met de playmobile speelt én met de brandweeronderdelen van de duplo lijkt de playmobile brandweer wel een goed cadeau. Bij de brandweerauto's (bol.com), je hebt een ladderwagen (9463) en een pompauto (5363), staat beide dat ze op afstand bestuurbaar zijn. In de omschrijving en foto's zie ik daar alleen niks van terug. Zijn deze auto's echt wel op afstand bestuurbaar? Iemand ervaring met deze wagens of nog andere tips mbt playmobile brandweer? Ik twijfel ook nog over de playmobile grote boerderij, hij speelt namelijk ook nog wel veel met de little people boerderij en zijn horde speelgoeddieren (combi hema, action, etc).
Bij dochter zijn die brandweerauto's superpopulair! Zo los zijn ze niet bestuurbaar, volgens mij moet je daar apart iets voor bij kopen. Ik zal eens kijken of ik het kan vinden. Edit: zie idd bij Bol.com dat je daar iets apart voor moet kopen, maar dat is bij de pompwagen, niet de ladderwagen. Dit stond er: PLAYMOBIL City Action brandweer pompwagen met licht en sirene. De pompwagen met sirene wordt niet alleen ingezet voor het blussen van de hevigste branden, maar heeft verder ook ander materieel aan boord voor reddingsoperaties. De waterpomp is compatibel met de brandslang en de Afstandsbedieningsset RC Plus. 120-delig.
Daar kun je idd een aparte set voor kopen die je er op kunt aansluiten. Wij hebben de ladderwagen en daar kun je die ook op aansluiten, net als de brandweerauto en race auto's. Wij hebben de aparte set nog niet gekocht omdat ik hem daar op dit moment nog te jong voor vind. Over 2 a 3j is weer een ander verhaal. Hij heeft trouwens van ons de brandweerkazerne + brandweer auto gekregen voor zijn 3e verjaardag. Hij heefg zelf van zijn verjaardagsgeld de ladderwagen gekocht, en alle andere brandweer sets ( de brandweer mini, een pomp setje, brandweermannen enz ) van alle visite gekregen. Heel handig op lijstje.nl álles erop gezet en konden ze zelf naar hun budget uitzoeken wat ze wilde geven.
Je moet inderdaad er een losse set bij kopen die je in verschillende auto 's past. Maar dat ombouwen is niet iets dat je snel doet, dus je laat het in 1 auto zitten. Zoon en de gastkinderen vinden het wel erg leuk. Volgens mij hebben we er toen 39 euro voor betaald. Zoon heeft de hele collectie van de brandweer.