Allereerst, ik weet dat dit eigenlijk niet hier thuis hoort maar zou graag willen weten wat jullie denken omdat hier toch ook een klein ukkie woont en kinderziektes besmettelijk kunnen zijn. Vanmiddag kreeg onze dochter ineens allemaal rode vlekken op haar armen. We waren i drievliet en ineens zat ze onder. De vlekken zijn dik en warm en jeuken Ze heeft niks anders gegeten of gedronken. Het begon op haar beide armen, haar hals, licht op buik en nu ook licht op haar benen. Iemand een idee ? Kan helaas geen foto toevoegen, ga het zo ff via andere browser proberen
Afgaande op je verhaal zou ik aan een allergische reactie denken...kan dat heeft ze iets onbekend op?
Beschrijving van je verhaal denk ik aan Netelroos? Komt in eens op zetten rode dikke vlekken idd en jeukt verschrikkelijk. Je kunt naar de hap en daar kun je tabletjes krijgen voor de allergische reactie.. kan zijn van het aanraken van een boom bosje brandnetels ect ect zoon had het vorig jaar ook in eens.
Klinkt als galbulten! Het is vaak een allergische reaktie en kan zich ook via een infectie uit ipv eten en drinken! Talkpoeder!
Ik denk netelroos! Ook met soort blaasjes? Is heel vervelend maar gast meestal binnen 24 uur vanzelf over.
Geen blaasjes, niet gestoken Het word wel erger op haar benen. Had calendulan op haar armen gesmeerd, dat hielp even
Krijg je foto niet opeb...heb zelf netelroos. Zoals je beschrijft lijkt het er wel op. Je kan er koude washandjes opleggen voor de jeuk en warmte. Als het netelroos is, is het meestal in een paar uur weg. Netelroos is niet besmettelijk, het kan zijn dat t nooit meer terug komt maar ik heb t al 11 jaar zoiets. Kwam in 1 x opzetten en is nooit meer weggegaan (ik krijg t van warmte)
me dochtertje heeft zoiets gehad op haar benen begon het tot billen en buik armen en het jeukte erg.De huisarts zei een allergiesche reactie we hebben toen antibiotica siroop gehad,na 2-3 dagen was het weg.
Dochtertje heeft het ook een keer gehad. Ze heeft hier een paar dagen last van gehad. Het was netelroos/galbulten. De volgende dag was het nog erger. Dikke ogen en een plekje in haar mond. Dus even voor de zekerheid checken of ze plekken in haar mond heeft. Dit kan gevaarlijk zijn als die op gaan zwellen. Ik kreeg verder niks voor de plekken. Moest vanzelf weer over gaan.
Ze is pas nog op allergieën getest, kwam niks uit. Kan het dan alsnog een allergische reactie zijn? Ze heeft geen koorts, en kan gelukkig gewoon slapen
Bij een allergietest testen ze niet alles. Dst is ook niet mogelijk. Ze testen de meest voorkomende allergien. Ik weet tot nu toe ook nog steeds niet waar ze die reactie op gekregen heeft.
Ben je er nog achter gekomen wat het nou écht was?! Een paar weken geleden had mijn zoontje ook ineens zoiets. Wij dachten ook meteen aan netelroos (hij was geprikt door een flinke mug zagen we later, dus misschien daarvan allergische reactie?!) maar het werd steeds erger, vooral z'n gezicht werd vuurrood. Toen toch maar even voor de zekerheid langs de HA geweest en toen bleek het de vijfde ziekte te zijn. Ik hoop in elk geval dat je dochtertje weer gauw opknapt!
Het was de dag erna stuk lichter en de dag daarna weer weg. Maar,.... Nu heeft ze het weer morgenochtend loop ik ff langs de huisarts assistente om te vragen of zij het weet