gymkleren en gymtas groep 3

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by amdaa, Jun 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier gymmen ze elke dag (4 x in kleine zaal 1x in grote zaal) of gym word buiten in het svhoolbos of op het kleine schoolplein gedaan.

Vrijdags tas mee naar huis en maandag weer mee. Hier ruikt het ook niet .. Was het soms niet eens in het weekend. Kan prima nog een weekje dan.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,565
    36,548
    113
    Ik was het ook elke keer hoor, anders blijft het vochtig in die tas zitten, want mijn oudste zweet ook echt al wel.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat klinkt heerlijk :)

Zou dochterlief geweldig vinden :)

4. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,852
    4,225
    113
    Ze moeten hier ook douchen dus er zit ook een natte handdoek bij

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

We zijn ook erg blij met school, uiteraard niet alleen om gymmen . Haha. Maar ook om lesgeven. Werken met maatjes uit groep 7/8 die ze voorlezen/ spelletje spelen 1x per week en met speciale dingen gas de maatjes mee. Zodat ze altijd een "grote" hand/ steun hebben.

Veel onderwerpen worden buiten breder behandeld, waarbij een eigen bos(je) met open plaats erg handig is uiteraard. Vrij speeluur door slle kleuterklassen. En duidelijke regels, nog geen digibord in de kleuterklas, 2 aanwezig op wielen. Etc etc. Heel fijn.

Zo hoezo off topic. Sorry. :)

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier kun je op school turnkleding aanschaffen... t-shirt (met logo van school) is verplicht, broekje niet maar is wel zo handig vind ik. :)

De gymtasjes blijven overigens op school en komen enkel bij vakanties/ lange weekends mee naar huis op te wassen. Maar het stinkt echt niet ofzo, is natuurlijk bij iedereen anders! Kan me voorstellen dat het over een paar jaar anders is.

Wij wonen in België en hier is het vrij standaard om gymkleren van de school aan te kopen. Deze worden bijv. ook gebruikt bij uitstapjes ed., zodat de kids makkelijk te herkennen zijn.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja... Gym heeft wel meegespeeld in onze besluitvorming :)
    Hier een creatief sportief kind... Dus een school gezocht die daarbij paste.
    Maar 3x in de week gym is al vrij uniek heb ik vaak het idee als ik mensen over andere scholen hoor.
    Verder krijgen ze ook nog toneel- en muzieklessen en is er een schooltuin.
    Buiten rekenen en lezen.. Toch OOK belangrijk in mijn beleving :)

Wel offtopic inmiddels :)

8. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    Dochter heeft 4x gym in het kleine lokaal en 1x in de grote zaal.
    2 setjes gymkleding in de tas, 1 met lange broek en 1 korte, en van die standaard gymschoentjes.
    Ze krijgt het spul alleen mee naar huis in de vakanties, stinkt niet, ruikt alleen naar school :)

9. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik heb nu voor de oefenles zo'n fitnesssetje gehaald bij Scapino. Zag er heel leuk uit, zwart/roze, stretch en sluit goed aan.
    Gymtas was een groter probleem, hier in het dorp nergens iets neutraals te koop. Nu eentje van Frozen gehaald voor €2, en tijdens de zomervakantie kijken we wel verder.

Share This Page