Nou wij hebben het dan niet gedaan met peetoom en peettante (wij zijn beide niet gelovig en daar peetooms en peettantes echt iets zijn dat ontstaan is uit het katholieke geloof, en het tegenwoordig niet heel veel waarde meer heeft (voor onszelf ook niet) hebben ervoor gekozen geen peetoom en peettante aan te wijzen), maar wél met een voogd voor het geval ons beide iets zou mogen overkomen. Mijn zus en haar man waren dolblij dat we hen hadden gevraagd om voogd te worden over ons kindje. Als het kindje er eenmaal is zullen we dit dan ook met zijn 4-en gaan laten vastleggen bij een notaris. Ik denk bij mezelf dat het niet uit maakt hoe je het vraagt, peetoom en peettante zullen hoe dan ook dolblij zijn!
Wij hebben het wel gedaan. Ik vind het een mooie traditie. We hebben er ook bij uitgelegd wat wij er onder verstaan. Het zijn van een peetoom of tante betekent voor ons dat je een speciale band met het kindje aangaat. Een beetje een vertrouwenspersoon. Het gaat niet om cadeautjes, maar meer om wat extra aandacht. Het is ook niet onze bedoeling dat mocht er iets met ons gebeuren dat de peetoom / tante de kidneren dan automatisch opvangen. Ik heb zelf ook nog altijd een (extra) goede band met mijn peetoom en peettante. Het is toch iets speciaals.
Wij zijn ook niet gelovig en weten nog niet echt of met met peetoom en -tante (hier bij ons meter en peter) gaan werken. We hadden eerder iets in gedachte dat we nu niets gaan doen en dan als het kindje oud genoeg is, dat hij of zij dan misschien zelf 2 mensen kiest waarbij het zich goed voelt. Maar we zijn er dus ook nog niet uit
Hoe wij dat gevraagd hadden... De peetoom tijdens een uit etentje met een gedicht die we gemaakt en ingelijst hadden! En de peettante ging eigenlijk zo tussen neus en lippen door haha! Ik riep al voordat ik zwanger was dat als ik een kindje zou krijgen mijn zus graag als peettante graag zou willen! Dus toen ik ging vertellen dat ik zwanger was, was dat ook gelijk haar vraag of ze nog steeds peettante mocht worden!
We hadden 2 leuke kaartjes gekocht en daar een foto van de eerste echo in gedaan, met een verhaaltje erbij. En die aan ze gegeven.