Wat zijn jouw goede voornemens voor 2020?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamilou, 18 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamilou

mamamilou Niet meer actief

Het einde van het jaar staat voor de deur. Voor mij tijd om terug te kijken op dit jaar. Voor ons een bijzonder jaar, want ik werd zwanger. Komend jaar wordt nog bijzonderder (is dat een woord?) want dan zal ons kindje geboren worden.

Net als ieder jaar maak ik aan het eind een lijstje met goede voornemens voor het nieuwe jaar. Dit zijn die van mij:
    Vaker nieuwe gerechten eten (ik merk dat ik veel te veel hetzelfde eet, weinig afwisseling)
    Mijn zwangerschapskilo's kwijtraken (niet veel aangekomen dus dit gaat wel lukken)
    Regelmatig een kaartje naar mijn (schoon)ouders of een goede vriend(in) sturen.
    Meedoen aan een halve marathon

Wat zijn die van jou?

Poolvos en MyMiracle vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Vorige maand gestopt met roken en drinken (deed ik al niet veel) dus die vallen af.
    Ik denk dat op dit moment hoog op mijn lijstje staat om weer vol gas met pt en kickboxtrainer aan de slag te gaan.
    Voor de rest me wat minder druk maken om dingen die niet belangrijk zijn. Vergaat de wereld niet doordat ik een keer geen zin in iets heb dan doe ik het ook niet!

Zulema vindt dit leuk.
  3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ga in 2020 uitkijken naar een andere baan. Ik zit niet op een schopstoel maar ik hou mijn ogen en oren open.
    Verder ga ik proberen om toch weer wat kilo’s kwijt te raken en ga me daarom aanmelden bij de weight watchers. Ik let enorm op maar val werkelijk niks af :(
    Ook ga ik na de feestdagen zuiniger leven en daardoor weer maandelijks een bedrag opzij zetten.

4. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Ik hoop in 2020;
    - m'n zwangerschapskilo's kwijt te raken
    - weer 2x in de week te gaan sporten
    - onze zoon borstvoeding te kunnen blijven geven (hopelijk het hele jaar, hij is nu 9 weken)
    - extra te sparen voor een nieuwe keuken
    - minder streng en perfectionistisch naar mezelf toe te zijn

5. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Lastig.. doe ik ook elk jaar maar het lukt dan alleen in het begin hihi maar 2020 is een mooi getal, misschien lukt het dan wel ;)

- mijn moeder vaker bellen of een lief kaartje sturen, vooral omdat begin deze maand haar man heeft verloren
    - weer gaan fitnessen.. en proberen dit op te bouwen naar 2-3x per week
    - in mijn middagpauze niet heel de pauze laptoppen maar het huishouden doen of mezelf in elk geval nuttig maken
    - zwanger worden:roflmao::| maar goed, dat heb je niet voor het kiezen helaas:) hoop wel dat 2020 ons jaar word voor een kindje

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb als voornemen dat ik niet meer aan goede voornemens ga doen. onzin gedoe, irritatie en er komt toch niks van terecht.
    geeft me een stuk rust:thumup:

Juffie26 en Elisje vinden dit leuk.
  7. Spoetnik

Spoetnik Fanatiek lid

8 jun 2013
    4.365
    4.422
    113
    Vrouw
    - gewicht stabiel houden / minder vreten
    - studie zo ver mogelijk afmaken en hopelijk eind 2020 beginnen met afstuderen
    - meer wandelen OF weer gaan hardlopen.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Met stipt zwanger worden. Dat is het enige doel wat ik absoluut wil gaan volbrengen.

Kan wel zeggen afvallen, meer bewegen, minder zondigen etc maar dat is een maandje en daarna gebeurd het ook niet meer :p

9. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Afvallen door op mijn eten te letten maar zeker ook door te gaan wandelen/bewegen

10. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Afvallen

Op mijn strepen gaan staan mbt mijn schoonouders. Stom volk :)

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb ze eigenlijk nog niet gemaakt, maar hoog op m'n "uitstel- o nee: to do - o nee: toch maar weer uitstel of toch niet- lijstje" staat sporten :D

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Geen goede voornemens, maar wel een aantal doelen:
    - Beginnen met sporten (niet per se voor het nieuwe jaar, maar ik begin pas na de zwangerschap :roflmao:)
    - Een leuke nieuwe baan vinden
    - In september starten met een opleiding
    - Verhuizen naar een eengezinswoning
    - Beter leren communiceren

13. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Op tijd komen

Nog meer genieten van mijn kinderen

8 kilo afvallen

14. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik doe dat eigenlijk nooit met 1 januari. Ik heb wel goede voornemens, maar die start ik als dat nodig is en niet op een specifieke datum.
    Nu ben ik bezig met meer bewegen, mbv mijn fitbit. En niet meer nutteloos snoepen, gaat ook al heel goed. Dus daar ga ik gewoon mee door.

15. tuc

tuc Niet meer actief

Geen voornemens, maar ik hoop dat we eind volgend jaar met een goed gevoel terug kijken op een aantal keuzes die we komende januari en februari moeten gaan maken voor de kinderen en ik hoop dat er in 2020 meer rust in ons gezin komt.

juf1987 vindt dit leuk.
  16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Eindelijk na jaren overleven weer een toe komen aan leven en tijd om aan mezelf te werken.
    Ik wil minimaal 15 kilo afvallen, me algemeen fitter voelen en op zoek naar een andere baan

juf1987 vindt dit leuk.
  17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Een hele tijd ben ik op gewicht geweest...maar dit jaar :eek::oops:

Dus afvallen en weer meer bewegen.

18. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.310
    113
    Gelderland
    Meer reizen en meer uitjes met het gezin zoals naar musea’s. Afgelopen twee jaren waren heel zwaar door het uitblijven van een zwangerschap dus ik ben echt toe aan genieten, veel leuke dingen doen en goed voor mijzelf zorgen. Ik probeer uit te kijken naar de tijd die ik heb nu de jongens ouder en zelfstandiger zijn. Er is weer ruimte voor andere dingen en dat wil ik positief aanpakken.

Chillin vindt dit leuk.
  19. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.483
    2.599
    113
    Vrouw
    Friesland
    - Diploma behalen, ik zit in het laatste jaar verzorgende IG.

- Ten minste 20 kilo afvallen, ik ben diep ongelukkig met mijn lichaam om dit moment.

- Minimaal 2 x per week naar de sportschool die ik inmiddels al 3 maanden sponsor.

20. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.370
    30.668
    113
    Vrouw
    Mijn grootste wens voor komend jaar: zindelijkheid voor jongste zoon.
    Bijbehorende voornemen: hem daar op alle fronten in steunen en bij helpen.

Niet perse vanaf 1 januari want hiermee zijn we al ruim twee jaar bezig.

Verder (ook niet perse 1 januari, want al begonnen)
    - hardlopen weer opbouwen tot ik met plezier en zonder idioot veel moeite een uur volhoud.
    - de kilo's van 2019 wegwerken (door burnout 8 kilo erbij gekregen)
    - ruimte maken in huis door grote opruiming.
    - prioriteiten juist (blijven) stellen en energie steken in wat ik belangrijk vind. Zowel thuis als op het werk.

Deel Deze Pagina