Op welke dag starten op kleuterschool?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Luppy, 16 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Het duurt nog even en is ook niet erg belangrijk, maar ik vroeg het me gewoon af, n.a.v. een kennismakingsgesprek op de basisschool. De adjunctdirecteur zei dat de meeste kindjes daar op hun vierde verjaardag voor het eerst naar school gaan. Ik was er eigenlijk van uit gegaan dat hij de dag na zijn verjaardag pas voor het eerst zou gaan. Hoe gaat dat bij jullie in de praktijk?

2. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hier ook de dag na hun verjaardag !!

Groetjes Monique

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    ik ben zelf kleuterjuf.
    De kinderen mogen bij ons 8 ochtenden komen oefenen in de 2 weken voor hun verjaardag. Ma tot do (op vrijdag heeft groep 1 vrij)
    De exacte dag waarop het kind officieel start gaat in overleg met de ouders. Ouders kiezen zelf of het kind op zijn/haar verjaardag naar school komt, of een dagje later.

We starten met oefenen altijd op een maandag, zodat de leerling een hele week mee kan draaien (de ochtenden dan)

4. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Ik ben ook kleuterjuf.
    Hier mogen ze 5 ochtenden komen oefenen en op het moment dat ze 4 zijn/worden komen ze hele dagen (als ze dat volhouden).

5. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hier op school is het ook precies op hun 4e verjaardag.
    Nu moeten ze hier allemaal nog even wachten Daan is altijd in de kerstvakantie jarig en roos is altijd in de zomervakantie jarig

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.251
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij ons mogen de nieuwe kleuters voor hun verjaardag een paar keer komen oefenen. (Vanaf 3 weken voor de verjaardag, maximaal 5 dagen, altijd op dinsdag of donderdag.)
    We hebben liever niet dat het kind op de verjaardag zelf al naar school komt. Dit is anders wel een erg spannende en drukke dag voor het kind.

Ook laten we kinderen niet als eerste schooldag meedraaien met een schoolreis of sportdag ofzo. Maar dat spreekt denk ik voor zich. ;)

Deel Deze Pagina