bloeddruk en eiwitten in urine

Discussion in 'Zwangerschap' started by ccwomen, Jul 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik had wat vraagjes, moest vanmiddag door naar t ziekenhuis omdat mijn bloeddruk wat verhoogd was, ene arm 145/85 en andere arm 120/90 en normaal 120/70 ongeveer, op zich niet heel hoog dus, maar ze vroeg of ik wat klachten had zoals maagpijn, sterretjes zien etc en dat heb ik idd en houd ook aardig wat vocht vast en dat was dus reden genoeg om me door te sturen.
    In het ziekenhuis ook door de molen, bloed afgenomen urine nagekeken aan de ctg en mn bloeddruk natuurlijk nou waren de bloeduitslagen goed, maar er zaten nog steeds wat eiwitten in mn urine en ook was mn bloeddruk nog steeds wat hoger 130/90.
    In t ''ergste'' geval zou ik moeten blijven en zou ik ingeleid worden, maar dit was nog niet het geval mocht gewoon naar huis,de kleine doet t gelukkig nog harstikke goed, maaar moet maandag weer terug komen!
    Ben dus benieuwd of er meer vrouwen zijn die dan uiteindelijk alsnog moesten blijven en ingeleid werden of komt het ook vaak voor dat de eiwwitten ineens weer verdwenen zijn en de bloeddruk weer een stuk lager was???!!!\
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen!
    Alvast bedankt!:)

2. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ik wil je niet ontmoedigen, maar bij mij werd het aantal eiwitten alleen maar meer.
    Ik ben met 33 weken opgenomen, maar mijn bloeddruk was toen 180/115. Ik heb totaal 5 weken incl. inleiden en geboorte in het zh gelegen. Mijn kleintje is met 37 weken en een beetje gehaald.

Jij bent echter al op een mooie termijn. Is geen punt toch, als ze het al in gaan leiden. Is voor jou beter hhor, want zieker wil je niet worden.

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    4,811
    1
    0
    Flevoland
    Ja hoor...

met 39.2 weken controle bij de VK te hoge bloeddruk, teveel gewichtstoename (vocht) in een week en eiwit in urine (moest plassen op zo'n teststaafje). Doorgestuurd naar t ziekenhuis, idd vaststelling van pre-eclampsie en opgenomen.
    Volgende dag ingeleid.

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn bloeddruk was ook rond de 130/90 maar het bleef stijgen. Met 32 weken opgenomen in het ziekenhuis met een onderdruk van rond de 100 en medicijnen die niet aansloegen. Uiteindelijk is met 34+4 onze dochter met een keizersnee geboren omdat ik een bloeddruk van 170/125 had. Ik had trouwens nergens last van, geen eiwitten in de urine, maar ook geen hellp of pre-eclampsie omda t te voorkomen is ze dus gehaald.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    thx meidens!
    Nee het is idd geen probleem dat als ik ingeleid zou worden ben al ver genoeg laten we maar zeggen,mar dan weet ik een klein beetje waar ik op voorbereid moet zijn zeg maar!
    Zal maandag nog wel even een berichtje plaatsten als ik de kans kriijg:)

6. Tink

Tink Niet meer actief

Het kan wisselen hoor! Bij mij begon mijn bloeddruk in de laatste zwangerschap vanaf ongeveer week 33 wat te stijgen, en ik had af en toe spoortjes eiwit in de urine (en 1x wat meer dan een 'spoortje', toen zeiden ze dat ik opgenomen zou worden als het meer werd).
    Maar de keer daarna kon het dan zomaar weer anders zijn.
    Ben die weken wel extra streng in de gaten gehouden, ik zat soms 2x per week bij de gynaecoloog.

Overigens zei de gyn dat het ook afhangt van je normale bloeddruk, onderdruk dan vooral. Als die bij jou normaal 70 is en nu opeens 90, is dat verschil vrij groot. Bij mij was-ie normaal altijd rond de 90, dus van 95 keek de gyn niet eens op. Terwijl een ander dan misschien al het ziekenhuis in zou moeten.

Succes en sterkte met de laatste loodjes ;)

7. Tink

Tink Niet meer actief

Hahaha, van de tijd klopt niks zie ik... er staat 8:38 boven mijn bericht en het is toch echt 10:38 hiero :D

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    Ja de tijd klopt idd niet op het forum, mijn berichtje is vanmorgen om half 7 ofzo al geplaatst...
    ik moest t weekend goed in de gatenhouden en bellen als ik klachten had/kreeg, nou voel ik me dus helemaal niet lekker beetje dizzy de hele tijd en net flink overgegeven, maar goed heb ook helemaal niet lekker geslapen...misschien komt t hierdoor???
    Wacht het denk ik nog even af en anders ga ik misschien wel bellen????!!!!
    Vind dat altijd zo moeilijk wanneer ga je nou bellen naar t zh hebben jullie dat ook???

9. rieanne

rieanne Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,138
    0
    0
    deventer
    Hoi,

ik had bij mijn zoontje ook uit het niets een te hoge bloeddruk en eiwitten in de urine, werd ook doorgestuurd naar het zh en daar bleek ik ineens 3plusjes in mijn urine te hebben zitten (eiwittest) en werd per direct opgenomen en ingeleid.

Als je aan het spugen raakt en duizelig zou ik voor je eigen zekerheid gewoon even bellen.... daarvoor zijn ze tenslotte toch!!

Suc6 meis, en ik hoop dat je het weekend rustig doorkomt!
    Groetjes Rieanne

10. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,823
    2,006
    113
    Hier hetzelfde probleem. Vanaf de 17e week ben ik onder controle bij een gynaecoloog ivm bloeddruk. In de laatste drie weken begint het weer te schommelen en zitten er kleine sporen eiwitten in mijn urine. Ik moet wekelijks op controle en dan bloed laten afnemen en urine. De waardes blijven gelijk, afgelopen week was mijn bloeddruk weer ietsie gezakt. Toch wil hij me niet laten doorlopen langer dan de 40 weken en ik heb daar geen moeite mee om eerlijk te zijn.

Verder krijg ik elke keer weer nadrukkelijk de waarschuwing om a la minute te bellen zodra de volgende symptonen zich voordoen (en nee, niet allemaal tegelijk, maar los van elkaar):

- hoofdpijn
    - pijn in bovenkant buik (banden gevoel)
    - duizeligheid
    - sterretjes zien
    - misselijk zijn
    - overgeven

Mocht jij nog niet gebeld hebben, ga dit dan alsjeblieft doen!! Beter een keer voor niets er naartoe dan dat je straks een mega probleem hebt.

Succes!!

11. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    2,005
    0
    0
    hallo meidens nou heb nog niet gebeld, maar ga dat zo wel doen denk ik....ga nu ff languit op de bank en als t dan niet zakt ga ik bellen!Thx voor alle reacties!

Share This Page