ik heb 24 juli mijn eerste bezoek bij de VK. Dan krijg je alleen allerlei dingen uitgelegd he enzo? maar bij wie is de papa ook mee geweest?? Want mijn vriend wil graag mee. Wat krijg je allemaal uitgelegd eigenlijk?
Mijn vriend is elke keer meegeweest,morgen moet ik trouwens weer en hij gaat weer mee. Het gaat het meeste over ziektes in je familie en bij jou enz en hoe je je voelt en verder word je bloeddruk gemeten en mag je vragen stellen.
Mijn vriend is tot nu toe altijd meegeweest. De eerste keer met intake ook, is wel gemakkelijk want ze vroeg ook allerlei dingen over eventuele ziektes aan zijn kant. De tweede keer kregen we de echo en afgelopen maandag hebben we voor de eerste keer het hartje gehoord. Ik vind het ook een manier om hem bij de zwangerschap te betrekken. Ze gaan namelijk bij elk bezoek de hartslag luisteren en dat is natuurlijk harstikke leuk om te horen.
Mijn man is in het begin ook elke keer meegeweest. Nu wat minder, omdat ik steeds vaker heen moet en het an sich niet zoveel voorstelt.... Tijdens ons eerste bezoek werden ons hel veel vragen gesteld. Over eventuele afwijkingen/ ziektes in je familie, zakelijke gegevens, eventuele problemen bij zwangerschappen van je moeder/ zussen, e.d. Handig als je dit van tevoren alvast even aan je ouders vraagt. M'n bloeddruk werd ook opgemeten, etc. Het is eigenlijk meer een intakegesprek. Ik had me er heel veel van voorgesteld, was toch spannend en het was ook ons eerste kindje... Maar het stelde eigenlijk erg weinig voor.
Het is echt een intakegesprekje waar ze allerlei dingen over jou vraagt. Daarnaast legt ze je veel uit over de zwangerschap. Mijn mannetje is tot nu toe altijd meegegaan...dat maakt het voor hem ook weer echter...iedere keer kan hij het hartje weer even horen
Mijn vriend is ook de keren mee geweest. bij ons werd er ook best veel aandacht gegeven aan de papa en die krijgen ook uitleg op al hun vraagjes en tips hoe ze hun vrouwtje door d'r misselijkheid en vermoeidheid kunnen helpen en steunen. Mijn vriend vind het altijd leuk om mee te gaan want ja even lekker het hartje horen en mijn mannetje straalt van oor tot oor haha. Het is echt een aanrader.
O ja aangezien ik midden in de winter beval en hier nog geen thuisbevallingen worden gedaan (teweinig VK) moet mijn ventje in de 6e en 7e maand mee op controle en krijgt hij les wat hij moet doen als het te glad is om te rijden en dan mij kan helpen haha . Want dan moet je wel thuisbevallen als het veel te glad is of er legt teveel sneeuw