Ik zit nu in mij 52 cyclus dag, ik ben 10 dagen overtijd en helaas negatief getest. Nu is het zo dat ik met de ovulatie testen mijn eisprong had gevonden ( of hoe je het ook formuleert) Ik had toevallig toen ook een 1e afspraak voor een vruchtbaarheidsbehandeling. Volgens de FA was misschien mij eisprong al geweest omdat er geen rijpe eitjes waren. Ik heb van de gynaecoloog Provera gekregen om mijn menstruatie op te wekken en daarna beginnen met clomid. Ik ben net naar de apotheek gegaaan om provera te halen en kreeg daar de mededeling van voor dat je begint met provera 100% zeker weten dat je niet zwanger bent. Nu ga ik twijfelen moet ik het innemen ja of nee. Stel ik ben zwanger dan kan het schadelijk zijn voor het vruchtje. pfffffff ik weet het niet meer. Bij mijn zussen duurde het ook paar weken voordat ze positief testen en dan nog eens via een bloedtest. Ik belde net de gyn om te vragen en hij gaf aan dat ik gewoon kan beginnen want de thuis testen zijn betrouwbaar genoeg. Maar dat is voor mij niet voldoende want ik heb er in mijn omgeving andere ervaringen mee. Ik heb de vraag bij mijn Ha gezet en nu hopen dat hij snel reageert. Wie kan mij adviseren en wie heeft het zelfde doorgemaakt
Hajar, ik kan je er niet mee helpen. Maar kan je wel een aantal vragen stellen, zoals: wat is het risico als je nog even wacht met het innemen? Luister naar je gevoel, als je het vreemd vind dat je nog niet ongi bent geworden en ervaring in de fam hebt met pas laat posi testen is het niet gek als je hier bedachtzaam op bent. Groetjes en sterkte succes
Hajar, ik zou toch aandringen op een bloedtest voor je begint (of met de smoes dat je een positieve test hebt gehad). Of inderdaad afwachten. Ik zou iig nog niet beginnen met de Provera.
Eens met Kanshebber: eerst een bloedtest afdwingen en niet eerder dan dat beginnen met de Provera.! Gezien de situatie lijkt het me niet meer dan redelijk dat je bloed mag laten prikken. Ik ken ook voorbeelden van mensen die echt wel zwanger waren, maar geen positieve urine-test. Bij jou in de familie blijkbaar ook, dus ik zou dat ook zeker als argument richting je HA gebruiken. Succes!
Zoals gezegd: luister naar je gevoel. Je voelt je er duidelijk niet lekker bij, dus doe het dan niet. Stel jezelf eerst gerust en vertrouw op jezelf en je lichaam. Heel veel sterkte!
Dankjullie wel dames. Jullie berichten hebben mij gerust gesteld. Ik heb mijn dokter een email gestuurd ik hoop dat hij reageert en anders bel ik weer de gyn op.
Inderdaad, een bloedtest vragen. Uitslag kan ook snel binnen zijn. Kan me je onzekerheid (en hoop) erg goed voorstellen hoor! Sterkte meis!
Ik zou ook om een bloedtest vragen. Maar ik weet ook dat één van de meiden van n Chlomidtopic Provera heeft gebruikt terwijl ze zwanger was. en die is nu echt wel ver zwanger. De gyn zei dat het geen kwaad kon... Succes!
ik heb het middel ook 2 keer gehad en elke keer deden ze eerst een bloedtest om zeker te zijn. Het kan namelijk volgends mijn gyn wel kwaad als je zwanger bent en je gebruikt het. Ik zu het niet nemen voordat ze zeker bent. helemaal als je geen haast hebt voor het vervolg Sterkte en ik hoop dat je de kuur niet meer nodig hebt
Nou dames het is niet meer nodig!!! Ik ben gelukkig ( Jammer gelukkig ongesteld....) Gewoon zonder medicatie!! Dankjullie wel dames, jullie hebben me goed geholpen en gerust gesteld met jullie reacties. Na het lezen van de reacties heb ik het gevoel gekregen dat ik geen zeur ben!!!