gyn raad zink en selenium voor de man af

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Jinky, Apr 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Afgelopen week kreeg ik van mijn gyn. te horen dat ze het slikken van zink en selenium afraden bij de man.
    Vooral selenium is slecht in het nieuws, zei ze.

Hoe zit dat bij jullie? wordt het aangeraden of afgeraden?

en wie slikt er zink en selenium?

We zijn dus deze week na het afraden meteen gestopt met deze vitaminen, vandaar mijn nieuwsgierigheid.

Groetjes jinky

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Mijn vriend slikt ook zink en ik dacht dat het ook juist goed was. Tevens slikt hij vitamine C

gr vruchtje

3. hey Jinky,
    hier slikt manlief helemaal niks voor goed zaad.
    gewoon omdat ik niet zo geloof in die pillen/suplementen.
    ik denk dat vooral gezond leven in het algemeen belangrijk(er) is.
    schrikken zeg, als je dit slikt en er achterkomt dat het juist word afgeraden! :(

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,192
    431
    83
    Female
    home sweet home
    Als je het googled krijg je er niets slecht over te zien, wat betreft het zink dan. Staat juist als man tekort heeft aan zink kan het sperma slechter van worden. Ach het zal allemaal wel. Gezond leven is inderdaad het belangrijkste.

gr vruchtje

5. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Gezond leven is zeker het belangrijkste, maar aangezien deze maand de uitslag van het zaad een stuk beter is, begon ik na te denken :D

Groetjes Jinky

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Mijn man heeft het wel geslikt, kon ook geen kwaad volgens de ivf artsen, maar het maakte niks uit (wat we ook niet hadden verwacht).
    Tjah, op een gegeven moment ben je bereid alles te proberen......

7. Jinky

Jinky Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,500
    20
    38
    Female
    Dankj ullie wel meiden voor de reacties!

Ik ben er nog steeds niet over uit, misschien alleen zink slikken en geen selenium.

Groetjes Jinky

8. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

Oct 2, 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    mijn mannetje slikte na de eerste uitslag 2 tabletjes selenium zink omdat werd beweerd dat dat de zwemmertjes zou verbeteren..
    mijn gyn had er nooit van gehoord...
    bij de 2e test was het nog veeeeeeeeeeeel slechter gesteld ondanks die pillen.. diezelfde dag las ik elders op internet dat TEVEEL van deze pillen idd kunnen verslechteren.. dus vanaf dat moment zijn wij gehalveerd (naar 1 pilletje per dag ipv 2) nu is het voor ons weer afwachten hoe het straks is met de punctie.. ik hoop niet dat het nog slechter is ... lees NIETS!

9. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Mijn vriend heeft ook zink en selenium geslikt. Hij is tevens gestopt met roken en geminderd met alcohol (niet dat hij te veel dronk of zo). Zijn zaadkwaliteit was daarna sterk verbeterd. Ik denk alleen dat het stoppen met roken meer invloed heeft gehad, dan de pillen. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet.

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Alleen zink slikken heeft volgens mij geen zin.
    De zink zorgt er voor dat de vitamine C beter/sneller opgenomen wordt.

Stress heeft m.i. ook grote invloed en alle slechte berichten zullen ook geen goed doen. Jammer dat je zo'n naar bericht hebt ontvangen over deze supplementen.

Verder geven ze aan dat (bijvoorbeeld) drie maanden na een flinke verkoudheid de kwaliteit van het zaad pas weer is verbeterd.

Succes,

Groetjes,
    Danielle

11. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    mijn man had precies hetzelfde als Dagmar1974,zijn zaad was heel erg slecht tot niets,ik weet niet 100% of het daardoor komt,maar voor de zekerheid toch ermee gestopt.

12. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Overigens is aangetoond dat een vitamine C te kort bij mannen, vruchtbaarheidsproblemen kunnen spelen.

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

En over roken, mijn man is ook gestopt (net als ik) en helaas ...... het is er nooit beter van geworden.

Soms misschien ook een kwestie van geluk/pech. Zaad wordt eens in de drie maanden aangemaakt, je weet nooit hoever je in die drie maanden zit ;)

14. diana26

diana26 Fanatiek lid

Nov 6, 2007
    1,149
    0
    0
    gelderland
    Bij de eerste was zijn zaad erg slecht toen is hij zwangerschapstabletten gaan slikken ivm zink en foluimzuur en het was toen opeens erg verbeterd en ik ben toen ook spontaan zwanger geraakt.

Nu vind hij de zwangerschapstabletten te groot hij krijgt ze niet goed weg (pfff mannen!) en nu slikt hij zink en selenium maar ook foliumzuur.Een jaar geleden was het in het nieuws dat ze in nijmegen onderzoek hadden gedaan en dat eruit kwam dat foliumzzur met zink een goede invloed had op het aantal zaadcellen maar ook op de beweeglijheid.

Mijn man slikt het dus wel en dat blijft hij dus ook doen.Hij leeft vanzichzelf al erg gezond dus dat kan hij niet verbeteren en we hebben dus zelf meegemaakt(ja kan toeval zijn maar dat weet je dus nooit).

15. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    Jee, moeilijk he!

Die van mij slikte 2 pilletjes zink en selenium, maar na het horen van Jinky haar bericht in een ander topic, is hij naar 1 tabletje gegaan.

Tevens is hij gestopt met roken (waar ik erg blij mee ben). Helaas was de 2e IUI een stuk slechter dan de 1e, ondanks dat je er alles aan doet en je hoop (en stiekem vanuit gaat) dat het beter wordt.

Het is inderdaad wel zo dat er veel meer factoren meespelen, stress, weerstand etc. en in ons geval een spatader.

Morgen moet ik weer met de fert. arts bellen (voor clomid) ik zal het meteen vragen.

16. hopefully

hopefully Bekend lid

Feb 18, 2008
    969
    0
    0
    heb het vandaag even nagevraagt bij de fert. arts, maar veel wijzer ben ik niet geworden.
    Mijn woorden waren hoe zij dacht over zink en selenium ter bevordering voor het zaad. Zegt zij: ja de 1 zegt de en de ander weer dat. Wij raden het niet aan maar ook niet af.......mmmhh...
    zegt ze op het laatst: je bent dan wel gestopt met folium he? want dat zit ook in de vit, pillen......jiehhhh...het ging toch niet over mij....ik heb toch geen zaad.

Kan dus helaas niets zinnigs zeggen.

Share This Page