Hoogzwanger in de zomer, ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 9 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Hoi,

ik heb ervaring met het krijgen van een winterbaby, maar nu zit er een zomerkindje aan te komen (juli). Ik ben benieuwd wat het verschil zal zijn.

Wat is jullie ervaring? Kwa kleren, kwaaltjes en alles wat ik waarschijnlijk niet kan verzinnen?

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

je kan extra vocht vasthouden met de warmte
    en ik kon totaal niet tegen de warmte
    heb zelf een augustus kindje

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het scheelt voor mij nu twee maanden met de oudste maar ik hield bij Ruben enorm veel vocht vast. Nu gelukkig minimaal. Nou, hij is toch echt van novemer...al was het pas de 4e.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja ik verwacht ook in Juli.

Ik hield al vocht vast in april dus ik ben benieuwd.

Een kruik zal niet nodig zijn en maillot ook niet. Verder witte kleding.

Verder lees ik even mee...:D

5. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik ben een mama van een Juli-kindje. Hield idd Errug veel vocht vast op het einde. Kon geen schoenen meer aan, maar slippers was ook voldoende met dat warme weer. Ook vond ik de broeken/rokken met zo'n buikband eraan, wel weer erg warm, als je er ook nog een top overheen had.... Voor kindje wel wat makkelijker. Heb geen kruik nodig gehad, en je hoeft je kindje lang niet zo in te pakken als in de winter ;)

6. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    ik ben bevallen in juli van onze dochter (ze was 2 weken over tijd) Ik hield op het einde veel vocht vast maar heb er nu al meer last van dan toen... Verder was het ideaal. Kleine mocht eigenlijk meteen naar buiten, geen kruiken nodig, lekker terrasje zitten met de kinderwagen.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Vocht vocht en nog eens vocht ;).... ik kon putjes in mijn benen drukken die een aantal minuten bleven staan.
    Kon geen schoenen meer aan... alleen opgerekte slippers een aantal maten groter.

8. ingrid130

ingrid130 VIP lid

14 dec 2007
    20.859
    0
    0
    receptioniste
    assen
    Hier uitgerekend in Juli en uiteindelijk bevallen in Augustus. Hield ontzettend veel vocht vast en verder was het eigenlijk normaal (denk ik) wel was het jammer dat echt zonnen niet mocht. Ik las ook iets over dat een kruik niet nodig is maar die is wel nodig, ook bij zomer kindjes. Dat het zomer is wil niet zeggen dat ze hun eigen warmte wel kunnen vast houden en daarnaast kan het in de zomer ook wel redelijk fris zijn en ook 's avonds kan het flink afkoelen.

Verder zijn zomerkindjes helemaal super! Lekker wandelen in het zonnetje met de wandelwagen enzo.

9. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    Lex en Ryan zijn allebei winterbaby's en Quinn een zomerbaby en ik vond de winterzwangerschappen beter te verdragen dan in de zomer..ik vond het zwaarder en best irritant want ik zweete me een ei uit en op plaasten waar een normaal mens nooit zweet haha maar van het bevallen in de zomer en winter is geen verschil je hebt niet echt last van de warmte dan en veel verloskamers hebben een airco

10. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ik ben bevallen op 17 augustus en ben de hitte erg goed doorgekomen! Had helemaal geen last van vocht gelukkig dus dat scheelt ook. Heb een zwembadje door manlief in de tuin laten zetten en daar heb ik heerlijk de hete dagen in doorgebracht :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben bevallen met 30 graden buiten in april.

De verloskamer was lekker koel.

12. MarjoM

MarjoM Actief lid

24 jun 2007
    402
    0
    16
    Blaricum
    Hier nog een juli mama. Ik heb eigenlijk helemaal geen (extra) last gehad van de warmte. Ik had het sowieso al veel vaker warm tijdens de zwangerschap ;) Vocht vasthouden gelukkig ook helemaal niet!

13. aamm

aamm Lid

9 mei 2009
    55
    0
    0
    Voor mij hetzelfde als marjoM, zoiezo al bijna nergens last van terwijl ik de horeca werkte. (tot een maand voor de bevalling)
    Als je niet te lang in de warmte blijft en het rustig aan doet op het einde dan zal het vast wel mee vallen :)
    Misschien heb je zelfde de luxe van een airco thuis?????

ben in juli van dit jaar bevallen

14. aamm

aamm Lid

9 mei 2009
    55
    0
    0
    zelfde = zelfs

15. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Justin is van 2 juni 2008 (en april en mei waren errug warm!),
    ik kon op het eind echt mn voeten, enkels en zeker tenen niet meer van elkaar herkennen...
    Ik kon tijdens de zwangerschap wel beter tegen de hitte, al zweette ik als een otter...
    Verder heb je minder kleertjes nodig, Justin heeft echt heel veel in zn rompertkje gelegen, dat is wel een voordeel ;)

16. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Hier in juli 2008 bevallen, na 3 hittegolven had ik het helemaal gehad! Gatverdarrie wat een plak bende zeg en ik had het al zo warm van mezelf... Hoe het weer was tijdens de bevalling weet ik niet, maar weet wel dat ik het daarna heerlijk vond.

17. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    Hoi Druif,

grappig, ik had precies de tegenovergestelde vraag gesteld aan de laatste-loodjes-dames van nu; ik was benieuwd of de hoogzwangeren van deze maand (november) ook zo'n last van vocht hadden. Uit de reacties maak ik op dat de laatste loodjes nooit meevallen, maar dat het vocht vasthouden toch sterk een zomerkwaal lijkt te zijn. Ik was hoogzwanger in de zomer en had inderdaad vreselijk veel last van vocht vasthouden. Verder zullen de kwaaltjes wel redelijk overeen komen; minder slapen, jeuk, zuurbranden etc.
    Als je in de zomer bent uitgerekend dan 1 dringende boodschap: smeer jezelf zoveel en zo vaak mogelijk in of blijf uit de zon! Ik ben erg voorzichtig geweest en had toch zwangerschapspasker; het is gelukkig weggetrokken maar het kan heel hardnekkig of zelfs blijvend zijn. Smeren, smeren, smeren dus!

18. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Heb je ook de eerste dagen geen kruik nodig voor snachts?
    Heb nogal een koud huis!!

19. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    oh, nog een kledingtip; ik had bij de Sting een berg van die hele goedkope singlets gekocht; die rekken behoorlijk lang mee als je ze een maat groter dan je eigen maat koopt en je kunt ze eindeloos combineren met die ragdunne positietuniekjes. En na de bevalling kun je die singletjes altijd nog wel een keertje aan want ze blijven verrasssend goed in model.
    Ik heb uiteindelijk een paar positieleggings gekocht. Leggings, ja; het kledingstuk dat ik 15 jaar geleden defintief dacht te hebben afgezworen, maar tijdens de zwangerschap in de zomer toch een uitkomst; niet te warm en makkelijk te combineren met tuniekjes.

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik was ook zwanger in de zomer en had behalve het vocht vasthouden nergens last van (muv de bekende kwaaltjes)

Ik kon met mijn dikke buik juist beter tegen de warmte dan wanneer ik niet zwanger ben, vond het dan ook heerlijk die warmte :)

Deel Deze Pagina