zwanger?? ik weet t niet, durf uit angst niet te testen!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sannie1981, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

mijn titel zegt het al, ik durf niet te testen. mijn verhaal is nm als volgt;

dit jaar heb ik al met 2 miskramen te maken gehad waarbij het elke keer rond de 6e week fout is gegaan. ik zat toen net op die roze wolk en hup ik moest er al weer af, met als gevolg heel veel vedriet. heb vooral na de 2e miskraam begin juli behoorlijk in de put gezeten. Samen hebben we toen besloten om het even te laten rusten tot aan onze vakantie in september. nu had ik weer vrij snel een regelmatige cyclus en dus heb ik op vakantie mijn vruchtbare dagen gehad.
    Sinds een week heb ik wat klachten die vooral vanaf zaterdag erger zijn geworden. ( zaterdag was mijn nod dag, als ik tenminste weer een nette cyclus had van 28 dagen).
    Ik had vanaf woensdag al het gevoel ongi te worden en normaal gesproken voel ik dit ook altijd aankomen en kan ik er de klok op gelijk zetten, maar nu kwam het zaterdag maar niet en ook gisteren nog niet.
    mijn klachten zijn de ene dag meer als de andere dagen,maar de volgende klachten heb ik;

zere tepels ( geen zere borsten,maar echt tepels)
    meer plassen
    ongigevoel in buik,maar niks zet door
    hongergevoel, rommelende buik
    slecht slapen ( maarja dat kan ook door de onzekerheid komen).

Ik wordt momenteel gesloopt door onzekerheid. Nu zullen jullie denken, doe dan een test en dan weet je meer. Op zich is dit zo,maar ik ben bang. Natuurlijk wil ik kei graag positief testen, maar dan??? De gedachte alleen al dat het weer fout kan gaan en dat ik weer zo'n rotperiode door moet.
    Mocht ik zwanger zijn, hoe ga ik dan ik godsnaam die weken doorkomen?

Verders als ik ga testen wordt het 1x een digitale test van clearblue en verders niks. De vorige keer had ik in 5 dagen tijd wel 3x getest met die van kv 2 voor 5 euro. toen was de ene test weer lichter als de andere en maakte ik mij gelijk zorgen.
    mijn vriend geeft aan dat wanner het fout gaat, het toch wel gebeurd en ik dus maar beter niet te vaak kan testen.

Dit alles houd mij nu tegen om te testen. woensdag 3 november hebben wij een afspraak in het ziekenhuis, aangezien we dan de uitslag krijgen van allerlei onderzoeken naar aanleiding van de miskraam. misschien moet ik wel kijken hoe het nu verloopt en of ik echt niet alsnog ongi wordt en dan pas in het ziekenhuis testen. maar anderszijds weet ik ook dat ik dan nog 2,5 week moet wachten en dat is voor mij ook bijna niet te doen. mocht ik wel zwanger zijn, dan ben ik dan rond de 6,5 week en kan ik misschien bij de arts wel gelijk een echo krijgen.

Wie heeft er tips voor mij of kan mij een beetje gerust stellen??

liefs Sannie

2. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb gelukkig niet hetzelfde meegemaakt, maar ik kan wel begrijpen dat je je zorgen maakt.
    Maar toch zou ik denk ik wel testen, dan weet je waar je aan toe bent en kan je gyn/vk je misschien gerust stellen.

hopelijk ben je zwanger en dan is 3x miss wel scheepsrecht!

3. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Snap je angst inderdaad wel, maar zou gewoon testen. Kan juist veel onzekerheid wegnemen! ben je niet zwanger, weet je dat meteen, en als je wel zwanger bent kun je direct geruststelling bij de vk vragen! Succes, en hou je ons even op de hoogte?

4. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Meis ik zo wel testen, die onzekerheid heb je sowieso of je zwanger bent en je weet het of niet test.

Daarnaast weet ik dat het wel eens voorkomt dat er een bepaalde reden is voor de miskramen en dat er iets gegeven kan worden waardoor het wel goed gaat, misschien kan je eerder komen als blijkt dat je zwanger bent, ik had allang getest.

Ik hoop dat je over 8 maanden een gezond kindje in je armen zult sluiten

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    TESTEN!
    klinkt hard maar dan weet je meteen waar je aan toe bent joh, die onzekerheid is ook niets en je voelt misschien dingen die er helemaal niet echt zijn ...
    hoe groot is de kans dat het een 3e keer weer fout gaat? mits er niets met je is natuurlijk.

mocht je zwanger zijn mag je toch eerder komen voor een echo? ze weten toch je situatie??
    ga er voor joh..

6. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames,

ik heb besloten om morgen te gaan testen . een digitale test van clearblue. bewust een digitale,want mocht ik zwanger zijn, dan hoef ik mij niet zorgen te gaan maken over hoe licht het streepje anders misschien is en ik dan weer bang wordt dat het fout gaat.

ik overdrijf niet als ik zeg dat ik echt minimaal 20 keer per dag mijn onderbroek check. ben zo bang om bloed te zien. dat het mogelijk weer fout zal gaan ( mocht ik zwanger zijn he).
    morgen zullen we het weten.

daarna ga ik ook gelijk mijn arts bellen, want ik heb een aantal weken geleden bloed moeten laten prikken voor allerlei onderzoeken ivm de meerdere miskramen. er werd verteld dat wanneer ik zwanger zou zijn tijdens de onderzoeken, de resultaten mogelijk beinvloed worden en dus niet kloppend kunnen zijn.
    als ik zwanger ben, dan was ik dit ook al toen ik bloed heb laten prikken.

pfffff het liefste ben ik zwanger en ga ik slapen en wordt ik pas na de 1e twaalf weken wakker.

liefs sannie

7. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    meisy doen kan zoveel voordelen hebben. Ik hoo het echt voor je, ik kijk morgen meteen :D gaat goed komen meis en meteen dokter bellen indd.

8. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    t is vandaag morgen, wat zei je test?

9. Female

Female Niet meer actief

Ik duim voor je mee!

10. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    en meis heb je al getest of ongi?

Spannend hoor :)

11. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nog niet getest. ik ga vandaag een test halen. Vriendlief wil er vanavond ook bij zijn als ik test, dus vanavond is het moment van de waarheid.
    nog niet ongi, maar ohh wat ben ik onzeker en bang.
    heb best veel last van afscheiding ( sorry voor t smakelijke detail) en elke keer als ik wat voel lopen, ben ik bang dat het bloed is.
    verders heb ik vooral in de avond zere tepels en in de ochtend knort mijn maag als een gek.

ik houd je op de hoogte.

liefs sannie

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Nou meis probeer je rustig te houden als je zwanger bent is dat ook beter voor je beeb en het gaat echt goed komen. Spannend vanavond en ik herken het onderbroeken gluren hoor haha ik dacht laatste keer echt dat het een innesteling was maar helaas gewoon ongi wel tien dagen te vroeg maar beter dan tien te laat en niet zwanger.

Nou meis ik ga voor je duimen en hou je in de gaten ;)

13. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag lieve dames,

Ik heb nog niet getest, maar vandaag gaat wel de dag van de waarheid worden hoor. ik ga vandaag een test halen. vriendlief wilt er graag bij zijn als ik ga testen, dus ik zal wachten tot vanavond. dus rond een uurtje of 7 uur weten jullie meer!!!

ohh ik verga van de zenuwen!!!!!!!!! en ben zo bang, zo bang

14. Adore

Adore Niet meer actief

Ik duim voor je :):):)

15. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    succes met testen vanaaf! Ik duim voor je dat het posi is hoor.

16. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    Lieverd,

Ik herken je verhaal helamaal...
    Weet precies hoe je je nu voelt..
    Heb nu een gezonde dochter van ruim 2 jaar en zijn vorig jaar julli ons kindje met een zwangerschap van 20 weken kwijtgeraakt..
    In het totaal heb ik nu 7 miskramen meegemaakt van zo rond de 6 a 10 weken..
    Uit alle onderzoeken is eigenlijk niks gekomen..mijn bloedstolling was iets wat verhoogd..maar niet schrikbarend..
    Zie nu mijn banner...alles gaat gelukkig nog steeds goed..tot nu toe is mijn hcg goed op schema met de tijd dat ik zwanger ben..maar ik ben ook heel bang dat het misgaat...ik heb zelf 2 november de echo..tsja die tijd moet je toch door zien te komen..al weet ik dus dat het errug moeilijk is..haha..
    Het moeilijkste is om weer vertrouwen in je eigen lichaam te krijgen..bij onze dochter waren de zwangerschapsverschijnselen gelijk heel heftig..nu dus niet..
    Ik ga voor je duimen op goed nieuws vna..en erg lief van je vriend dat hij hierbij wil zijn..voor hem is het natuurlijk net zo spannend..ik kom vanavond nog even spieken naar de uitslag van je test hoor...

17. sasje24

sasje24 VIP lid

30 mrt 2010
    14.319
    0
    0
    ga je s avonds testen? lijkt me niet zon heel goed idee toch?? kun je niet beter morgen vroeg testen?

18. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    OOO wat spannend. Wel vertrouwen blijven houden hoor. Ik weet hoe je je voelt helaas. Het blijft spannend. Ik hoop dat je straks een posi test in handen hebt.

3X is scheepsrecht dat was het bij ons ook.

Heel veel succes en veel kracht om deze onzekere tijden door te komen.

En alle andere dames die ook in spanning zitten ook heel veel kracht.

liefs snelly

nog ff op het wachtbankje na MA 13 wk

19. sannie1981

sannie1981 Bekend lid

25 nov 2009
    514
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor al die lieve woorden!!

ik ga vanavond testen met de digitale test. begreep dat het bij die test niet uitmaakte of je die 's morgens of 's avonds deed???

mocht ik zwanger zijn dan ga ik wel contact opnemen met het ziekenhuis,aangezien ik 3 november daar naar toe moet voor de uitslag van allerlei onderzoeken die lopen ivm meerdere miskramen. misschien dat ze de uitslag al binnen hebben. mocht het nu iets kleins zijn ( als er uberhaupt) wat uitkomt, dan kunnen ze er misschien iets aan doen als ik nu zwanger zou zijn.

pfffff, ik ga vanmiddag verder met mijn hobby. Ik maak kinderschilderijtjes en geboorteschilderijtjes en heb nog wat opdrachtjes staan, dus ik ga die afleiding maar eens zoeken.

tot vanavond!!!

liefs sannie

20. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    zoals ik las zou je bijna 7 weken zijn toch...dan maakt het sowieso niet uit of je in de ochtend of wanneer dan ook doet, zolang je maar niet overmatig drinkt en een paar uurtjes niet hebt geplast.
    Ik teste op Nod positief met CB-digi.

Tot vanavond lieve schat maak je zo min mogelijk druk en ga lekker schilderen indd. :D

Deel Deze Pagina