ik ben in mei gestopt met de pil en ben na 45 dagen nu al ( naa mijn pil bloeding) weer eindelijk ongesteld geworden. ik had gister avond al wat roze afscheiding en vandaag is de kleur rood (marco borsato) vanaf wanneer moet ik nou beginnen met mijn cyclus te tellen alvast bedankt.liefs esther
je kan beter beginnen te rekenen vanaf het moment dat je bloed (bruinig) begint te verliezen want dat is het teken dat je baarmoederslijmvlies wordt afgestoten... stel je begint pas na 2 dgn te rekenen en (en dat gebeurt heel veel lees ik hier) klust bijna alleen maar vlak voor of op je vruchtbare dag kan je wel eens te laat zijn, beter wat eerder beginnen met klussen dan te laat...
Je mag pas rekenen vanaf de dag dat je helder rood bloed hebt, maar idd met het op tijd met klussen beginnen ben ik het helemaal mee eens. Wij beginnen meestal op dag 8 en dan om de dag tot dag 18, de eerste ronde was dat gelijk raak, helaas een mk gehad.
tja wie zegt vanaf wanneer je mag rekenen, denk dat daar de meningen over verdeelt zijn zowel door vrouwen zelf in het algemeen, als door doktoren en gyns...die van mij zegt rekenen vanaf je begint en sommige zullen dus ongetwijfeld zeggen pas vanaf je echt heel helder rood bloed hebt...er zijn er zat hier die enkel klussen op hun vruchtbare dagen, dan kunnen ze beter iets te vroeg klussen dan te laat
nou meiden bedankt voor jullie antwoord heb mijn banner maar aan gepast en de langste cyclus maar gedaan moet even kijken wanneer mijn volgende duivels komen. thanx liefs esther
Wij klustten ook ongeveer vier dagen voor de vermoedelijke eispron en nog twee dagen erna. Ook al ben je suuuperregelmatig, je lichaam gaat toch z'n eigen gangetje en dan kun je beter je vruchtbare periode wat ruimer nemen..