Gynaecologie echo na novasure

Discussie in 'De lounge' gestart door mama2bengeltjes, 12 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Dankjewel, gelukkig is de labuitslag passend bij de cyste en staat de operatie nu gepland voor 10 juni maar die wil ik graag naar september verplaatsen. Dan voor nu maar even aan de pil. Gelukkig geen ernstige dingen gevonden.
     
    Eruanna vindt dit leuk.
  2. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Het apparaat waarmee ze de novasure uitvoeren heeft een goed bereik in een baarmoeder van maximaal 10 cm groot. Bij mijn echo bleek dat mijn baarmoeder iets vergroot is en 12 cm is. De gyn zei dat ze nog steeds de novasure kon uitvoeren, de 2 cm die ze niet kan behandelen zal ws nog maar weinig klachten geven.
    Maar ik heb, vanwege hele heftige menstruaties, in oktober 2021 een spiraal gekregen. Jaren geleden ook een spiraal gehad, deze werd na 3 jr verwijderd omdat ik vaker wel bloedverlies had dan niet. Nu met deze nieuwe spiraal is datzelfde feest weer aan de gang, al maanden lang. 1 week geen verlies, 3 wkn wel bloedverlies. Ja wel zeer minimaal vergeleken met mn menstruaties zonder spiraal. Maar toch veelvuldig bloedverlies.
    Ik was dan ook blij dat mijn gyn mij twee keuzes gaf, of novasure of gelijk baarmoeder verwijderen.
    Ik ben er zo enorm klaar mee dat ik heb gekozen voor de rigoureuze optie om de baarmoeder te laten verwijderen. Echt, geen tussenoplossing meer in de vorm van novasure en dan maar afwachten of het überhaupt gaat werken in mijn geval, terwijl je vooralf al weet dat niet de gehele baarmoeder goed behandeld kan worden. Dat risico ga ik echt niet nemen. Binnenkort wordt ik gebeld voor een soort intake, ben benieuwd wanneer ik aan de beurt ben.

    Jij ook veel sterkte met de operatie!
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Wat fijn dat er niks geks is gevonden! Succes alvast voor de operatie!
    Mag ik vragen waarom je hem pas in sept wil laten verwijderen?
    Ik dacht dat ze cystes altijd via een kijkoperatie gaan verwijderen.
    Of is het zo'n grote operatie dat je weken uit de running bent? Want dan snap ik het helemaal zo in de zomerperiode.
     
  4. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    Ze schreef eerder dat alles verwijderd werd
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Aaah over het hoofd gezien hahaha, ik dacht dat ze alleen de cyste nu gingen verwijderen.
    Tnx, nu snap ik waarom ze hem naar september veplaatst:D
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.453
    1.634
    113
    Brabant
    :) ja scheelt bijna niks;)
     
  7. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Je bent dan ook al wel een hele tijd bezig met het bloedverlies. Heb je al lid idee wanneer de operatie zal zijn?
     
  8. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Ik laat alles pas eruit halen na onze vakantie. Gaan pas in augustus op vakantie maar wil geen risico lopen dat dat niet door kan gaan. Ook is onze jongste volgende maand jarig en dan een kinderfeestje en familie visite. Ga voor 3 maanden dan even aan de pil en dan in september de eierstok baarmoedermond en baarmoedermond eruit.
     
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.007
    113
    Nabij Utrecht
    Ik snap het helemaal hoor, ik zou hetzelfde gedaan hebben :)

    Alvast veel succes!!
     
  10. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Waarschijnlijk ergens in augustus. Ja het had eerder gekund maar dat wilde ik niet ivm onze vakantie. Dus nu mooi erna!
     
  11. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    @flipflop en @mama2bengeltjes: dan hebben we alledrie deze zomervakantie de operatie... Ik krijg in juni nog een echo om te kijken op welke manier ze mijn baarmoeder gaan verwijderen (vaginaal of laparoscopisch). Wachtlijst daarna is ca 4 tot 6 weken. In ieder geval wordt het na mijn vakantie, maar wil wel graag in de zomervakantie want dan is het met werk het minst druk en heb ik ook makkelijker oppas voor de kinderen.

    Weten jullie al op welke manier ze gaan opereren? Ik dub vooral nog met de keus om de baarmoederhals ook te laten verwijderen of niet. Bij vaginaal heb ik die keus sowieso niet; dan moet dat ook verwijderd.

    @mama2bengeltjes: hoop dat het lukt met tot die tijd aan de pil.

    @flipflop: wat jij beschrijft over dat de novasure waarschijnlijk voor jou niet gaat werken: volgens mij is dat (oa) wat bij mij niet goed gegaan is. Er is bovenin mijn baarmoeder nog een plek slijmvlies over waar ze blijkbaar niet aan konden. Die is nu zo dun geworden en in combinatie met overige verklevingen en littekens/wondjes van de novasure geeft dat bijna continu lichte bloedingen :rolleyes: Ik snap wel dat je die novasure-stap wilt overslaan als het van te voren al onzeker is. Kans dat het dan alleen maar erger wordt en dat wil je echt niet.

    Veel sterkte!
     
    flipflop vindt dit leuk.
  12. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.179
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik begreep van mijn gynaecoloog dat ze laparoscopisch de hele handel gaan losmaken, baarmoeder, baarmoedermond en eileiders. En dan gaan ze hem vaginaal eruit halen. Ik heb bij een eerdere afspraak al een echo gehad, dus ga ervanuit dat ze op basis van die echo deze aanpak heeft besloten.
    Een van de risico's is dat mijn blaas verkleefd is met de baarmoeder, ws oa door 2 keizersnedes. Hopelijk kunnen ze alles verwijderen zonder de blaas te beschadigen. Dat vind ik het spannendste stuk, zit echt niet te wachten op blaas problemen.

    Vervelend zeg dat je nog zoveel klachten hebt na de novasure!

    @mama2bengeltjes en ts: beiden veel succes en sterkte! Hopelijk gaat het meevallen en verloopt het herstel voorspoedig!
     
  13. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.172
    516
    113
    Ik krijg 10 juni al de operatie, al heel snel dus... De gynaecoloog vond het lastig om uit te stellen tot na de vakantie omdat de tumormarker iets verhoogd was en ze pas zeker kunnen zeggen dat het niks is als de cyste eruit is. Haar voorstel was om dan begin juni een echo te doen en dan aan de hand daarvan beslissen of ze de operatie wilde doen voor of na de vakantie. Zelf vond ik dat dan weer te krap voor mijn zomervakantie dus dan toch maar voor de vakantie eruit.
     

Deel Deze Pagina