Hoi lieve dames! Het is begonnen hoor... De misselijkheid, het breekt me zowat uit! Zit mezelf echt even in de weg. Had dit bij de eerste zwangerschap ook zo erg, iemand tips? Hulpmiddeltjes? Alles is welkom! Liefs
Ik hd altijd van de Lu crackers bij me. Als ik misselijk werd nam ik er 1 of 2 en dronk ik flink wat water. Meestal zakte het dan wel. Succes! Ik ben er net vanaf
Hier hielp het om te zorgen dat ik geen lege maag kreeg. Dus de hele dag door kleine beetjes eten. En 's ochtends bij het wakker worden iets eten voordat ik uit bed ging (crackers ofzo). Mocht het echt te heftig worden dan kun je ook contact opnemen met de huisarts. Ik heb uiteindelijk Emesafene zetpillen gekregen tegen de misselijkheid
Je kunt sea bands proberen, armbandjes, die helpen bij mij wel wat. Eten en drinken waar je zin in hebt. Zo min mogelijk stress, als je werkt, dan je huishouden een tandje lager. Niet teveel van jezelf vragen. En genoeg slapen helpt ook wel. Sterkte, is niet fijn. Hier nemen de klachten gelukkig wat af.
Pff hier ben ik er net weer vanaf.. Bij alledrie echt heel erg ziek geweest maar deze zwangerschap was wel het ergst. Pff kon gewoon niet functioneren. Wat me bij die andere twee heel erg hielp was s morgens als ik wakker werd meteen wat te eten voor het opstaan. Dus sultana of crackers naast mn bed.. Bij deze zwangerschap hielp niks
Ik ben de gehele zwangerschap nog niet misselijk geweest en nu is het al drie avonden raak net voor het avond eten spugen en heel duizelig dat ik er gewoon bang van wordt. Komt denk ik ook door de enorme warmte op dit moment.
Hoe erg is het? Kun je er nog mee functioneren (kun je voor jezelf zorgen, kun je werken en het huishouden doen)? Krijg je nog min of meer genoeg eten en drinken binnen? Als de antwoorden nee zijn, dan zou ik de huisarts inschakelen. Die kan bekijken of je uitgedroogd bent en evt medicatie voorschrijven. Als je nog wel kunt functioneren dan zou ik me gaan richten op eten wat je aanstaat en niets forceren. Maakt niet uit wat het is, als jij je beter voelt met wat vetter eten, dan neem je dat. Als het iets anders is, neem je dat. Verder ook zorgen dat je een bodempje hebt, dat zorgt voor minder misselijkheid vaak. Dus regelmatig eten. En daarnaast genoeg rust nemen.
1e zwangerschap tm week 24, misselijk en overgeven, emesafene en primperan gebruikt voor de scherpe randjes er af te halen. Deze zwangerschap tm 28wk misselijk en overgeven, wederom primperan en emesafene voor de scherpe randjes... Tot op heden geen medicijnen meer maar bij teveel inspanning wel overgeven (niet meer nonstop misselijk wel weinig eten kunnen verdragen)
Dank je! Ik krijg weinig binnen, in de avond sowieso niks meer Ik heb nu homeopathische tabletten van VSM die ik mag nemen, even kijken hoe het daarmee gaat anders naar de huisarts. Ik kan verder niks! Beroerd thuis, vandaag hele dag op bed gelegen. Warme weer maakt het erger.