Gynaecoloog eindelijk na 2 jaar

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Killo86, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Hallo dames!

Na 2 jaar van de pil af te zijn eindelijk de afspraak gehad!!
    T zaad van mijn vriend is minder goed hij heeft er 60 miljoen waarvan en maar 6 miljoen goed zwemmen de rest is te langzaam..
    Mijn echo zag er goed uit! Zezag een stipje in m'n baarmoeder maar zei dat dat waarschijnlijk een opgezet kliertje is ofzo
    (ik hoopte uiteraard op een vruchtje wat nog nie ingenesteld was haha)

Nou hebben we volgens haar berekening 30 procent kans op een natuurlijke zwangerschap dat is niet heel slecht zei ze.
    Met ivm is de kan ook30-40 procent

Mijn vriend moet zijn zaad nogmaals Latem testen om te kijken of we aan de hand daarvan in aanmerking komen voor een behandeling
    Ze zei namelijk dat we daarvoor onder die30 procent moeten zitten..
    Anders moeten we nooooog langer zelf proberen :s

Het gekke is dus at als we in aanmerking komen voor een behandeling dat het gelijk isci word...
    Ze zei met het wassen van het zaad hou je 10 procent over.. Das dus 600.000

Vond ditwel een beetje vreemd.. Denk nou t is dus of alles of niks! Over zelf proberen of gelijk isci, wat is het minimum dan voor iui??
    Dacht dat we dan eigenlijk daar wel mee zouden starten om te proberen..
    Iemand soortgelijke ervaring gehad??

Liefst xx

2. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    Mijn gynaecoloog zegt: bij normale zwangerschap heb je 1 op 5 kans per cyclus, en bij ivf 1 op 3 kans.
    Je kan natuurlijk ook zelf blijven proberen, maar vergeet niet de jaren gaan snel voorbij. En als je dan ICSI doet nemen ze de beste zaadcellen en heb je meer kans op bevruchting.
    Maar je vriend kan bv door ziekte...ook een maand slechte zaadcellen hebben, en dat de maand nadien de zaadcellen veel beter zijn, daarom dat ze het wss twee maal laten testen.
    Nou in ieder geval veel geluk meid! x

3. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Ja idd de jaren vliegen voorbij! Zou haast willen dat zijn zaad deze keer slechter is dan wordt er in ieder geval verdere onderzoeken gedaan! Haha bedoelt zou ook kunnen dan mijn bm slijmvlies te dun is of vijandig maar daar zouden we dan voorlopig niet achterkomen als de aankomende " lading " goed is :p

4. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    ja dat knn ze ook testen, maar dat doen ze ook niet meteen, ze proberen eerst gewoon enkele pogingen, en lukt het niet dan doen ze gynetische testen...

5. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    maar jij hebt het over een samenlevingstest waarschijnlijk, om te kijken of je bms vijandig is...Bij mij hebben ze dat nooit gedaan, eigenlijk, zal ik eventjes vragen aan de gynae...en knn ze daar in feite iets tegen doen?

6. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Hallo,
    Ik kan me voorstellen dat je schrikt van deze uitslag. Houdt er echter rekening mee dat de tweede zaaduitslag anders (beter) kan zijn. Dit is bij ons het geval geweest.. van 10 miljoen goed beweeglijke zwemmers naar 44 miljoen.. Tussen de twee testen zaten 5 weken tussen..
    Mocht het nu inderdaad niet goed zijn dan vind ik het raar dat je geen recht hebt op een IUI behandeling.. dit was bij ons, na 1e testuitslag de behandeling geweest..

7. Happy1978

Happy1978 Bekend lid

15 apr 2011
    502
    0
    0
    Wij hebben ook 8x IUI gehad en helaas niet gelukt, bij de 2e ICSI zwanger, dus zet niet al je hoop op IUI hoor. Ik was echt blij dat we voor IVf/ICSI op konden, dacht eerst nou met IUI lukt het vast wel, we hebben al een zoontje van 4 en hij was heel snel spontaan gekomen, dus je verwacht niet dat het je bij de 2e uiteidenlijk voor ICSI op moet.

Heel veel succes!!

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi, als de verwachting 600.000 goede zwemmers is na de wassing dan heeft iui niet veel zin. Ik geloof dat het minumum voor kansrijke iui 1 of zelfs 2 miljoen is na wassing. IVF wordt het dan ook niet vanwege het lage aantal. Dan wordt het ICSI. Kan me voorstellen dat dit als heel heftig klinkt.
    Zet inderdaad niet al je hoop op IUI, zeker niet als het aantal zo laag blijft. Wij hebben nu 6x iui gedaan, met zwemmers varierend van 4 tot 24 miljoen en nog geen geluk. Wij zullen dus ook wel gaan starten met IVF nu...

9. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    @limburg 27 : wow wat een verschil qua uitslag?! Had niet gedacht dat het überhaupt zo'n verschil zou kunnen zijn..

@ betties: aha ik begrijp t aantal!! Maar als jullie iui gedaan hebben met 24 milj zwemmers.. Na wassing! Dan waren het er voor wassing 200 miljoen ofzo..? Mijn Gynea zei dat er 10 procent over blijft.. Dat is toch best veel?

Aan gezien mijn man en 60. Milj heeft waarvan 6 ml goed.. Dan is de kans toch erg klein dat t op de normalen manier lukt?! Dat begrijp ik dus nie... In te geval dat de uitslag volgende keer bijv 7 mil goede ia dan moeten we nog een half jaargeld proberen...

Bedoel mensen krijgen iui met meer "schoon" zaad dan dat mijn vriend in totaal heeft..? Wat soms ook nie lukt.. Hoe kan de gynaecoloog dan denken dat t ons op de normalen manier wel gaat lukken met dat aantal?

10. maui78

maui78 Actief lid

3 mei 2011
    280
    0
    0
    militair
    belgië
    als je nog te lang moet wachten om te beginnen he, kan je altijd naar een andere gynaecoloog gaan misschien?

11. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Wij waren ook verrast ja dat de tweede zaaduitslag zó veel beter was. Ik moet wel zeggen dat hij gestopt was 6 weken met alcohol drinken (hij dronk meer dan 20 glazen per week) misschien dat het daardoor is gekomen.. maar dat weten we niet zeker.
    Wel gek dat er zo weinig overblijft na wassing. ik dacht juist dat het zeker niet minder zo worden? dat zeg maar de goed beweeglijke zaadcellen sowiezo overbleven, en dat zou bij jullie dan 6 miljoen zijn toch?

Deel Deze Pagina