Cyste 4 dagen naar pregnyl. Hoe groot is de kans dat hij blijft groeien?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by nana33, Jan 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Hoi meiden,

Ik heb zondag Pregnyl moeten zetten en als het goed is is er toen één eitje gesprongen (hoewel ik dit niet heb gevoeld). Aan de andere eierstok groeide ook nog een follikel, die net niet groot genoeg was (volgens de arts) en niet is gesprongen. Deze is de afgelopen dagen "mooi" (ahum) doorgegroeid en ik voel hem nu flink zitten, ik gok dat ie nu zeker zo'n 2,5 a 3 cm is.
    Heeft iemand enig idee wat de kans is dat hij door blijft groeien en straks roet in mn volgende ronde gaat gooien? Ik heb in het verleden wel eens cystes gehad, maar nooit op deze manier (een follikel die niet sprong en maar bleef groeien). Heeft iemand hier ervaring met dit soort cystes en bleven deze lang zitten?

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Cystes verdwijnen vaak tijdens een menstruatie. Maar het kan ook zijn dat het iets langer duurt en dat hij er de volgende cyclus nog zit. Dan kan je lichaam inderdaad hormonaal gezien in de war geschopt worden, maar het hoeft niet persé. Soms mag je ook gewoon door, hangt er ook van af hoe groot de cyste dan nog is.

3. nana33

nana33 VIP lid

Nov 17, 2008
    5,536
    3
    0
    Dank je voor je reactie. Ik heb eerder inderdaad wel eens cystes gehad, waar ik gewoon mee door mocht, maar die waren niet zo groot en als deze in dit tempo blijft doorgroeien kan het een aardig monster worden. Ik hoop maar hij aan het eind van de cyclus verdwijnt of in ieder geval voldoende krimpt.
    Wat wel shit is is dat mn huidige ZH geen ingangsechos wil maken, dus als hij er nog zit (en niet mega groot is) zien ze hem straks misschien wel aan voor een eitje. Ik zal er zeker wel een melding van maken, maar ze zijn hier niet zo happig op extra echo's.

4. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,881
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Ik denk dat hij vooral lekker is gegroeid op de pregnyl, dus naarmate dat uit je lichaam verdwijnt, lijkt me de kans op doorgroei minder.
    Tegen mij zeiden ze dat cystes vooral door hcg hard groeien. Hoop voor je dat hij gewoon verdwijnt.

Share This Page