Beste verloskundige, Ik had een specifieke vraag waar ik het antwoord even niet op kan vinden. Vandaag heb ik de 12 weken echo icm combitest gehad bij de gynaecoloog in het ziekenhuis. Ik loop hier al vanaf het begin vanwege de vragen omtrent loodvergiftiging van mijn vriend en twijfel in het begin over het wel/niet behouden van het kindje. Inmiddels is bekend dat de lood geen schadelijke gevolgen heeft en willen wij het kindje graag houden na ook en positieve uitslag van de nekplooimeting. Nu wilde echoscopiste dat ik volgende week een afspraak maak voor de 16 weken controle. Maar is het nu zo dat ik bij de gynaecoloog moet blijven lopen? Ik wil graag thuis bevallen en iemand vertelde mij dat dit niet mogelijk was als ik bij de gynaecoloog in het ziekenhuis loop. Hier is nu geen medische reden meer voor. Kan ik nu bv een afspraak maken bij de verloskundige? En daar verder voor controles blijven? Liefs Diane.
hoi Diane, je hebt inderdaad geen medische reden meer om in het ziekenhuis onder controle te blijven. Het is het netst als je de poli even belt en zegt dat je graag voor de verdere zwangerschap onder controle wilt van een verloskundige. Dan kunnen ze jou ook de gegevens van je zwangerschap tot nu toe opsturen. Maak alvast een afspraak bij een verloskundige in jouw buurt! Mirjam